Kun ekan kerran eksyit palstalle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jeps"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jeps"

Vieras
Olitko ihmeissäsi?

Olen 4,5kk:n ikäisen vauvan äiti, enkä ole palstaillut vasta kuin muutaman kuukauden. Ensimmäisiä kertoja kun tänne eksyin olin aivan äimänä. Ihanko oikeasti on sellaisia ihmisiä vuonna 2012 jotka kokee, että esimerkiksi abortti on murha? Omassa lähipiirissäni ei ole ketään joka niin ajattelisi. Toki jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä, olin vain aina kuvitellut, että näin ajattelisi vain keskiajalle junnahtanut äärikristitty. Tokihan abortille aina täytyy olla 'oikea' syy, kuten mille tahansa muullekin suuremmalle lääketieteelliselle operaatiolle.

Toinen kummallisuus on tämä 'äiti on äidille susi' tyyppinen mentaliteetti, mikä palstalla vallitsee. Miksi suuri osa äideistä kokee olevansa niin ylivertaisia muihin äiteihin verrattuna, että voi laukoa ihan mitä lystää ja mihin sävyyn lystää? Koen kyllä olevani ihan hyvä äiti, mutta en missään nimessä maailman paras. En ainakaan niin hyvä, että voisin haukkua jonkun toisen äidin erilaiset kasvatustavat lyttyyn.

Ja paljon oli muutakin ihmeellistä ja kummallista asiaa, joka tätä isoa kulkijaa kummastuttaa...

Toki olen löytänyt palstalta myös todella fiksujakin kirjoituksia ja kirjoittajia. Paljon myös empatiaa ja hyvää huumoria.

Hieno palsta! Ihan oikeasti :D

Mulla on ollut vähän saman suuntaisia ajatuksia tän palstan suhteen ja kaikillahan on oikeus mielipiteeseensä, mutta kyllä tää nainen on naiselle susi - mentaliteetti tulee liiankin hyvin esiin monissakin ketjuissa. Ja kaikki tää kuinka joku ikä on ainoa oikea ikä saada/tehdä lapsia on musta ihan järkyttävä keskustelun aihe, koska itse toivon eniten että lapsella olisi vanhempien iästä huolimatta hyvä ja turvallinen koti.

Luulin jo nähneeni hyvinkin paljon tällä palstalla mutta tänään taas palsta tai lähinnä henkilö pääsi yllättämään mielipiteensä kanssa eli jos on paljon keskenmenoja niin ei sitten pitäisi yrittää lasta ollenkaan ja mihinkään tutkimuksiinkaan ei pitäisi päästä. Siis apua. Itselläni ei keskenmenoja ole ollut, mutta kait nyt jokaisella on oikeus yrittää saada lapsi/lapsia. Huh sentään.

:D Ja voi, kuinka paljon sulla onkaan vielä kokematta :) Älä sitten tee sitä virhettä jonka mä tein, kuvittelin että tänne kirjoittavat ovat ihmisiä, mutta ei... Nettipersoonia, jotka saa sanoo mitä sormi näppikseltä vaan voi.. Tervetuloa joukkoon tummaan :D

Eli ap on nyt kasvanut ulos tynnyristä. Tervetuloa (netti)maailmaan!

Ja mietihän, nää samanlaiset ihmiset sä kohtaat siviilissä. Kuka on suoraan sanonut abortin tehneelle ystävälle että sä olet murhaaja? Harvempi.

Olin! Muistan, että näytin miehellekin jotain otsikoita miten hulluja täällä oikein kysellään. Erityisesti on jäänyt mieleen, kun joku silloin kyseli miehen jalassa olevien kalsareiden väriä.

6-7 vuotta täällä pyörinyt, joten jotain koukuttavaa täällä on.

[QUOTE="vieras";26224007]Mulla on ollut vähän saman suuntaisia ajatuksia tän palstan suhteen ja kaikillahan on oikeus mielipiteeseensä, mutta kyllä tää nainen on naiselle susi - mentaliteetti tulee liiankin hyvin esiin monissakin ketjuissa. Ja kaikki tää kuinka joku ikä on ainoa oikea ikä saada/tehdä lapsia on musta ihan järkyttävä keskustelun aihe, koska itse toivon eniten että lapsella olisi vanhempien iästä huolimatta hyvä ja turvallinen koti.

