kun en vaan saa unta..enkä uskalla nukkua..

pikkukakkonen nukkuu ja esikko nukkuu sylissäni. sai alkuillasta kuumekouristuskohtauksen ja tulehdusarvot vähän koholla..lääkäri käski herätellä parin tunnin välein läpi yön..mutta enhän minä nyt uskalla nukkua ollenkaan!! :snotty: :snotty:

kait täällä pyörii porukkaa, jotka pitävät minut tehokkaasti hereillä, jos kolasta ei ole apua? :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mölököllimalli:
Kannattaiskai vähän ainaski nukkua. Laita kello soimaan välillä. Oot sitte pirteämpi jos joutuu vaikka lääkäriin lähteä tai muuta. Voimia!
kun se herätyskello on ainoa mihin tuo vauva herää..niin sitä ei voi käyttää :( ja koitin nukkua, mutta vaan pyörin ja kierin, rauhallisemmin tuo sairastelijani tuntuu nukkuvan sylissäni, mikä on epämukavaa minulle, mutta mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi...tämä taas lienee niitä äitiyden "huippuhetkiä"..
 
Koita toki itsekin nukkua. Kuinka voi voimaton ja uupunut äiti huolehtia aarteistaan ilman voimia ja terveyttä.
Eräs neurologi sanoi äidilleni veljeni sairastuessa varsin vaikeasti hoidettavaan epilepsiaan, että äiti aistii aina pienokaistensa oireet, vaikka nukkuessaankin. Aina tuntui äitinikin heräävän pieneenkin oireeseen, koskaan ei tapahtunut vahinkoja.
Jossain sisimmässämme on kuin antenni, joka ottaa vastaan heikoimmankin signaalin. Jos käytät herätyskelloa, älä ole huolissasi lapsesi heräämisestä, sillä silloinkin hän saa taas aistia äitinsä tutun tuoksun, rauhallisen ja vakaan kosketuksen ja sylin ja tuntee taas turvallisuutta. Uskon lasten, jo pienten vauvojen peilaavan äitinsä hyvinvointia tai voimattomuutta. Lepää, nuku edes vähän ja ole näin ollen rakastava ja välittävä äiti.
Jos tuntuu, että voimat ehtyvät, etkä itse kykene nukkumaan, ota yhteyttä sairaalaan lastenosastolle ja tiedustele, voitteko yhdessä viettää muutaman vrk:n osastolla, jolloin voitte olla yhdessä, mutta levätessäsi voisi hoitajat huolehtia pienokaisestasi.
 
JONSERED Karhunkantaja
Kännykkä vibraamaan selän tai posekn alle herättämän sinua parin tunnein välein. Ei välttämättä herätä lapsia, jos säädät äänet pienelle.
 

Yhteistyössä