kun isä ei tunnu ymmärtävän...

• Viestiketjun aloittaja mama-83 vaasasta
  • Ensimmäinen viesti
mama-83 vaasasta
niin,mitä pitäis tehdä taikka ajatella..kun itselläni on noin kolmen viikon päästä edessä suunniteltu sektio ja nyt jo jännittää kovasti kaikki,se miten leikkaus sujuu,se onko lapsemme terve ja sekin että kestääkö mun sydän..kaikki noi pyörii päässä ja sit vielä siihen se että kuinka kestän koko sairaalassa oloajan(sektiossa noin 5-7 vuorokautta)luonteeltani olen sellainen että uskoisin tylsistyväni siellä hyvinkin pian ja tuntisin itseni yksinäiseksi kun mies ei ole vieressä varsinkin jos olen kovin kipeänä..siksi toivonkin että pääsisimme perhehuoneeseen jotta jaksaisin paremmin sairaalassaoloajan,kun rakas olisi vierellä.mutta mieheni on ilmeisesti sitä mieltä että se perhehuone on liian kallis..kuinka voi sanoa noin kun on tämmöisestä kyse..jos miehelläni olisi joku leikkaus edessä ja olisi vastaava mahdollisuus ja minulla rahaa sanoisin että me otetaan se huone,maksoi mitä maksoi!niin..olenko outo kun haluan sen..?hinta taitaa olla 42euroa vuorokausi..mietin sitäkin josko soskusta saisi apua tuohon..

Mä olin ekasta lapsesta perhehuoneessa...enkä suosittele! siellä oikeasti tuli aika pitkäksi, kun ei mieskään koko aikaa voinut siellä seurana olla...mukavampaa oli tavallisissa huoneissa, oli muita samassa tilanteessa olevia, joiden kanssa keskustella... Vaan jokatapauksessa, onnea synnytykseen, ja iloista kesää vauvan kera! =) :flower:

Tulilatva
Minustakin oli kiva olla samassa huoneessa kahden muun äidin ja vauvan kanssa, ei käynyt aika pitkäksi!! Ajattelin jo etukäteen, että miehen kanssa saan olla kotona koko ajan, miksi siis sairaalassakin.. Eikä miehenikään olisi viihtynyt perhehuoneessa. Sitä paitsi oli parempi ja hyödyllisempää, että mies oli isyyslomalla, kun vauva oli kotona, ei sairaalassa! Ja keskustelut toisten äitien kanssa olivat ihania ja tärkeitä :) Eli rohkeasti vain "tavalliseen huoneeseen" :)

susa05
me olimme perhehuoneessa ja se oli aivan ihanaa.hoidettiin lasta yhdessä ja mies ehkä jopa enemmän kun mä istuin renkaan päällä ja olin ihan rikki synnytyksen jälkeen.mies oli siellä kanssani koko ajan.saatiin olla rauhassa.

itse en meinannut eka perhehuoneeseen mennä mutta kyllä se oli mukava kokemus.

mulla ainakin miehestä oli pelkkää apua...

Synnytykseni käynnistys päätyi kiireelliseen sektioon. Olin aluksi pari päivää tavallisessa kahden hengen huoneessa, jonka jälkeen siirryin perhehuoneeseen vielä kuudeksi päiväksi. Miehelläni alkoi samana päivänä kesäloma ja hän "muutti" sairaalaan tuoksi 6 päiväksi.

Sektiohaavani oli aluksi sen verran kipeä, että miehestä oli todella apua vauvan nostelussa yms. Vauva oli meillä vierihoidossa perhehuoneessa. Mieheni naurahtikin, että oli helppo lähteä kotiin vauvan kanssa, kun oli ensin sairaalassa opetellut vauvan hoitoa.

Juniori05
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2005 klo 22:28 auts kirjoitti:
Mieheni naurahtikin, että oli helppo lähteä kotiin vauvan kanssa, kun oli ensin sairaalassa opetellut vauvan hoitoa.
:wave: Sama täällä. Varsinkin jos ensimmäinen on tulossa niin suosittelen perhehuonetta. Saa yhdessä opetella vauva-alkeita :)

Me oltiin myös perhehuoneessa ja oli kyllä tosi kivaa. Mies auttoi vauvan hoidossa kun en itse heti pysynyt kunnolla jaloillani. Siis sillon eka yönä. Palvelu oli loistavaa ku joka pv molemmille tuotiin valmiit ruoat. Oltiin hieman niinku lomalla :) Välillä käytiin ulkona kävelylläkin...

Perhehuoneeseen haluaisin minäkin ehdottomasti. Siinä sairaalassa, jossa viimeksi synnytin, oli vierailuaika isillekin vain kuusi tuntia päivässä, mikä minusta on todella lyhyt aika isälle olla vauvan ja äidin kanssa. Vauva ei ollut kanssani yhtään yötä kun vietiin teholle, mutta jos olisi ollut, olisin tarvinnut apua vauvan kanssa, kun muutamaan päivään en saanut vauvaa nostaa sektion jälkeen.
Tällä kertaa yritän toiseen sairaalaan, ja toivon että pääsemme perhehuoneeseen, oli synnytystapa sitten mikä tahansa.
Sossusta voitte saada apua, jos tulonne ovat muutenkin vähäiset.

Mihin ihmeen sairaalaan aloittaja aikoo mennä synnyttämään, jos section jälkeen joutuu noin kauan oleen sairaalassa? Yleensä sairaalassaolo on MAX. sen 5 päivää leikatuille äideille, jos äidin toipumista ajatellaan (jos vauva jouiuu sinivaloon tms. on tietty eri juttu). Näin varsinkin sairaaloissa, joissa on perhehuoneet yms., eli joissa pyritään tukemaan omatoimisuutta/perhekeskeisyyttä, mitä varhainen kotiutuminen tietysti parhaimmillaan on. ´Tämä vaan aihetta sivuten..

Kolmenäiti
Meidän sairaalassa ei sektion jälkeen pääse perhehuoneeseen koska äiti "vaatii" enemmän hoidollisia toimenpiteitä... Mutta jokaisessa sairaalassa varmaan eri käytäntö...

Tulilatva
Niin no, meillä isä oli töissä vielä sen viikon, kun vauva syntyi. Oli siis luonamme sairaalassa vain pari tuntia iltaisin. Meistä oli parempi, että isä on kotona silloin kuin minä ja vauvakin :)

mama-83 vaasasta
näitä viestejä lueskellessa ja muutenkin asiaa tarkemmin pohdittuani päätin että me mennään siihen huoneeseen(siis jos on vapaana)maksoi mitä maksoi!kyllä sen rahan aina jostakin pierasee,pääasia musta kuitenkin on että voidaan olla yhdessä lapsen kanssa heti alusta lähtien.tutustua ja opetella vauvan hoitoa,niin isäkään ei sitten niin vieroksu vaipanvaihtoa ja muita puuhia,kun on mukana ekasta päivästä lähtien,uskoisin:D Kiitos kaikille kokemusten jakamisesta ja hyvistä neuvoista!sekä oikein hyvää kesää!

Yhteistyössä