Kun hyvä ystävä paljastuu aktiivirasistiksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pitkään onnistunut salaamaan... Mitä itse tekisitte? Miten suhtautuisitte?

Jos olisitte itse realistinen pacifisti ja koettaisitte pohjata suhtautumisenne faktoihin ja oma näkemys on tyyliä "make love, not war" sekä yrität katsoa asioita laajasti monelta kantilta yleistämättä. Sitten ystävä, jonka luulit olevan myös aika samoilla linjoilla, paljastuukin rasistiksi ja alkaa jakamaan Rajat kiinni propagandaa seinillään ja nyt tuohon tragediaan liittyen vain niitä rasistisia näkökulmia nostavia tai niitä tukevia artikkeleja hyvin rujoilla ja tökeröillä kommenteilla varustettuna. Toki ymmärrän, että nämä voivat tulla pelosta.

Mutta siis pointti: Miten saan ystäväni rauhoittumaan? Miten itse toimisitte. Toki hänellä on oikeus olla mitä mieltä haluaa, mutta kipakkana ihmisenä voi olla myös, että koska näkemyksemme eroavat tässä kohtaa näin vahvasti niin hän ei halua olla enää minun kanssani tekemisissä "koska olenhan suvakkihuora" (no en vaan realisti ja I believe in science and pure facts.")

Mutta siis tuntuu, että hänellä on nyt vihan linssit niin vahvasti silmillä (niin kuin monella muullakin suomalaisella), että näkee kapea katseisesti vain yhden totuuden. Esim. Jos yksi puukotti niin se ei automaattisesti tarkoita sitä, että kaikki ovat murhaajia. Suomessa on paljon myös maahanmuuttaja lapsia, joilla olisi turvallisessa ympäristössä kasvaessaan hyvät mahdollisuudet vaikka mihin hyvään.

Miten rasismiset vihan ajatukset eroavat isiksen aivopesemien sotilaiden ajatuksista? Peruspohja on sama. Heillä se on ääriuskovaisuus Allahiin. Suomalaisilla "rajakeilla" isänmaallisuuteen ja suomalaiseen geenipooliin tai jopa Jeesukseen. Peruspohja on sama: viha muukalaisia kohtaan jotka ajattelevat eri tavalla ja jonkun asian kautta yritetään oikeuttaa sen toisella tapaa ajattelevan hävittäminen. Vähän kuin roomalaiset tappoivat ranskalaisia, koska nämä olivat uhka.

Pointtina lähinnä ihmettelen maailman menoa ja ystävääni. Haluaisin ymmärtää tarkemmin miksi näin.

Mutta koska Kaksplus niin en odota asiallisia vastauksia.

"Let the shit storm begin. I'm done."

Ystäväsi on vaan realisti ja huolissaan tulevaisuudesta.

Pysy sinä siellä kuplassa vaan hyräilemässä kauniita sointujasi.

Eli sinusta ystäväni on realisti kun tällä hetkellä yleistää kaikki tumma ihoiset ja maahanmuuttajat murhaajiksi sukupuoleen, ikään, taustaan, uskomuksiin ja periaatteisiin katsomatta? Sitten en ole realisti vaan olen käsittänyt väärin, koska olen aina luullut, että realismi on sitä kun katsoo asioita juuri niin kuin ne ovat. Ja totuus on, että ihmisiä tulisi käsitellä yksilöinä eikä massana. Jos yksi suomalainen raiskaa niin se ei tee meistä muistakin raiskaajia. Ja kyllä rinnastan kaikki maailman ihmiset samalle viivalle asuin paikasta ja ulkonäöstä riippumatta, koska olemme kaikki vain ja ainoastaan homo sapiens eri väri muunnoksin.

Oletko onnellinen että olet osasyyllinen eilisessä iskussa kuolleiden uhrien verenvuodatukseen?

Kaverisi on sentään sitä mieltä etei hyväksy väkivaltaa, jota SINÄ ap tänne HALUAT.

Eli sinusta ystäväni on realisti kun tällä hetkellä yleistää kaikki tumma ihoiset ja maahanmuuttajat murhaajiksi sukupuoleen, ikään, taustaan, uskomuksiin ja periaatteisiin katsomatta? Sitten en ole realisti vaan olen käsittänyt väärin, koska olen aina luullut, että realismi on sitä kun katsoo asioita juuri niin kuin ne ovat. Ja totuus on, että ihmisiä tulisi käsitellä yksilöinä eikä massana. Jos yksi suomalainen raiskaa niin se ei tee meistä muistakin raiskaajia. Ja kyllä rinnastan kaikki maailman ihmiset samalle viivalle asuin paikasta ja ulkonäöstä riippumatta, koska olemme kaikki vain ja ainoastaan homo sapiens eri väri muunnoksin.
Onko ystäväsi sanonut että kaikki tummat ovat murhaajia?
Tuskinpa.
Aivopieret vain tuollaista kun kuulet minkäänlaista poikkinaista sanaa kunniakansalaisista.

Kerropa nyt vähän konkreettisia esimerkkejä hänen rasistisuudestaan? Pahoinpiteleekö maahanmuuttajataustaisia? Nimitteleekö heitä? Kieltäytyykö palkkaamasta? Yrittääkö vahingoittaa heidän omaisuuttaan? Kun se nimittäin ei ole rasismia, että nostaa esille maahanmuuttoon liittyviä ongelmia, kuten alhaisen työllisyyden, haluttomuuden kotoutua, suuremmat väkivalta- ja raiskausrikosalttius.

