Kun jään työttömaksi - Milloin työvoimatoimistoon on ilmoittauduttava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaahan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaahan

Vieras
Eli kun työvoimatoimistoon pitää ilmoittautua keti kun jää työttömäksi niin tarkoittaako tämä että sinne tulee ilmoittautua heti kun on irtisanottu vai vasta kun irtisanomisaika on päättynyt?

Minulla ei ole työvelvoitetta irtisanomisajaksi, mutta irtisanomisaikani on 1kk.

Alkuperäinen kirjoittaja mallintti:
Irtisanomisesta seuraavana arkipäivänä.

Onko myös silloin ilmoittauduttava irtosanomista seuraavana arkipäivänä jos on työvelvoite? Miten se käytännössä onnistuu jos työaika on sama kuin työvoimatoimiston aukioloaika? Onko työnantajan annettava vapaata työvoimatoimistoon menoa varten?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko myös silloin ilmoittauduttava irtosanomista seuraavana arkipäivänä jos on työvelvoite? Miten se käytännössä onnistuu jos työaika on sama kuin työvoimatoimiston aukioloaika? Onko työnantajan annettava vapaata työvoimatoimistoon menoa varten?

Sä voit ilmoittautua mun käsitysken mukaan silloinkin, mut sut merkataan työttömäksityön hakiaksi vasta sitten, kun sul on työt loppu..
ota selvää et tuleeko sulle karenssi siltä ajalta ku sul olis viel töitä, jos et ole töissä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

sä voit soittaa sinne

Eli tuolla "Tiheän palstailun kausi" oli myös kiinnostunut asiasta, joten laitan tänne mitä selvisi. Soitin työvoimatoimistoon ja sanoivat, että voin mennä sinne ilmoittautumaan heti kun minut on irtisanottu, mutta viimeistään silloin kun irtisanomisaika päättyy (riippumatta siitä onko työssäolovelvollisuutta vai ei).

Voi toki soittaa niin kirjaavat tiedot ylös. Mutta viikon kuluessa on tosiaan käytävä näyttäytymässä paikan päällä ja kuunnella alku ohjeistus. Toki voit myös itse ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi https://asiointi.mol.fi/asva/asiointivalikko tuosta osoitteesta mutta tarvitset pankkitunnukset jotta voit tietojen kirjaamisen tehdä vaikka teet sen itse netistä on silti paikan päällä käytävä.

Yhteistyössä