Kun ei enää edes osaa tutustua kehenkään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anskuk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anskuk"

Vieras
Minun elämäni: Käyn töissä ja tulen kotiin. Kotona joko katselen telkkua tai olen netissä ja sitten satunnaisesti käyn jossain kävelylenkillä tai yritän harrastaa jotain muuta liikuintaa. Ja kaiken teen yksinäni.

Minulla ei ole ystäviä, eikä minkäänlaista sosiaalista elämää; soittelen miltei ainoastaan vain äidilleni, ja loput ovatkin sitten työpuheluita.

Joskus mietin, että pitäisikö sitä ruveta harrastamaan jotain, tai käydä vaikka baareissa enemmän, että tutustuisi ihmisiin. Mutta sitten taas sitä ajattelee, että ei se kannata, kun ei sitä ole aikaisemminkaan löytänyt ystäviä tai rakkaussuhdetta tai yhtään mitään, vaikka kuinka ahkerasti olisi koittanut olla mukana jutuissa.

Työkavereidenkaan kanssa ei oikein synkkaa tarpeeksi hyvin, siis että voisi muodostua jotain työtoveruutta läheisempää ystävyyttä.

Jossain vaiheessa oli muutama ihminen, joita kait saattoi sanoa ystävikseni, mutta he kaikki perustivat perheen ja hävisivät elämästäni. Ja jotenkin sitä tujntuu aika turhalta yrittää ystävystyä jos se ystävä kuitenkin hetken päästä häipyy pois. (Ja ilmeisesti minä sitten olen jotenkin huono ihminen, kun minuun ei enää haluta pitää yhteyttä sen jälkeen kun mies ja lapset tulevat mukaan kuvioihin).

No, ylipäänsä olen joutunut toteamaan, että ei se oma aktiivisuus ja sosiaalisuus mitään auta, kun kukaan ihminen ei halua nykyisin tutustua saati ystävystyä kanssani.

En tiedä.. riippuuko ihmisestä? Itse olen huono yhteydenottaja, mutta muhun otetaan yhteyttä. En harrasta miesten etsimistä, mutta vedän kun hunaja mehiläisiä niin miehiä puoleeni. Eräs mies otti yhetyttä kesän alussa ja ollaan tapailtu siitä asti.

Toki otan silloin tällöin kavereihin itsekkin yhteyttä, mutta aika laiska olen. Ja en jaksa harrastaa mitään..Toisaalta kaipaan omaa tilaa ja rauhaa paljon. Mutta sulle voisi joku harrastus tehdäkkin hyvää. Kannattaa ainakin kokeilla :)

Mitäpä tähän muuta osaisi sanoa kuin todeta että täsmälleen sama tilanne itselläni. Jokaista lausetta myöten. Eli lohduttaisko edes tieto siitä ettet ole ainoa. Itseä ehkä vähän :)