Perus suvakki.

Tulee mstamaalaamaan "kaveriaan" koska on "parempi ihminen"

Perus tekopyhää lässytystä.

En ottaisi ystäväkseni ainuttakaan suvakkia. Lyövät puukolla selkään heti jos saa egoaa sillä pönkitettyä.

Minäkin haluaisin kuulla, vaikka ihan sitaatteja, että mikä tekee ystävän viesteistä rasistisia.
Ja kun nyt suvakin sain kiinni, niin kysyn oliko sulla Ranskan lippu taannoin facebookprofiilissasi? Entä onko sulla nyt Suomen lippu siinä. Jos on niin mistä sait, kun en itse meinaa löytää miten se tehdään?

Kerropa nyt vähän konkreettisia esimerkkejä hänen rasistisuudestaan? Pahoinpiteleekö maahanmuuttajataustaisia? Nimitteleekö heitä? Kieltäytyykö palkkaamasta? Yrittääkö vahingoittaa heidän omaisuuttaan? Kun se nimittäin ei ole rasismia, että nostaa esille maahanmuuttoon liittyviä ongelmia, kuten alhaisen työllisyyden, haluttomuuden kotoutua, suuremmat väkivalta- ja raiskausrikosalttius.

Nimittelee tummempia ihmisiä netissä ja puhuu uhkaavaan sävyyn yleisesti. Olen itsekin sitä mieltä, että maahan muutossa on ongelmia. Koko prosessi on hoidettu puolihuolimattomasti eikä tulijoita ole seulottu riittävän tarkkaan. Aivan kuin monet lakiehdotukset ja hallituksen rahan käyttökin. Mutta sitä en hyväksy, että heidän kimppuunsa silti käydään sanallisesti tai fyysisesti. Aivan kuin en hyväksy sitä, että suomalaistenkaan kimppuun käydään. Tasavertaisuutta, molemmin puolista kunnioitusta ja käytöstapoja kiitos.

Minäkin haluaisin kuulla, vaikka ihan sitaatteja, että mikä tekee ystävän viesteistä rasistisia.
Ja kun nyt suvakin sain kiinni, niin kysyn oliko sulla Ranskan lippu taannoin facebookprofiilissasi? Entä onko sulla nyt Suomen lippu siinä. Jos on niin mistä sait, kun en itse meinaa löytää miten se tehdään?

Meet jonkun ihmisen profiilikuvaan missä on se lippu niin kuvan alle pitäisi tulla kohta missä kerrotaan tekijä ja on nappi kokeile.

Mulla ei ole ollut profiileissa lippua, koska näitä tapahtuu niin paljon ympäri maailmaa eikä se lippu konkreettisesti hyödytä. Myös Syyriassa ihmisiä kuolee terroriteoissa lähes päivittäin. Mieluummin sytytän kynttilän. Se on minun tapani. Lippu voi olla muille hyvä tapa.

Meet jonkun ihmisen profiilikuvaan missä on se lippu niin kuvan alle pitäisi tulla kohta missä kerrotaan tekijä ja on nappi kokeile.

Mulla ei ole ollut profiileissa lippua, koska näitä tapahtuu niin paljon ympäri maailmaa eikä se lippu konkreettisesti hyödytä. Myös Syyriassa ihmisiä kuolee terroriteoissa lähes päivittäin. Mieluummin sytytän kynttilän. Se on minun tapani. Lippu voi olla muille hyvä tapa.

Niin kun ei se kynttiläkään fyysisesti sytytettynä kylläkään.

Kiitos infosta. Ei se mullakaan mikään oma ajatus ole, se Suomen lippu. Näin vaan niin paljon aikanansa noita muiden maiden lippuja, niin tuntuu aika karulta, että ne samat ihmiset ei oo tehnyt nyt profiililleen yhtikäs mitään. Mitä se kertoo heistä?

Jos joku lukee, joka on tehnyt tällai, niin saa vapaasti vastata! Mitkä on motiivit olla värittämättä sitä nassua nyt sitten sinivalkoiseksi?

Nimittelee tummempia ihmisiä netissä ja puhuu uhkaavaan sävyyn yleisesti. Olen itsekin sitä mieltä, että maahan muutossa on ongelmia. Koko prosessi on hoidettu puolihuolimattomasti eikä tulijoita ole seulottu riittävän tarkkaan. Aivan kuin monet lakiehdotukset ja hallituksen rahan käyttökin. Mutta sitä en hyväksy, että heidän kimppuunsa silti käydään sanallisesti tai fyysisesti. Aivan kuin en hyväksy sitä, että suomalaistenkaan kimppuun käydään. Tasavertaisuutta, molemmin puolista kunnioitusta ja käytöstapoja kiitos.

Ok, mua et sit varmaan pidä rasistina, jos sanon, että kannatan sitä, että kaikki tulijat käännytetään rajalta. Ei tarvii työvoimaa, meillä riittää sitä, ei tarvi mitään, kaikki voi palata. En päästäisi edes lapsia tänne, mikseivät voi itse pitää huolta omistaan. ?

Yhteistyössä