Kun haluaa ja ei halua kolmatta lasta.. siis ajatukset aivan mylleryksessä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mitä ihmettä sillon pitäisi tehdä??!??

Oisko jotain viisasta joka kertois sen mun puolesta :D

Mä olen ihan sekasin näiden ajatusten kaa. Haluan ja en halua ja en tiedä.

aaaaaaarghhhhhhh... tuun hulluks..

Jos sinulla on aikaa, niin odota vielä ennen päätöstä. Joku päivä tiedät mitä tehdä.

Jos taas aika käy vähiin ja päätös on tehtävä pikaisesti, niin silloin kirjaa vaikka paperilla plussia ja miinuksia, jotta ajatukset selkeytyvät ja päätöksenteko helpottuu.

En ihan heti jättäis ehkäisyä pois ja antaisin ajan kulua kyllä se varmuus siitä asista silloin tulee.Niin kävi mullekkin:)Mä tiedän et toi on tosi rasittava vastaus kun se vaivaa kovasti omaa mieltä ja haluais saada jonkun vastauksen.Mä pohdin samaa asiaa pari vuotta sitten ja oon mahdottoman onnellinen että saatiin tuo kolmas, se on niin valloittava tapaus ja sen jälkeen oon vatvonut ja vatvonut neljättä.Soutanut ja huovannut ja nyt kun pienimmät vauvanvaatteet laitoin kirpparille myyntiin ja sain kaukalonkin myytyä kun olin jo muka selvän päätökseni tehnyt niin päälimmäinen tunne niiden myymisestä ei ollutkaan hyvä vaan kamala ja sai taas asian kunnolla mieleen ja sitä taas miettiessäni tajusin että mä todellakin haluan vielä yhden lapsen joka on sitten viimeinen ja siihen asennoidun jo ihan alusta asti.Nyt vaan pitää ruveta miestä pehmittelemään:)
Mulla asiassa paljon painoi se että tosissaan tuntui kamalalta luopua niistä vaatteista (onneks kirppikseltä saa myös niitä lisää) ja se että kun itse mietin omaa lapsuuttani että mitä mä lapsena kaipasin ja mistä pidin kovasti niin sieltä ne vastaukset tuli.Ja niitä mä haluan antaa omille lapsilleni.
Mä halusin pienenä kovasti pikkusiskoa jota en kylläkään saanut koska mun äiti oli jo vanha ja mulla on kolme paljon vanhempaa sisarusta jotka on mulle mielettömän tärkeitä ja joiden kanssa mä lapsenakin vietin paljon aikaa ja jotka on mulle korvaamattomia ja musta oli pienenä koululaisena ihanaa kun äiti oli huolehtimassa mut aamulla kouluun (antoi kyllä mulle vastuuta ja velvollisuuksia mutta ei liian suurina annoksina) ja oli kotona kun mä tulin kotiin:)Oli ihana tulla kotiin kun oli joku odottamassa ja jolle kertoa miten koulupäivä oli mennyt ja joku joka auttoi läksyissä.Ja jos oli kipeä niin äiti oli hoitamassa:)
Musta ois ihana olla kotona kun mun esikoinen aloittaa koulun että voin olla sen tukena sen suuressa elämän muutoksessa ja olla sitä vastassa kun se tulee kotiin.Kesälomallakin on turvallinen aikuinen kotona eikä mun tarvii stressata töissä että pärjääkö lapset ja mitä ne nyt tekee.
Ja mä nautin tästä elämästä ympärilläni (vaikka välillä se on rasittavaakin ja uuvuttamaa, mutta niin palkitsevaa) ja musta on ihana olla näkemässä kun lapset kasvaa ja oppii uutta eikä niitä tarvii herättää kukonlaulun aikaan ja raahata hoitoihin pimeinä talviaamuina vaan saadaan rauhassa herätä omaan tahtiin ja syödä yhdessä aamupuuroa ja mennä pihalle leikkimään kun ollaan kunnolla herätty.On aikaa lukea kirjaa tai antaa lasten piirtää tai leikkiä niin kauan kun niitä huvittaa eikä oo kiire minnekkään.Kyllä mä ehdin töitä tehdä hieman myöhemminkin ja harrastaa ja viettää sitä yliarvostettua omaa aikaa ihan riittämiin.
En tiedä oliko tästä mun romaanin pituisesta pohdinnasta sulle mitään apua mut toivottavasti ajatuksesi pian selkiytyvät:)

meillä kyllä kaikki vauva tavara jo myyty pois kun oli tuttava pariskunta joka sitä tarvitsi. Silloin sopiessa ei tuntunut missään mutta kun tavarat oikeasti luovutettiin niin hyvä ettei itku päässyt :D

Mä haluaisin sisällä syvällä kovastikin lasta mutta arki ja talous yms muu mietityttää.
Hyvin pärjätään nyttenkin niin taloudellisesti kuin muutenkin.
Olen paljon lasten kanssa keskenäänkin kun mies välillä reissuhommissa.

Elämä näiden kahden kaa on ihanaa mutta mites sit kun on kolmas.. onko sitä ihan pulassa niiden kaa vai miten.. tää on ihan hirveetä.. :/

Jos teillä jo nyt arki rullaa hyvästi ja talous on hallussa niin suuria muutoksia tuskin se vauva tullessaan tuo:Ymmärrettävästi se alussa heilauttaa arkea ja hetki menee uuden rytmin löytymiseen mutta ei siihen kauan mee ja kun asennoituu asiaan rauhallisesti niin kovin kummallista tuskin tulee eteen.
Meillä kyllä tuo kolmas menee kyllä ihan siinä missä nuo kaksikin:)Ainoa haastava tilanne yksin ollessa on vanhimpien lasten nukkumaan laitto ja erityisesti siinä se iltasadun lukeminen mutta hyvin siitä oon selvinnyt:)Mulla mies on aika paljon menoissaan vaikka ei reissutyötä teekkään, mut onneks on kotona lähes aina tuossa nukkumaanlaittohommassa:)Päivät menee kyllä tosi hyvin kolmen kanssa ja aika ei tule kyllä pitkäksi mutta omaa aikaa kyllä on esim.kun vanhemmat lapset leikkii pihalla ja vauva on pihalla nukkumassa niin silloin ehtii tehdä kotitöitä rauhassa tai vaan lukea lehteä tai juoruta kaverin kanssa ja juoda teetä:)

Joo itse olen pyöritellyt samaa kysymystä mielessäni kohta vuoden :(
Kaikki vauvakamat myyty ja nuorinkin on jo kohta 5v. Kannattaako enää alkaa vauvarumbaan?
Päätettiin miehen kanssa että jos kolmas tulee niin tulee mutta ei "yritetä tietoisesti" .

Yhteistyössä