Luulin jo nähneeni hyvinkin paljon tällä palstalla mutta tänään taas palsta tai lähinnä henkilö pääsi yllättämään mielipiteensä kanssa eli jos on paljon keskenmenoja niin ei sitten pitäisi yrittää lasta ollenkaan ja mihinkään tutkimuksiinkaan ei pitäisi päästä. Siis apua. Itselläni ei keskenmenoja ole ollut, mutta kait nyt jokaisella on oikeus yrittää saada lapsi/lapsia. Huh sentään.[/QUOTE]

Juurikin näin koin itsekin monesta asiasta. Tosin olen huomannut myös turtuneeni joihinkin näihin kummallisuuksiin ja ohitan ne olankohautuksella - täähän on 2+...
Tuo on hyvä huomio tuo, että palstalla tuntuu olevan aika hyvä tuollainen käsitys millainen on hyvä äiti - jos siitä poikkeat on parempi suoraan ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon.
Enkä kyllä ennen palstaa ole tajunnut, että jopa ruokakaupassa ihmiset arvostelevat mun lastenkasvatusmetodeja. :)
Jotenkin huvittavaa.

Nää keskenmenojutut, aborttien arvostelijat sun muut on vaan julmia ja inhottavia.

[QUOTE="joo";26224031]:D Ja voi, kuinka paljon sulla onkaan vielä kokematta :) Älä sitten tee sitä virhettä jonka mä tein, kuvittelin että tänne kirjoittavat ovat ihmisiä, mutta ei... Nettipersoonia, jotka saa sanoo mitä sormi näppikseltä vaan voi.. Tervetuloa joukkoon tummaan :D[/QUOTE]

:D
Mahtavaa, en malta odottaa :D
Täytyypi muistaa tuo, onkohan se joku ihmisenkaltainen rotu, tuo palstamamma :)

En nyt niin kovin ihmeissäni. Ehkä se johtuu siitä, etten koskaan ole kuvitellut ihmisistä mitään ylevää, ja siitä, että kokemukseni oman sukupuolen edustajista ei ole olleet mitään kaikkein mahtavimpia. Että mitäpä täällä, perusihmisiä?

Enkä suostu myöntämään, että ottaisin jotain liian vakavasti.

[QUOTE="silakka";26224040]Eli ap on nyt kasvanut ulos tynnyristä. Tervetuloa (netti)maailmaan!

Ja mietihän, nää samanlaiset ihmiset sä kohtaat siviilissä. Kuka on suoraan sanonut abortin tehneelle ystävälle että sä olet murhaaja? Harvempi.[/QUOTE]

Kiitos, olikin turhan turvaisaa tuossa tynnyrissäni :)

Toki olen netissä pyörinyt, nää äiti-lapsiaiheiset jutut vaan on uusia. Tunnustan, että lapseni oli vahinko, toki rakas sellainen :)

Niin, ehkä siis oikeasti mun(kin) lähipiiriin kuuluu näitä hassuttelijoita, jotka kertovat oikeat ajatuksensa vain netissä... :)

joo, mulle aukesi aivan uusi maailma, en oikeasti tiennyt miten pikkumaisia ja arvostelevia jotkut ihmiset on, ei kaikki. mutta tämän erilaisuuden yritän hyväksyä ja ajatella että onko se jostain näkökulmasta rikkaus olla pikkumainen ja teräväkielinen.

[QUOTE="jeps";26224071]:D
Mahtavaa, en malta odottaa :D
Täytyypi muistaa tuo, onkohan se joku ihmisenkaltainen rotu, tuo palstamamma :)[/QUOTE]

Jotain yhtäläisyyksiä löytyy, mutta kuitenkin ei.. Vähän kuten ihminen ja apina, niin se menee ihmisen ja palstamammankin ero.

En nyt niin kovin ihmeissäni. Ehkä se johtuu siitä, etten koskaan ole kuvitellut ihmisistä mitään ylevää, ja siitä, että kokemukseni oman sukupuolen edustajista ei ole olleet mitään kaikkein mahtavimpia. Että mitäpä täällä, perusihmisiä?

Enkä suostu myöntämään, että ottaisin jotain liian vakavasti.

Tuo on kyllä totta, että ei ainakaan käsitys ihmisrodun paremmuudesta saa kovin tulta alleen tällä palstalla. Toki poikkeuksiakin on.

Mä kyllä otin aiemmin tuoreena pöllähtäneenä äitinä muutamia juttuja vähän turhan vakavasti alussa, mut nyt osaa jo suodattaa lukemansa. Esimerkiksi tuo, että jos jätät alle vuoden ikäisen yöksi hoitoon, on lapsesi psyykkinen kehitys pilalla. Että semmosta.
Tekis melkein mieli sanoa, et nyt järki käteen naiset, mut ei siitä ole kuitenkaan mitään apua...

Yhteistyössä