Kun kaikki menee päin persettä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hallatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sininen:
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Sininen:
Soitin miehelle, ehdotin, että ostetaan teltta lapsille, tai otetaan makuupussit ja retkipatjat mukaan. Vastaus oli ensin että "katotaan", ja sen jälkeen "en ala mitään telttoja ostamaan".
Kuka on nipo? Kenelle ei kelpaa mikään? Miten voisin vielä tehdä sen eteen, että miehenkin lapsilla olisi mukava juhannus? Rakentaa heille oman mökin?

Ja edelleen toistan, että ollaan oltu kyllä porukalla tuossa samassa paikassa (siis silleen että molempien lapset on mukana), kyse EI OLE siitä, ettenkö haluais miehen lapsia sinne.

Nyt minustakin alkaa kuulostamaan siltä, ettei miehesi halunnut sinne mökille alunperinkään ja petaa itseänsä vaan ulos koko reissusta. Kannattaisi kysyä mieheltä mitä hän nyt oikein rehellisesti sanottuna meinaa käytöksellään kun mikään ei enää hänelle kelpaa.

Se haluaa mököttää.

Mutta miksi? Sinähän yrität järjestää asioita nyt niin, että kaikilla olisi mukavaa. Oletko pyytänyt anteeksi häneltä, jos se auttaisi? Tarkemmin sanottuna selvittänyt miehelle että olet pahoillasi jos mies sai väärän käsityksen tjs.?

Yritin selittää, en tiedä, haluaako hän edes ymmärtää. Lapsellistahan tuo miehen käytös on, mököttää vielä, vaikka oon yrittänyt järjestää niin että kaikki pääsee maalle. Mies ei ole tehnyt mitään asioiden hyväksi. Meillä on tänään edessä 8 tunnin automatka pohjoiseen, siinähän tuota ehtii hyvin puhua... tai mököttää, kuka mitäkin haluaa tehdä... :/

Toivottavasti mies lopettaa tuon kiukuttelun... lapsethan siitä eniten kärsii, jos ei pääse mökille. Tuollainen telttamajoitus lasten kesken on varmaan sellainen juttu, mistä olisivat ihan innoissaan... kunpa mies nyt huomioisi sen. :/

Muutenkin hölmöä mököttää tuollaisesta asiasta, pitäisihän se nyt itsekin järjellään tajuta että olisi pitänyt ilmoittaa lasten tulosta kun majoitus on siitä kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Toivottavasti mies lopettaa tuon kiukuttelun... lapsethan siitä eniten kärsii, jos ei pääse mökille. Tuollainen telttamajoitus lasten kesken on varmaan sellainen juttu, mistä olisivat ihan innoissaan... kunpa mies nyt huomioisi sen. :/

Muutenkin hölmöä mököttää tuollaisesta asiasta, pitäisihän se nyt itsekin järjellään tajuta että olisi pitänyt ilmoittaa lasten tulosta kun majoitus on siitä kiinni.

Kiitos! Oot yksi harvoja, joka on tän asian ymmärtänyt oikein! Toki muitakin, mutta ihmetyttää taas joidenkin kommentit MINUN nipottamisesta...
Sittarista sais alle kahdellakympillä teltan, ei varmaan kovin hyvä, mutta kai siinä yks juhannus menis. Ei vaan kelpaa miehelle. Hän mieluummin on kaupungissa lastensa kanssa kuin tulis mua nyt vähän vastaan tässä ongelmassa.

Kurja homma. Mä ainakin pidän peukut pystyssä, että saatte sen teltan haettua, muksut saa mieleisensä juhannuksen maalla, jännittävät yöt teltassa (varmasti on heistä mukavaa! :) ) ja te saatte asiat sovituksi.

Sanot vaan ukolle, että hyppääs pulu autoon ja haette teltan ja auton keula kohti pohjoista! :D

Hyvää juhannusta! :hug:

Telttamajoitusta varten pitäis ostaa teltta. Ja oikeesti mökkiin ei mahdu meidän molempien lapset (yhteensä 4 kpl), mun äiti, sisko, veli ja isäpuoli. Niin ja me tietysti.
Jussia ollaan vietetty koko porukalla ennenkin, ei se ole ongelma vaan se, ettei tieto kulkenut. Alunperin miehen lasten ei pitänyt tulla meidän mukaan vaan olla äitinsä kanssa, mitä vähän harmiteltiinkin. Mies oli sitten omin päin mennyt muuttamaan suunnitelmia ja vaihtamaan tapaamisia, mutta unohti kertoa siitä mulle.
Oon tässä aamupäivän yrittänyt järjestellä asiaa puhelin kuumana, mutta mies on jo ottanut sen asenteen ettei hän ole lapsineen tervetullut meidän mukaan... Että mua ärsyttää! Ja se ärsyttää kaikista eniten, kun juttu käännetään niin päin etten minä halua niitä hänen lapsia sinne maalle. Aina kaikki on siis mun syytä.

