kun aina sanotaan että toisen pitää antaa olla parisuhteessa oma itsensä ja sallia omat jutut, mihin vetää raja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
Mies sanoo että hänelle on tärkeää että saa juoda lauantaina 12 kaljaa ja viikolla parina päivänä 3-6 saunakaljaa. Ja tämä olisi "hänen juttunsa". Olenko nipo jos pidän tuota enemmän riippuvuutena kuin sellaisena " anna toisen olla omaitsensä parisuhteessa"-juttuna? Mihin vedätte rajan tuossa asiassa? Haluaisin olla ihana vaimo ja antaa miehen "toteuttaa" ja nauttia itselleen tärkeästä asiasta mutta joku tuossa vaan potkii vastaan....miehellä ei ole muita iloa tuottavia asioita elämässä kuulema, ei harrastuksia, kavereita( muuta kun iltaa istumaan), ei työtä, ja lapsi arkikin tuntuu rasittavan aika lahjakkaasti. Mainittakoon vielä masennus pisteenä iin päälle. Siis, olenko nipo?

Ei kuullosta mun mielestä normaalilta. Ei kumpikaan: viikolla tissuttelu eikä viikonlopulla tollasen määrän kulauttelu. Onko lapsia? Onko mahd. Ladten kanssa ISÄ?

Juopottelu ei ole mikaan "juttu". Perheellisella se ajankayton menetyksen ja terveyshaittojen ja suhdeongelmien lisaksi aiheuttaa lapsille haittaa, jos joutuvat sita katsomaan.

Alkoholi lisaksi vahentaa tehokkaasti aivoista valittajaaineita eli pahentaa masennusta tai jopa riittaa aiheuttamaan sen. Onko teilla suhteessa mitaan sisaltoa muuten enaa? Osallistuuko mies edes arkeen vai hoidatko sina kaiken ja mies on yksi hoidettava?

Mies on usein väsynyt ja ahdistunut, suurimman osan ajasta. Viikonloppuna selkeästi piristyy ja myöntää itsekin että juuri nuo lauantai kaljat antavat piristyksen. Ei myönnä että jo nuo määrät aiheuttavat ja pahentavat masennusta. Vetoaa siihen että miesten normaali kulutuksen raja on 24 kaljaa viikossa, jos pysyy siinä ei ole ongelmaa. Ei ole tule noista kerta annoksista humalaan eikä ole krapulassa. Kokee nytkin juovan paljon vähemmän kun haluaisi. Arki on monelta osin minun hoidettavaa, antaa ruokaa ja hoitaa lasten hygienia ja kuskaus juttuja, mutta ulkoilu ym. Läsnä olo on kiven takana.
Kuulema rakastaa mutta masennus on muokannut tunne elämän niin turraksi ettei koe iloa tai normaali oloa enää muusta kun juodessaan kaljansa. Ei kuulema enää edes tiedä miltä tuntuu olla normaali. Haluaisin niin tarjota toiselle omia juttuja, rentoutusta yms, mutta harmittaa suunnattomasti kun ne on hänelle vain pullotetussa muodossa, eikä muu saa aikaan samaa.

Ihme raittiuskerho täälläkin kokoontuu.
Alkoholin juonnilla ei tarvitse paeta mitään tai masentua, sitä voi juoda siksi että se on taivaallisen hyvää.
12 annosta ei ole paljoa miehelle.

Se sama hyvänolon tunne saattaisi löytyä jostakin muualta,kun jättäisi alkoholin pois. Et voi häntä pakottaa lopettamaan. Mikäli haluaa jatkaa elämäänsä noin, on sinun päätettävä, haluatko elää hänen rinnallaan siitä huolimatta vai haluatko omalta elämältäsi jotain muuta.

Miten miehen masennusta hoidetaan?

