Kun ei halua alateitse synnyttää...

  • Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti
:/
H-hetki on todella lähellä. Ä-polilla käyty puhumassa ja sektiota en saa. Pakko synnyttää alateitse, mutta kun en halua. Pelottaa. Miten olette selvinneet pelosta h-hetkellä? Voiko sairaalaan mennessä vielä yrittää sektiota saada? Lääkäri vain totesi että en minä millään sektiota saa eikä hän voi sitä puoltaa mun turhien pelkojen takia :(
 
eräs
Kyllä luonto sen homman hoitaa. Minuakin pelotti, tuntui uskomattomalta, että näin pienestä ihmisestä mahtuisi vauva ulos (olen 155 cm pitkä..)! Anoin sektiota, en saanut. Synnytys meni kuitenkin kohtuullisen hyvin, eikä sitten enää pelottanut, kun oli rytinä päällä.
 
ap
Kaikki... pelottaa jos vauva onkin iso, kauhutarinat kun kätilöt ei ole kuunnelleet ja sitä on niin täysin toisten armoilla eikä itse voi kontrolloida tilannetta..pelottaa jos repeää niin ette voi kävellä pitkään aikaan... kaikki. Koko alatiesynnytys :(
 
infoainfoa
Jaa mikset saa? Sanot vaan että prkl en synnytä jos sitä ei tule. Ei sais noin pakottaa, mutta ne on velvollisia kertomaan asioiden molemmat puolet molemmista vaihtoehdoista.
 
Turhaa pelkäät, miljjoonat naiset ovat synnyttäneet. Nyt sun on vähän huonompi mennä enää pelkopolille puhumaan kun h-hgetki lähestyy. JOs vaan sen takia jännität, kun se on ihan lähellä. Vaikka se sattuu ihan helvetisti niin se on normaalia. Pyydä kipulääkitystä.
+sektion jälkeen ymmärtääkseni olet paljon kipeämpi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
mulle sanottiin että ketään ei voi pakottaa synnyttää alakautta.Ja että he ei voi ottaa sitä riskiä että joku meneekin pieleen kun pelottaa :/
Mulle lääkäri teki hyvin selväksi ettei sektiota aleta tekemään pelkojen takia. Että mun on vain synnytettävä alakautta kun niin on naiset kautta aikain tehneet. :/
 
nää on näitä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
mulle sanottiin että ketään ei voi pakottaa synnyttää alakautta.Ja että he ei voi ottaa sitä riskiä että joku meneekin pieleen kun pelottaa :/
Mulle lääkäri teki hyvin selväksi ettei sektiota aleta tekemään pelkojen takia. Että mun on vain synnytettävä alakautta kun niin on naiset kautta aikain tehneet. :/
Joku vanha patu vai köyhä kunta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
mulle sanottiin että ketään ei voi pakottaa synnyttää alakautta.Ja että he ei voi ottaa sitä riskiä että joku meneekin pieleen kun pelottaa :/
Mulle lääkäri teki hyvin selväksi ettei sektiota aleta tekemään pelkojen takia. Että mun on vain synnytettävä alakautta kun niin on naiset kautta aikain tehneet. :/
ottaakko se myös sen riskin että oot pelosta paniikissa ja et pysty yhteistyöhön?
mä sinuna vielä vaatisin sen sanoisin että muu ei onnistu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hoodrat:
Turhaa pelkäät, miljjoonat naiset ovat synnyttäneet. Nyt sun on vähän huonompi mennä enää pelkopolille puhumaan kun h-hgetki lähestyy. JOs vaan sen takia jännität, kun se on ihan lähellä. Vaikka se sattuu ihan helvetisti niin se on normaalia. Pyydä kipulääkitystä.
+sektion jälkeen ymmärtääkseni olet paljon kipeämpi.
toi kipu on hyvin yksilöllistä.mä olin sairaalassa sen vajaa 2 päivää kun tahdoin jo kotia.Toiset on pidempään ja kipeempiä.
 
ap
Lääkäri jyräsi ylitseni ihan täysin. Oli ehkä 45-50v naislääkäri. Pelottaa vain niin kamalasti ja lääkäri sanoi, että kyllä kipuun lääkettä synnytyksessä saa. Ei ne kipulääkkeet pelkoja helpota.. olen ihan loppu, kun pelottaa synnytyksen alkaminen...
 
