Kun ei enää tarvi puhua mistään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanha Noita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanha Noita

Vieras
Olin mieheni käskystä ostoksilla konekaupassa. (Ne on muuten tosi huvittavia kauppoja, miesten kaupat, kerran uskalsin sanoa siellä, ettei tällainen touhu ikinä onnistuisi naisten kaupoissa - kärsin siitä vieläkin). Kun minulle jälleen kerran jäi otollista aikaa katsella ympärilleni myyjän hakiessa pyytämiäni tavaroita jostain luolavarastosta (,jonka muuten täytyy jatkua jonnekin vuoren alle; niin kauan siihen aikaa menee), katseeni osui mielettömän ihanaan ruuvinväännin-iskuporakonesysteemiin, joka sopi käteeni loistavasti (ja vanhan koneeni akku oli kaput). Päätin pyytää sen mieheltäni joululahjaksi. Pyysin mukaan kotiin valokopion esitteestä.

Valokopiota miehelläni esitellessäni hän sanoi: "Tää menee jo liian pitkälle." Ja jatkoi: " Olin just ajatellut ostaa sulle oman uuden vekottimen joululahjaksi."

Liian usein nykyään huomaamme, ettei meidän tarvi puhua. Ajattelemme samoja ajatuksia.

Aloin epäillä ääneen, että eikös tämä tule tylsäksi jatkossa. Ei tarvi koskaan puhua enää mitään. Mieheni vastasi siihen, että mitäh? Eikös se just helpota elämää - tylsä, arkinen ja rutiinit on kivaa.

Minusta tuntuu, että elämä tylsenee, kun ei saa kommunikoida. Mieheni mielestä se helpottaa elämää huomattavasti. "Ei tarvi niin kauheesti jutella."

"Minusta tuntuu, että elämä tylsenee, kun ei saa kommunikoida. Mieheni mielestä se helpottaa elämää huomattavasti. "Ei tarvi niin kauheesti jutella."

Onneksi sentään ap:lla on ellit seurana. Telepatiaa vai mitä lienee.
Luin eilen lepopäivänä ilmaislehtiä. Naureskelin ääneen lehden loppupuolella olevalle
tarinalle Iisalmen Prismasta. Nainen oli palauttanut kaksi kertaa kihartimen.
Hän esitti takuukuitin yhteydessä vahingossa toisen liikkeen kuitin.
Juttu oli sopivan lyhyt ja hauskasti kirjoitettu. Jutun jälkeen ajattelin, että ehkä
sittenkin muutan eläkepäivillä Iisalmeen. Siellä taitaa edelleenkin asua hauskoja ihmisiä.

Älä ap. ole huolissasi juttujen aiheiden vähyydestä miehesi kanssa kommunikoidessa.
Kun arjen pyöritykseen liittyvät jutut vähenevät voitte siirtyä keskustelemaan muista asioista.

Nyt vatsa on täynnä eilen tehtyä pannukakkua. Minua kritisoitiin rankalla kädella
ellit 50+ palstalla. Mutta väärinkäsityksiä en ala oikomaan. Ei ellit palstailua
niin vakavasti pidä ottaa. Jos Tuhna Pappa olisi pysynyt pihassa niin en minä elleissä roikkuisi. Hän jaksoi kuunnella loputonta puhetulvaani. Näin jälkikäteen vahvasti epäilen, että hän oli hommannut värittömät korvatulpat. Ei kukaan mies tuollaista olisi muuten jaksanut ei edes ihana ukkelini. Ihailin eilen vanhaa valokuvaa, jossa hän haravoi syksyn lehtiä. Ehkä joku päivä teen tuosta kuvasta nettiin taustakuvan.
Mutta ensin pitäisi hommata oma netti.

Yhteistyössä