kun aina sanotaan että toisen pitää antaa olla parisuhteessa oma itsensä ja sallia omat jutut, mihin vetää raja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Huokaus";30513141]Et ymmärrä alkoholismista yhtään mitään ikävä kyllä :([/QUOTE]

Onko sinulla kokemusta ainoastaan sillan alla asuvista juopoista vai mistä moinen kommentti? Et ymmärrä tuurijuoppoudesta yhtään mitään, ikävä kyllä :( Sekin johtaa lopulta siihen sillan alla asumiseen, jos ei löydy koti ennen sitä kahden metrin syvyydestä.

[QUOTE="hmm";30513252]Alkoholistina kiellät ongelman olemassaolon luonnollisestikin hautaan saakka. Tiesitkö, että alkoholi aiheuttaa useita toimintakykyä heikentäviä muutoksia. Älykkyys ja lihasvoiman heikentyminen näin esimerkkinä. Nämä myös sellaisia oireita, jotka tulevat pikkuhiljaa, joten et niitä itse edes tajua, ennenkuin on myöhäistä. No, eipä sillä väliä, mutta ehkä et tosiaan itse huomaa haittoja.

Mutta jos olet onnellinen ja perheesi myös, niin silloinhan kaikki on TÄLLÄHETKELLÄ all right! Toivon, ettei sinulla ole ainakaan lapsia. Alkoholistin lapset ja perhe yleensäkin kärsii aina.[/QUOTE]

En kiellä tuon takia mitään, ei kotityöt vain innosta jos paiskii duunia 70-80h/vko.
Kyllä se hieman vaikuttaa fyysiseen kuntoon, mutta ei merkittävästi.

Lapsia tuskin tulee koskaan kun vaimo ei halua että niiden nähden nautittaisiin alkoholia...

En kiellä tuon takia mitään, ei kotityöt vain innosta jos paiskii duunia 70-80h/vko.
Kyllä se hieman vaikuttaa fyysiseen kuntoon, mutta ei merkittävästi.

Lapsia tuskin tulee koskaan kun vaimo ei halua että niiden nähden nautittaisiin alkoholia...

Ihmettelit tuolla aiemmin, että mitä se haittaa, jos jaksaa töissä käydä. No siinäpä niitä haittoja tulikin jo useampia. Fyysiseen kuntoon jo vaikuttaa. Ja suunta on aina vain alaspäin. Ja vaimo ei halua lapsia, koska näkisivät juomista. Tämä ei kuitenkaan vaimoa haittaa? Vaimokin juo?

Harkitse nyt helvetti soikoon alan vaihtoa, ennen kuin henki lähtee. Niin joo, eihän se tietenkään haittaa. Kannattaa juoda vähän enemmän, niin tulee sitten nopeampi lähtö esim. tapaturman muodossa. Ei tarvitse kitua ja sairastella esim. masennusta tai kurkunpään syöpää tai vaikkapa maksakirroosia. Mutta TOSIAAN nehän on sulle vaan voi voi.

[QUOTE="hmm";30513417]Ihmettelit tuolla aiemmin, että mitä se haittaa, jos jaksaa töissä käydä. No siinäpä niitä haittoja tulikin jo useampia. Fyysiseen kuntoon jo vaikuttaa. Ja suunta on aina vain alaspäin. Ja vaimo ei halua lapsia, koska näkisivät juomista. Tämä ei kuitenkaan vaimoa haittaa? Vaimokin juo?

Harkitse nyt helvetti soikoon alan vaihtoa, ennen kuin henki lähtee. Niin joo, eihän se tietenkään haittaa. Kannattaa juoda vähän enemmän, niin tulee sitten nopeampi lähtö esim. tapaturman muodossa. Ei tarvitse kitua ja sairastella esim. masennusta tai kurkunpään syöpää tai vaikkapa maksakirroosia. Mutta TOSIAAN nehän on sulle vaan voi voi.[/QUOTE]

Haittaa varmasti hieman, vaimo juo muutaman kerran vuodessa.

Itse aiheutettuja "töitä" on osa, enempää ei jaksa juoda.

Haittaa varmasti hieman, vaimo juo muutaman kerran vuodessa.

Itse aiheutettuja "töitä" on osa, enempää ei jaksa juoda.

Eli jos vaimoltasi kysyisimme, niin vastaus olisi pikkasen eri, kuin sinun vastauksesi. Saattaisi sanoa ehkä jopa ruman sanan alkoholin juonnistasi. Mutta eihän ongelma olekaan sinulla vaan vaimollasi niin kauan, kuin vaimo tuota touhua katselee. Joten relax ja anna palaa niin kauan, kuin henki pihisee.

"Töitä"? Kaikilla ihmisillä on "töitä" vaikka 24/7. Paitsi jos puhut pimeistä töistä. Sillä nyt ei ole väliä, onko kyse töistä vai "töistä", mutta en minä ainakaan niiden vuoksi tappaisi itseäni ja pilaisi perhe-elämääni. Mutta minä en olekaan alkoholisti, joka ajattelee ainoastaan juomistaan, piittaamatta itsestään tai perheestään. Riippuvuus vie.

Yhteistyössä