Kolmas eri lääkitys menossa, ei toimi. Kerran käynyt juttelemassa jossain,sai lähetteen oma lääkäriä pidemmälle. Aikaa odotellaan. Nyt tosiaan lääkitys päällä mutta siitä ei ole mitään hyötyä, melkeimpä huonontanut kuulema oloa. Viikot tuntuvat vuosilta ja meinaa tarttua toisen ilottomuus itseenkin. Jokainen päivä on selviytymistä. Olemme edelleen toiveikkaita miehen parantumisen suhteen, mutta sen on tehnyt selväksi että ei jätä alkoa. Sanoo että valehtelee että saa hoitoa, muttei tajua ettei siitä ole hyötyä kun alkolla lasketaan lääkkeiden vaikutusta. Kova paikka.

Ihme raittiuskerho täälläkin kokoontuu.
Alkoholin juonnilla ei tarvitse paeta mitään tai masentua, sitä voi juoda siksi että se on taivaallisen hyvää.
12 annosta ei ole paljoa miehelle.

Alkoholiko hyvää? Eli alkoholiton virvoke ei sovi, koska alkoholi on hyvän makuista? Erikoiselta kuulostaa.

Ei tosiaan tarvitse minustakaan välttämättä paeta tai masentua, mutta jos juominen toistuu viikottain ja tässä tapauksessa useita kertoja viikossa, kyse on epäilemättä riippuvuudesta siihen hyvänolon tunteeseen, jonka alkoholi tuo. Ja kun ihminen on masentunut, ei tuo jatkuva tillikointi kyllä hyvää tee. Lähes joka toinen iltahan tuossa menee tissutellessa.

12 annosta ei ihan hirveä määrä tosiaan ole, mutta kyllä siitä jo hyvään hiprakkaan itsensä saa. En välittäisi viettää joka ikistä lauantai iltaa hyvässä hiprakassa olevan miehen kanssa. Ja jos tuo toistuu (pienemmässä määrin) viikollakin, niin kyllä oksurefleksi tulee jo pelkästä ajatuksesta.

Tuossa vaiheessa on paha miestä muuttaa, minä vaihdoin miehen siinä vaiheessa kun huomasin kuinka tärkeää se alkoholi oli, ja se tapahtui ennenkuin edes ollaan samassa sängyssä piipahdettu.

Suhteemme alussa mies oli kuin unelma, oli silloinkin syönyt masennuslääkkeitä ja lopetti en kaikessa hiljaisuudessa kun koki voivansa paremmin. Ongelmat lähtivät nousuun kun vauva ja lapsiperhe arki + työ uupumus vei voimat---> alkoi lääkitseminen alkolla ja masennus paheni... masennus ollut vuosia, välillä parempana mutta nyt ollaan aika pohjalla...

[QUOTE="hmm";30511026]Alkoholiko hyvää? Eli alkoholiton virvoke ei sovi, koska alkoholi on hyvän makuista? Erikoiselta kuulostaa.

Ei tosiaan tarvitse minustakaan välttämättä paeta tai masentua, mutta jos juominen toistuu viikottain ja tässä tapauksessa useita kertoja viikossa, kyse on epäilemättä riippuvuudesta siihen hyvänolon tunteeseen, jonka alkoholi tuo. Ja kun ihminen on masentunut, ei tuo jatkuva tillikointi kyllä hyvää tee. Lähes joka toinen iltahan tuossa menee tissutellessa.

12 annosta ei ihan hirveä määrä tosiaan ole, mutta kyllä siitä jo hyvään hiprakkaan itsensä saa. En välittäisi viettää joka ikistä lauantai iltaa hyvässä hiprakassa olevan miehen kanssa. Ja jos tuo toistuu (pienemmässä määrin) viikollakin, niin kyllä oksurefleksi tulee jo pelkästä ajatuksesta.[/QUOTE]

Kyllä se hyvää on, eikä pelkästä virvokkeesta tule hyvää oloa.
Onhan tuossa kyse varmasti riippuvuudesta, mutta ihmiset ovat riippuvaisia monesta muustakin asiasta, katsoohan moni televisiotakin monta tuntia päivässä.

Itse tosin juon joka ilta, ei mielestäni haittaa muuta elämää.

Onhan tuossa kyse varmasti riippuvuudesta, mutta ihmiset ovat riippuvaisia monesta muustakin asiasta, katsoohan moni televisiotakin monta tuntia päivässä.