Siis yhteensä 10 henkee, joista 4 lapsia, ei mahdu nukkumaan mökkiin??
Meillä juhannuksena 15 henkee + päivä vieraat eikä tee yhtään tiukkaa. Osa ottaa retkipatjat mukaan ja makuupussit, siten mahdutan hyvin siskonpetiin!

mahtuisko lapset retkipatjojen kanssa mökkiin lattialle nukkumaan? sitten miehen ei tarvitsisi ostaa telttaa.

joskus vaan pitää antaa periksi vaikka kuinka itse tuntisi olevansa oikeassa. sanoisin ihan suoraan sun miehelle, että haluaisin heidät mökille ja järjestetään telttamajoitus isommille, se olisi varmasti hauskaa kaikista. yrität maanitella ja suostutella. luulisi ukon suostuvan. pidän täällä peukut pystyssä, että asia selviää parhainpäin.

Ehdotan seuraavaa: jos miehes on edelleen pahal tuulel niin, ota hänenkin lapset mukaan mökille ja jätä miehes kotiin!!!Aika lapsellista mieheltäs, kun oot nyt kovasti yrittänyt järkätä asoita uudelleen! ;)

Et en ihan ymmärrä suurinta osaa näistä vastauksista, siis Hallattaren pitäisi nyt maanitella ja anteeksi pyydellä !!!
Hei, haloo !! Se mies on lapsellinen mököttäjä ! Ilmeisesti kerjää vaan huomiota ja haluaa et muija tulisi polvillaan anomaan anteeksi !
Hallatar ja muu perhe on selvästi yrittänyt tehdä jos jonkinmoisia ehdotuksia ym. mutta Herra pikku-pojalle ei kelpaa mikään.
Nyt toivon vaan et Hallatar ja lapset ym. muu poppoo saavat viettää mukavan juhannuksen ! Ei se juhannus yhtä miestä kaipaa !!!!

mun mielipide on se että se joka unohtaa mainita suunnitelmien muutosta on velvollinen silloin järjestämään itse asian niin että kaikilla on hyvä olla!uskoisin että miehesikin ajattelee näin mutta on jääräpää asian kanssa eikä kehtaa myöntää omaa virhettään.mutta sinuna sanoisin suoraan että et ole velvollinen järjestelemään asioita koska et ole mitään unohtanutkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Et en ihan ymmärrä suurinta osaa näistä vastauksista, siis Hallattaren pitäisi nyt maanitella ja anteeksi pyydellä !!!
Hei, haloo !! Se mies on lapsellinen mököttäjä ! Ilmeisesti kerjää vaan huomiota ja haluaa et muija tulisi polvillaan anomaan anteeksi !
Hallatar ja muu perhe on selvästi yrittänyt tehdä jos jonkinmoisia ehdotuksia ym. mutta Herra pikku-pojalle ei kelpaa mikään.
Nyt toivon vaan et Hallatar ja lapset ym. muu poppoo saavat viettää mukavan juhannuksen ! Ei se juhannus yhtä miestä kaipaa !!!!

Kaikki saa mukavan juhannuksen, ja kaikki pääsee mukaan maalle. Mies järjesti teltan, ja nyt vaan ootellaan, että työt loppuu ja päästään matkaan. Mies on kieltämättä joskus vähän lapsellinen (niin minäkin, ettei sen puoleen), mutta kukapa meistä ois täydellinen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielipide on se että se joka unohtaa mainita suunnitelmien muutosta on velvollinen silloin järjestämään itse asian niin että kaikilla on hyvä olla!uskoisin että miehesikin ajattelee näin mutta on jääräpää asian kanssa eikä kehtaa myöntää omaa virhettään.mutta sinuna sanoisin suoraan että et ole velvollinen järjestelemään asioita koska et ole mitään unohtanutkaan!
lisään vielä että sanoisin myös sen että hän itse lapsellisuudellaan ja jääräpäisyydellään pilaa myös omien lastensa juhannuksen ja jos omatunto tämän sallii niin mikäs siinä mutta jos ei ajattele sinua ajattelisi omia lapsiaan!

Hyvä juttu! Kirjoittelin tuolla aiemmin sen kirjoituksen, jossa puhuin lasten asiasta ja omista uusperhekuvioista. Olen siis seurannut sivusta asiaa ja pitänyt peukkuja! Hieno juttu, että asia järjestyi :). Piristi oikein itseäkin!

Yhteistyössä