Joo. Ja sitten heräät sikiöasennossa käsi potassa.Minä olisin heittänyt sen tyypin niskaperse oteella pitkin junan lattiaa ja räkinyt päälle.
No oli kyllä äärettömän kohteliasta potkia toisten matkatavaroita paskaisilla kengillä ja toivoa että olisitte saanut jotain laukussa ollutta tavaraa särjettyä.joskus nuorempana muistan kuin ystävän kanssa olimme matkalla Helsinkiin, meillä oli paikkaliput ja paikallamme istui isä äiti ja molemmilla lapset sylissään ja isot matkalaukut vielä ahdettu siihen samaan tilaan.
Sanoimme että paikat on meidän, sieltä tuli vittua ja perkelettä ihan surutta.
Lopulta suostui siirtymään mutta jättivät kuin kiusallaan isot matkalaukkunsa meidän jalkoihin vaikka koetin että ottavat ne pois.
Konnaria pyysin niin konnarin mielestä meidän nyt piti hyväksyä ne matkalaukut siinä, no hyväksyin tosin jalkani ei ja potkin niitä (toivon mukaan niillä oli edes jotakin hajoavaa mukana) ainakin sai tosi paskaset laukut itselleen kun jäivät junasta pois )
Koko sen matkan kyllä saimme kuulla vittuilua tuolta perheeltä kuinka lapsilleen opettivat että nuo törkeät nuoret naiset jahtasivat meidät pois paikaltamme istumasta joten siksi isin ja äidin pitää tässä vuorotella missä istutaan.
Paikkoja kun ei kovasti ollut he joutuivat välillä istumaan (kovaan ääneen sitä oikein kailottivat) lastensa kanssa tupakkavaunussakin) ja tämäkös sitten oli minun ja ystäväni vika ja taas meitähaukuttiin.
Ei auttanut vaikka sanottiin konnarille,
tai tuolle perheelle suoraan että olisitte ostaneet paikkaliput vaan heti tuli ärräpäitä iso kasa ja kuinka olimme epäkohteliaita.
jatkossa olen tehnyt hyvin selväksi myös konnarille jos minulla on paikkalippu niin minun paikallani ei myöskään makaa jalkatiloissa kenenkään laukutkaan tai sitten minäheitän ne siihen käytävälle törkeästi.
Ei todellakaan ole minun ongelmani jos joku haluaa matkataperheineen ilman paikkalippua,
itse ovat tietoisen päätöksen tehneet ja säästäneet siinä ettei omaa paikkaa maksa.
Tämä linjalla Kouvola-Helsinki vuonna 2001
Ei kai sitä varmaksi voi tietääkään. Useammin samalla reitillä voi ehkä vähän ennakoida, tai sitten jos menee vaan pari aseman väliä. Jos en osaa ennakoida ja menen yhtään pitemmän matkan tai on paljon matkatavaroita, niin pyydän heti siirtymään paikaltani.Mistä sitä sitten tietää, tuleeko vaunu täyteen, varsinkin jos matkustaa reitillä tosi harvoin?! Nolottaahan se pyytää siirtymään, jos puoli vaunua on tyhjänä, mutta inhottava on itsekin tavaroineen siirtyä vähän väliä, jos vaunu sitten alkaakin matkalla täyttyä.
Tähän puutuit, mutta et lapsiperheen haistatteluihin ja nolaamiseen ja kitinään??No oli kyllä äärettömän kohteliasta potkia toisten matkatavaroita paskaisilla kengillä ja toivoa että olisitte saanut jotain laukussa ollutta tavaraa särjettyä.
Molemmat käyttäytyi epäkohteliaasti, sekä haistattelija että tavaroiden potkija.Tähän puutuit, mutta et lapsiperheen haistatteluihin ja nolaamiseen ja kitinään??
Aloin niitä laukkuja tahallani potkimaan sen jälkeen kun sain jo kolmannen kerran kuulla kuinka paska olin kun lapsiperheen jahtasin heidän omalta paikaltaan poisMolemmat käyttäytyi epäkohteliaasti, sekä haistattelija että tavaroiden potkija.
Happy now?
Milloin olet viimeksi matkustanut junalla? Kausi- ja sarjaliput sekä junasta ostettavat liput ovat ainoat, joissa ei ole paikkalippua.En varaa paikkaa, jollei ole ko. junaan pakko.
En mää mielestäni ole väittänytkään että ko. perhe olis käyttäytynyt asiallisesti, tietenkin toi on vanhemmilta, ja keneltä tahansa huonoa ja epäasiallista käytöstä. Lähinnä ihmettelen ettette kaverisi kanssa siirtäneet laukkuja pois tieltä.Aloin niitä laukkuja tahallani potkimaan sen jälkeen kun sain jo kolmannen kerran kuulla kuinka paska olin kun lapsiperheen jahtasin heidän omalta paikaltaan pois
(hyvä että juna oli edes kerennyt Nastolaankaan kun tosiaan he oli joutuneet paikkojaan vaihtelemaan kokoajan ja kuinka minä nyt olin heidän lastenterveydestäkin vastuussa sitten kun he joutuivat välissä istumaan tupakkavaunussakin niin olisi nihilistit ottaneet paikkalipun eikä matkustaneet miten halvimmalla vaan pääsee, tymä pää niin kärsii myös lapset )
joten kyllä toivon että heidän laukuistaan jotakin hajosi ja ei hävetä.
Itse koetin tuossa välissä vielä sopia ja pyysin siivompaa kieltä jo lastensa vuoksi
( + kanssamatkustajien)
mutta yhtä haistattelua se oli ja lapsillekin tehtiin selväksi kuinka ilkeitä akkoja olimme ja kuinka meidän käytöksemme oli epäkohteliasta.
joten jos sopiminen ei tuota tulosta ja vittuilua jatketaan niin ole sinä vaan kynnysmatto ja ota kaikki niskaan,
minä en ole.