Olisit lentänyt ajat sitten niskaperseotteella ulkoruokintaan!!! Holisti!!!

Käy tutustumassa www.avominne.fi Sivuilta löytyy kohta "Mitä alkoholismi on?". Siellä tuo kohta 3 "hermostollinen riippuvuus". Usein tuurijuopoilla tämä hermostollinen riippuvuus. Tuolla paljon mielenkiintoista luettavaa alkoholismista. Yllätyin itse useista jutuista. Luetutin myös miehelläni aikoinaan noita ja hän myönteli, että juuri näinhän se on. Useinkaan tuurijuopot eivät itse voi uskoa olevansa riippuvaisia.

Itselleni teki hyvää tajuta, että miehellä on sairaus ja hän ei ilkeyttään juo.

Jotenkin arvasin, että juot runsaasti. Väitän, että haittaa elämääsi. Jos ei haittaa nyt, niin tulevaisuudessa ihan varmasti. Mutta sehän ei kuulu muille. Ainoastaan tulee tulevaisuudessa viemään meidän kaikkien verovaroja, kun sairauksiasi hoidetaan. Siis jos juot enemmän, kuin lasin olutta.

[QUOTE="hmm";30511090]Jotenkin arvasin, että juot runsaasti. Väitän, että haittaa elämääsi. Jos ei haittaa nyt, niin tulevaisuudessa ihan varmasti. Mutta sehän ei kuulu muille. Ainoastaan tulee tulevaisuudessa viemään meidän kaikkien verovaroja, kun sairauksiasi hoidetaan. Siis jos juot enemmän, kuin lasin olutta.[/QUOTE]

Mitä se haittaa jos töissä jaksaa käydä?

Minä aikanaan erosin miehestä, joka "otti iltaisin pienet" ja oli sitten myöhemmin iltaisin kotona sitten tosi ikävä ihminen.
Mutta hänhän oli kuitenkin hieno mies, koska "jaksoi töissä käydä". Tätä sai kuulla usein.
Ihmettelin sitä usein, että mitä sitten, jaksoi käydä töissä, eikö meillä (=minä+lapset) ollut mitään väliä.

Minä olen niin kurkkua myöten täynnä alkkiksia, jotka eivät ota mitään vastuuta.

Mutta jos joku "yksin" ottaa, niin sehän on ihan ok.:)

Mitä se haittaa jos töissä jaksaa käydä?

Ei ole epäilystäkään, ettetkö olisi väsyneempi, kuin jos et joisi. Alkoholi vaikuttaa unen laatuun. Varmasti myös väsymyksen vuoksi jää asioita tekemättä. En tiedä, onko sinulla perhettä, mutta mikäli on, niin löydän takuulla sata syytä, miksi olla juomatta.

Ja kuten sanoin, tulevaisuudessa tulee näkymään. Et halua uskoa, että alkoholilla on negatiivisia vaikutuksia elämääsi, eikä minulla ole tarvetta sinua saada sitä uskomaan. Koska jos sinä ja läheisesi olette tyytyväisiä elämään(ne), niin sehän on tosi hyvä. En syytä sinua mistään tai yritä saada sinua muuttamaan elämääsi, mutta siinä asiassa en anna periksi, että alkoholi aiheuttaa monenlaisia ongelmia elämään. Sekä psyykkisiä, että fyysisiä.

Sinne ne meidän kovalla työllä keräämämme verorahat (esim.) menevät, kun hoidetaan/korjataan alkoholin aiheuttamia vahinkoja. 4-14,5 miljardia euroa (laskutavasta riippuen) vuodessa maksaa tämä ilonpito, johon sinäkin osallistut. Ja yhtälailla olet syyllinen, kuin se puistojuoppo.

Kokeile neuvottelua. Tee vaihtari, sovitte että vaikka yksi kalja, ja saa joka ilta haluamaansa seksiä.
-Aina pitää antaa jotain hyvää tilalle jos yhden asian kieltää

Yhteistyössä