Kun isovanhempi haukkuu lapsen ulkonäköä eikä puhe auta, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
noita tommosia ihmisiä löytyy..meinkin suvusta.Muistan lapsena ko menin serkuilla samaa matkaa ko ne oli ,meillä käymässä,autossa ne puhu mun isosiskosta et se tarttis silikoonit! ite olin ehkä 8 ja sisko 11-12 :O nyt aikuisena olin siellä käymässä,olin raskaana mulla hieman näppyjä naamassa ei normaalia enempää,siis muutamia.. noh kerroin et oon raskaana ni ne sano et on ihmetellytkin kun noin paljon noita ja osoitteli naamaa :/ siskolle latas meillä käymässä et ei xxxx,oo ny lihonnu.. kerran et onko mun siskokin raskaana ja varmasti tietää ettei ole..:/ eikä mun sisko mikää iso todellakaan ole..

Jos lapsi ITKEE ja sanoo, ettei mene enää sinne, niin mitäs luulet? Ja minulla myös on oikeus suuttua siitä, että minun lastani haukutaan!
Lasta ei pitäisi viedä sinne, vaikka ei olisi pahastunutkaan, mutta nyt kun näkyvästi loukkaantui, niin minusta pitäisi lapselle erikseen sanoa, että isovanhemmat ovat niin höppänöitä, että ei sen takia mennä enää sinne. Siitä lapsi tietää, että suojelet häntä ja tulevaisuudessa keskustelet mahdollisista vierailuista ensin lapsen kanssa (jos ryhdistäytyvät). Katso myös, että isä ei vie sinne lasta tai missään tapauksessa syyllistä lasta siitä, ettei enää mummolassa vierailla.

En tekis mitään tuollaisella apella, mutta en myöskään ukolla, joka on täys vässykkä, eli sun miehessäsi on vikaa kun ei uskalla sanoa isälleen. Jösses...

Et ilmeisesti nyt lukenut koko ketjua tai sitten selitin huonosti. Mies oli aamulla ottanut vanhemmilleen tiukan puhelun ja tehnyt selväksi, että tällainen ei ole sallittua missään olosuhteissa. Anoppi oli mennyt hiljaiseksi, kun mies oli kysynyt miltä anopista tuntuisi jos häntä arvosteltais samoilla nimikkeillä. Ja sanonut, että kyseessä ei ole vitsi, jos se saa lapsen jopa itkemään!

Et ilmeisesti nyt lukenut koko ketjua tai sitten selitin huonosti. Mies oli aamulla ottanut vanhemmilleen tiukan puhelun ja tehnyt selväksi, että tällainen ei ole sallittua missään olosuhteissa. Anoppi oli mennyt hiljaiseksi, kun mies oli kysynyt miltä anopista tuntuisi jos häntä arvosteltais samoilla nimikkeillä. Ja sanonut, että kyseessä ei ole vitsi, jos se saa lapsen jopa itkemään!

No eipä ukostasi ollut aijemmin sanomaan. Vässy mikä vässy.

No eipä ukostasi ollut aijemmin sanomaan. Vässy mikä vässy.

Aiemmin? Siis milloin aiemmin?
Etkö ymmärrä lukemaasi vai haluatko tahallasi ymmärtää väärin? Mies oli illalla TÖISSÄ. Onko tuo termi sinulle vieras? Töissä tehdään töitä, eikä käytetä työnantajan aikaa muuhun.

Jos hän on aiemmin ollutkin hieman epävarma sanomaan vastaan (muissa asioissa), niin eipä ole enää ;)

Mulla oli samanlainen isovanhempi. Välit poikki. Sinun ei pidä altistaa lastasi tuollaiselle. Se vahingoittaa enemmän kuin jos appesi joka kerta löisi nyrkillä naamaan kun tulette käymään. Et sietäisi sitä, niin ei pidä sietää tätäkään.

no isäni alkoi tänä kesänä 6 vuotiaalle tyttärelleni sanomaan kuinka linjoja pitäisi alkaa kattomaan...

tulee niin mieleen se,että isä etsi minulta selluliittiä jo alle kymmenenvuotiaana.

Aiemmin? Siis milloin aiemmin?
Etkö ymmärrä lukemaasi vai haluatko tahallasi ymmärtää väärin? Mies oli illalla TÖISSÄ. Onko tuo termi sinulle vieras? Töissä tehdään töitä, eikä käytetä työnantajan aikaa muuhun.

Jos hän on aiemmin ollutkin hieman epävarma sanomaan vastaan (muissa asioissa), niin eipä ole enää ;)

Sorry, sorry, sorry! Älä nyt pillastu kuitenkaan. Kyllä mä sain tuosta sun aloituksesta just sen kuvan, että appesi on harrastanut tuota vihjailua jo aijemmin, ei tuo eka kerta ollut. Vai...?

Alkuperäinen kirjoittaja minääää;24924658:
no isäni alkoi tänä kesänä 6 vuotiaalle tyttärelleni sanomaan kuinka linjoja pitäisi alkaa kattomaan...

tulee niin mieleen se,että isä etsi minulta selluliittiä jo alle kymmenenvuotiaana.
No sama vierailukielto sinnekin. Oksettavaa.

Mä sanoin lapsille suutuspäissäni, että X:n on ihan turha haukkua ketään ulkonäön vuoksi, kun ei itsekään mikään nätti poika ole :kieh: (oikeasti sen ikäisiä HYVÄN näköisiäkin miehiä on)

Mies soitti heille tiukkana aamulla (oli eilen illalla töissä, kun asia tuli ilmi). Anoppi sanoi, että se oli vain vitsi ja sitten herne nenässä oli jatkanut, että ei sille lapselle voi näköjään mitään sanoa. Just :headwall:

Oliko nyt sitten hauska vitsi vai??

Kuulostaa niin tutulta. Sain kuunnella haukkumista isoäidiltäni milloin mistäkin asiasta. Samaa sain kuunnella koulussa, koska minua kiusattiin. Kiusaajat muka aina vain vitsailivat ja minä olin vain tosikko...

Sorry, sorry, sorry! Älä nyt pillastu kuitenkaan. Kyllä mä sain tuosta sun aloituksesta just sen kuvan, että appesi on harrastanut tuota vihjailua jo aijemmin, ei tuo eka kerta ollut. Vai...?

Myönnän: mun aloitusviesti oli huonosti laadittu (tietystä syystä). Nämä haukkumiset tapahtuivat syyslomaviikolla ja tulivat ilmi, kun lapset palasivat kotiin.
Mutta on se appi joskus muulloinkin maininnut lapsen painosta jotain, silloinkin ollaan asiaan puututtu. Tuloksetta ilmeisesti :kieh:

Yhteistyössä