Minä kävisin vielä pelkopolilla juttelemassa...Ja jos mahdollisesti pääsisit vaikka koko-arvioon,jos pelottaa vauvan koko? Itselläni hyvät kokemukset pelkopolista,vaikka minä pelkäsinenempi siihen sektioon joutumista ( yhden sektion kokeneena),mutta myös alakautta synnyttäminen pelotti juurikin vauvan koon takia.Pelkopolilla teimme "synnytyssuunnitelman" ja vauvan kokoa ultrattiin,alettiinkin sit käynnistelleen aikasemmin kun näytti et kasvaa isoksi...Käy vielä jutteleen,jos se rauhoittaisi mieltäsi :heart:
Niin ja hyvä mieli jäi pikku kakkosen synnytyksestä,ja itse molemmat kokeneena,olen ehottomasti alakautta synnytyksen kannalla,mutta ymmärrän myös pelkosi...
 
synnyttänyt
No oisko tuotakin kannattanut miettiä vähän aikaisemmin. Ei se sektiokaan mikään iisi homma ole, tajuatko miten kipeä sen jälkeen on? Sitten ainakin voi kävely tehdä tiukkaa.. Voi että ärsyttää tommosen nössöt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lääkäri jyräsi ylitseni ihan täysin. Oli ehkä 45-50v naislääkäri. Pelottaa vain niin kamalasti ja lääkäri sanoi, että kyllä kipuun lääkettä synnytyksessä saa. Ei ne kipulääkkeet pelkoja helpota.. olen ihan loppu, kun pelottaa synnytyksen alkaminen...
No yritä vaan ajtella positiivisesti ja vaadit kaikki mahdollsiet tropit, ne kyllä auttaa.
 
Höpöhöpö! Kaikki menee hyvin ja jos ei mene niin sit ne lähettää kyllä sektioon. Kyllä kätilöihin ja niiden ammattitaitoon voi luottaa ja kannattaa muistaa et niiden kauhutarinoiden vastineeksi on myös ihan oikeasti hyviäkin tarinoita :) Ymmärrän et pelottaa synnyttää mut usko mua kun oot synnyttämässä niin sä olet mielelläs niiden kätilöiden armoilla ja kun synnytys on ohi niin luulen et olet tyytyväinen siihen et sait alakautta synnyttää :) Älä murehdi liikaa :hug: Ja toisekseen jos vauva menee paljon yliaikaseks niin sää rukoilet joka päivä et pääsisit synnyttään kun olo on tuskainen. Mulla katosi pelko siinä vaiheessa :)
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lääkäri jyräsi ylitseni ihan täysin. Oli ehkä 45-50v naislääkäri. Pelottaa vain niin kamalasti ja lääkäri sanoi, että kyllä kipuun lääkettä synnytyksessä saa. Ei ne kipulääkkeet pelkoja helpota.. olen ihan loppu, kun pelottaa synnytyksen alkaminen...
Kyllä ne kipulääkkeet helpottaa. Jos annat jyrätä itseäsi niin sinulla ei jää muita vaihtoehtoja kuin synnyttää alateitse..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja synnyttänyt:
No oisko tuotakin kannattanut miettiä vähän aikaisemmin. Ei se sektiokaan mikään iisi homma ole, tajuatko miten kipeä sen jälkeen on? Sitten ainakin voi kävely tehdä tiukkaa.. Voi että ärsyttää tommosen nössöt.
Ei ne pelot heti raskauden alussa kaikilla olekaan. Tajuan kyllä sektion tuomat kivut, kun ystävä on leikattu. Kai minä sitten olen epäpätevä äidiksi ja pitäisi antaa vauvakin pois kun ei saa pelätäkään synnytystä!
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kaikki... pelottaa jos vauva onkin iso, kauhutarinat kun kätilöt ei ole kuunnelleet ja sitä on niin täysin toisten armoilla eikä itse voi kontrolloida tilannetta..pelottaa jos repeää niin ette voi kävellä pitkään aikaan... kaikki. Koko alatiesynnytys :(
Onko tehty vauvalle paino-arvio ja onko odottavissa se iso vauva vai miksi pelkäät vauvan olevan iso? Jos koko huolettaa, niin vaikka yksityiselle ammattitaitoiselle lääkärille, joka tekee painoarvion ja vaikka samalla arvion, että minkäkokoinen mahtuisi tulemaan.
Kyllä ne kätilöt yleensä ihan hyvin kuuntelevat ja ei siellä synntyksessä muutenkaan pystyy itse tilannetta pahemmin kontrolloimaan. Tai luulen, että se kontrolli onnistunee paremmin alatiesynnytyksessä kun sektiossa.
Repeämiset, noh niitä tulee jos on tullakseen. Yleensä niistäkin selvitään ja parannutaan oikein hyvin :)

Tsemppia synnytykseen!
 

Yhteistyössä