kun ihmisellä on alaselässä molemmin puolin..

ne pienet montut, jos nyt osasin selittää. no kuitenkin, toisen kohdalle pistää niinkun olis puukko pystyssä.
on pistäny jo monta päivää ja kyse ei ole mistään pienestä pistämisen tunteesta, välillä tuntuu ettei vasen jalkakaan meinaa kunnolla toimia.

mikähän tuo vois olla ?
 
Minä voisin tietääkin, mene makuulle ja pyydä jotain ottamaan molemmat kantapäät käsiinsä ja "mittaamaan" ,siis katseella, ovatko jalkasi yhtä pitkät. On tapahtunut sekä minulle että miehelleni, että toinen jalka pari senttiä pidempi ja siitä johtuu kivun tunne joka säteilee takapuoleen ja selkään ja aiheuttanut miehelle myös sitä tunnottomuutta jalassa. Sen saa tietyllä liikkeellä kätevästi paikalleen ilman kipua. Jalka on mennyt pois paikaltaan, nivelet löystyneet tai jotain. Kokeile edes, voin opettaa sen liikkeen jos tuosta on kyse =)
 
qwer
No minusta kyllä täsmää iskiakseen. Sehän heijastelee myös jalkoihin puutumisen tunteena ja särkynä. Varpaisiin saakka joskus. Jos jalka oikeasti ei meinaa toimia niin sitten hopi hopi lekuriin.
 
asj
Alkuperäinen kirjoittaja asj:
Iskias mullekin tuli mieleen heti. Ja ne "montut" on muuten Naegelen kolmion kulmat, niin kuin nyt sitä tietoa olisit kaivannut :LOL:
Toinen vaihtoehto on jonkinlainen revähtymä tai rasitusvamma. Tuossa kohtaa on isojen pakaralihasten kiinnityskohta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minä voisin tietääkin, mene makuulle ja pyydä jotain ottamaan molemmat kantapäät käsiinsä ja "mittaamaan" ,siis katseella, ovatko jalkasi yhtä pitkät. On tapahtunut sekä minulle että miehelleni, että toinen jalka pari senttiä pidempi ja siitä johtuu kivun tunne joka säteilee takapuoleen ja selkään ja aiheuttanut miehelle myös sitä tunnottomuutta jalassa. Sen saa tietyllä liikkeellä kätevästi paikalleen ilman kipua. Jalka on mennyt pois paikaltaan, nivelet löystyneet tai jotain. Kokeile edes, voin opettaa sen liikkeen jos tuosta on kyse =)
no opetappas. lääkäriin en viitti mennä kun osaan itekkin määrätä itseni syömään buranaa :p
 
Mulla oli toisessa niistä montuista ihan järkyttävää kipua, mutta se oli sitten välilevyn sisäinen prolapsi. :/ En muista minkä nikamien välilevyssä, mutta ihan alhaalla kuitenkin. Siihen auttoi ainoana kipulääkkeenä se kun kävin akupunktiossa ja niihin monttuihin iskettiin neulat.

Onko sulla nuppineuloja? :xmas:
 
Eli selälleen makaamaan ja se "pidempi" jalka painetaan rinnan päälle koukkuun ja käännetään sieltä suoraan sivulle ja sitä kautta suoraksi. Se ei tee kipeää, eikä saakaan tehdä ja ainakin meillä on molemmilla toiminut ja se kipu katoaa ja jalat ovat taas sillä kantapäät käteen -mittauksella saman pituiset. Eräs vanha herra, joka oli erikoistunut näihin juttuihin sen kerran opetti ja sillä liikkeellä ollaan saatu paljon hyvää aikaan. Miehellä meni jossain vaiheessa jatkuvasti se jalka sellaiseksi ja hirveä pisto alaselkään ja sama juttu mulla sitten raskaana ollessa. Mutta tuo toimii jos jalat hetkellisesti eri mittaiset.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ei taida tuo paikka täsmätä iskiakseen ?
ja tämä on hyvin pienellä alueella.
Ai pienellä jos se kerta toiseen jalkaankin vaikuttaa? Sulla on luultvasti välilevypullistuma selässäs mikä on syy noihin oireisiin. Kokemusta on.

