Kun ei haluta elää miehen rahoilla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perheen äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perheen äitee

Vieras
Täällä tuntuu moni ajattelevan noin. Sekö on sitten syy siihen, että on kiire myös töihin lasten synnyttyä, kun ei ole muka varaa jäädä kotiin. Kotihoidontuellahan sitä miehen rahoja tarvitsee, jotta kotona pystyy olla. Ei sitten voi siksi aikaa luopua periaatteistaan ja ajatella lapsen parasta ja elää yhden ihmisen tuloilla, kun lapsi vaan hoitoon äkkiä.

Entä kun perheessä on miehellä ja naisella isot tuloerot? Elättekö sitten eri elintasolla... toinen matkustelee ja ajaa uudella autolla, toinen laskee miten rahat riittää parin tonnin auton osamaksuihin. Miksi olette naimisiin yleensäkään menneet jos kumpikin tulee toimeen vaan omillaan? Eikö lapsiakin yhteisillä rahoilla elätetä?

mäkään en ymmärrä tota. Monilla meidän tutuilla naimisissa olevilla pariskunnilla on mat rahat ja sen mukaan eletään. Mua niin huvitti, kun mies hankkii upouuden polkupyörän, että pääsee 1km päähän töihin, niin vaimo ajelee vanhalla rouskulla 5km suunta, josta renkaat puhkee vähänväliä.. Meijän perheessä ois arvioitu et kumpi sitä tarvii enemmänja ostettu sitten sille ensin. Meillä eri tilit mutta yhteuset rahat. Se maksaa kellä on tyyliin, koskaan ei tu riitaa rahasta.

just. Olenko minä huono ihminen jos en halua elää mieheni rahoilla, edes silloin kotona ollessa? Tekikö se minusta huonomman kun halusin mennä jo töihin ja laitoin lapset päiväkotiin pieninä? Tuskin. Lapset voivat hyvin, äiti voi hyvin ja talous voi hyvin. =)

Meillä on tuloerot, niin kuin useimmissa perheissä on. Mies tienaa enemmän. Ei se meillä vaikuta mitenkään. Minä ajan uudella autolla ja mies ajelee vanhemmalla työmatkansa. Tämä on aina tätä samaa ihmettelyä, ettekö voi tajuta, että vaikka ihmisillä on omat rahat, tilit, velat jne. niin silti ollaan samaa taloutta, lapsista huolehditaan ja rakastetaan ja on todella hyvä, rakastava avioliitto!

minä teen nyt 15 päivää kuussa ja pe tulee palkka, kaikki menee laskuihin. emme pärjäisi, jos oisin kh-tuella kotona. jos mieheni tienaisi puolet enemmän, niin ehkä sitten. hän on kyllä ihan hyvätuloinen, mutta elämä on kallista neljän lapsen kanssa, näin se vain on. ei meillä ainakaan hankita mitään isoa toisen tietämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
peesaan! meillä myös yhteiset rahat ja koskaan ei ole riitaa rahasta:)

Meillä myös näin. tosin mies kyllä myönti että häntä vähän vaivas kun hällä oli penemmät tulot kun minulla... eli mulla mies haluu tienata enemmän..... kyllä se mulle sopii....

Alkuperäinen kirjoittaja Perheen äitee:
Juu, mut kun täällä moni valittaa sitä ettei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan lasta niin tässäkö se syy sitte on?

niin, mut ittee ainakin ottaa päähän kun joutuu elään toisen "siivellä"..

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Juu, mut kun täällä moni valittaa sitä ettei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan lasta niin tässäkö se syy sitte on?

No jokainen laittaa asiat omaan arvojärjestykseensä.

niinpä ja kotona ollaan, pian 4v....vaikka vakityö od.

Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Mulle ei sovi toisen siivellä elely. Eläkää vaan te, joita ei työ kiinnosta, vaan kotona makaaminen! Sääliksi käy teidän miehiä...

Alkuperäinen kirjoittaja daa:
Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Mulle ei sovi toisen siivellä elely. Eläkää vaan te, joita ei työ kiinnosta, vaan kotona makaaminen! Sääliksi käy teidän miehiä...

Mieheni ei halua minun menevän töihin...revi riitä...

Plaa, plaa, plaa vaan taas. Mun mielestä on ihan järkevää, että on yhteiset rahat josta maksetaan kaikki eikä alata erottelemaan "mun rahat, sun rahat". Perhe on yhteinen "yritys".

Vaikka mä olisin se enemmän tienaava niin rahat olisivat silti yhteisiä.

Mun mies ainakin haluaa et olen kotona tytön kanssa. Työ ei meillä mene perheen edelle. Eletään sen mukaan mihin on varaa ja hyvin pärjätään. =)

Aina ei ole kyse arvojärjestyksestä eikä miehen tuloilla elämisestä vaan ihan yksinkertaisesti siitä että esim. laina täytyy lyhentää ja siihen tarvitaan molempien tulot.

Musta siinä ei ole mitään valittamista, että menee töihin, että olisi enemmän rahaa itsellä. Kaikkien oma asia.
Mutta sellainen valitus on ärsyttävää, että saa vähän tukia (siis yhteiskunnan) koska miehen tulot on suuret, ja siksi täytyy köyhäillä... Ei yhteiskunnan tarvitse perheen sisäisiä asioita korvata.

Yhteistyössä