Siitä on muutama viikko kun oli keuhkoputken tulehdus kun selkäni sanoi stopin yskimisen takia :(
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
http://www.poliklinikka.fi/kipukanava/artikkelit/6618809
iskias täsmäis muuten mutta jalassa ei varsinaista kipua ole tuntunu, jumittaa vaan välillä vähän.
Ei mullakaan koskaan ole varsinaista kipua ollut. Semmosta tylppää jomotusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mulla oli toisessa niistä montuista ihan järkyttävää kipua, mutta se oli sitten välilevyn sisäinen prolapsi. :/ En muista minkä nikamien välilevyssä, mutta ihan alhaalla kuitenkin. Siihen auttoi ainoana kipulääkkeenä se kun kävin akupunktiossa ja niihin monttuihin iskettiin neulat.

Onko sulla nuppineuloja? :xmas:
eipä taida olla mutta rautanauloja löytyis. puuttuu vaan vapaaehtonen vasaranvarteen, luulis löytyvän :LOL:

oikeesti täytyy vissiin mennä lääkäriin jo..
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Eli selälleen makaamaan ja se "pidempi" jalka painetaan rinnan päälle koukkuun ja käännetään sieltä suoraan sivulle ja sitä kautta suoraksi. Se ei tee kipeää, eikä saakaan tehdä ja ainakin meillä on molemmilla toiminut ja se kipu katoaa ja jalat ovat taas sillä kantapäät käteen -mittauksella saman pituiset. Eräs vanha herra, joka oli erikoistunut näihin juttuihin sen kerran opetti ja sillä liikkeellä ollaan saatu paljon hyvää aikaan. Miehellä meni jossain vaiheessa jatkuvasti se jalka sellaiseksi ja hirveä pisto alaselkään ja sama juttu mulla sitten raskaana ollessa. Mutta tuo toimii jos jalat hetkellisesti eri mittaiset.
Joskus jossain jumpassa olen tehnyt vastaavanlaista liikettä niin kuuluu kamala lonksahdus lonkasta. Johtuukohan se siitä, että mullakin on toinen jalka hieman pidempi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Eli selälleen makaamaan ja se "pidempi" jalka painetaan rinnan päälle koukkuun ja käännetään sieltä suoraan sivulle ja sitä kautta suoraksi. Se ei tee kipeää, eikä saakaan tehdä ja ainakin meillä on molemmilla toiminut ja se kipu katoaa ja jalat ovat taas sillä kantapäät käteen -mittauksella saman pituiset. Eräs vanha herra, joka oli erikoistunut näihin juttuihin sen kerran opetti ja sillä liikkeellä ollaan saatu paljon hyvää aikaan. Miehellä meni jossain vaiheessa jatkuvasti se jalka sellaiseksi ja hirveä pisto alaselkään ja sama juttu mulla sitten raskaana ollessa. Mutta tuo toimii jos jalat hetkellisesti eri mittaiset.
Joskus jossain jumpassa olen tehnyt vastaavanlaista liikettä niin kuuluu kamala lonksahdus lonkasta. Johtuukohan se siitä, että mullakin on toinen jalka hieman pidempi?
Se voi olla, kyllä minäkin sellaisen lonksahduksen tunsin ja aina se toinen jalka lyheni. Enkä tosiaan aluksi meinannut itsekään uskoa tähän juttuun :D
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Eli selälleen makaamaan ja se "pidempi" jalka painetaan rinnan päälle koukkuun ja käännetään sieltä suoraan sivulle ja sitä kautta suoraksi. Se ei tee kipeää, eikä saakaan tehdä ja ainakin meillä on molemmilla toiminut ja se kipu katoaa ja jalat ovat taas sillä kantapäät käteen -mittauksella saman pituiset. Eräs vanha herra, joka oli erikoistunut näihin juttuihin sen kerran opetti ja sillä liikkeellä ollaan saatu paljon hyvää aikaan. Miehellä meni jossain vaiheessa jatkuvasti se jalka sellaiseksi ja hirveä pisto alaselkään ja sama juttu mulla sitten raskaana ollessa. Mutta tuo toimii jos jalat hetkellisesti eri mittaiset.
Joskus jossain jumpassa olen tehnyt vastaavanlaista liikettä niin kuuluu kamala lonksahdus lonkasta. Johtuukohan se siitä, että mullakin on toinen jalka hieman pidempi?
Se voi olla, kyllä minäkin sellaisen lonksahduksen tunsin ja aina se toinen jalka lyheni. Enkä tosiaan aluksi meinannut itsekään uskoa tähän juttuun :D
Täytyypä pitää mielessä tää juttu. Kiitti vaan vinkistä! :)
 

Yhteistyössä