..kun äidit aina tuntevat syyllissyyttä joka asiasta..mistä itse tunnet?

  • Viestiketjun aloittaja Sire
  • Ensimmäinen viesti
Sire
Tuli vaan tälläinen mieleen,kun tuntuu että äidit tuntevat aina syyllisyyttä joka asiasta,niin kertokaapa mistä itse tunnette.Kiva lukea ja huomata että itse ei ole se ainut "höpsö"joka syyttelee itseään milloin mistäkin..
Itse tunnet varmaan melkein joka asiasta ;)Viimeisenä tulee mieleen kun meillä on 4 lasta ja univelkaa kertyy,otin muutama päivä sitten takaisin univelkoja ja kävin illalla 17.00 aikaa päikkäreille,nukuinkin sitten niin kauan että lapset olivat jo menneet nukkumaan(mies katsoi),niin tästähän esim tuli kamalan syyllinen olo,vaikka tiedän että on naurettavaa;)
 
Saapas
Omien henkilökohtaisten ongelmien takia pelkään etten ole tarpeeksi hyvä äiti ja siirrän puolestani jotain v-maista eteenpäin. Ja osaako sitä suhtautua oikein asioihin... Toivottavasti osaan korjata ne asiat joissa en pysty olemaan täydellinen.
 
Minä ainakin tunnen syyllisyyttä siitä ettei koti ole aina siisti, rahat on aina loppu ja lapset kärsii minun ja mieheni riidoista. Eroa ei kannata ehdottaa. Ei me olla eroamassa, mutta ainaiset riidat pitäisi saada loppumaan.
 
Mikä lienee vialla, kun en minä tunne syyllisyyttä juurikaan tai huonoa omaatuntoa lasten suhteen ja äitinä. Olen oppinut olemaan armollinen itsellenikin, se on ihan parin viimeisimmän vuoden tuotosta. Tottakai teen virheitä ja väärin, mutta en minä sitten osaa jäädä niitä murehtimaan, kun ne asiat on selvitetty ja koitan olla sitten virheitäni toistamatta. Syyllisyys ja huono omatunto, ne ovat parhaita unen ja voimien viejiä ihmisen elämässä.
 
siitä että miehen kanssa riidellään (taas) koko ajan, tuntuu että valitsin huonon isän muksuille :/ ja olen alkanut miettiä että pitäisi erota ennen kun lapset menee kokonaan pilalle tästä meidän avioliitosta....... :( :ashamed:
 
Minä tunnen välistä kovaa syyllisyyttä siitä että aikaa kun menee lapsen kanssa ja energiaa niin se kaikki aika ja energia on poissa meidän kotieläimiltä, sekä mieheltä.
Joskus on myös palava syyllisyys kun ei ole yksinkertaisesti jaksanut pestä pyykkiä, tai hoitaa joitain muita kotiaskareita. Eli loppujen lopuksi aika turhista asioista, mutta oikeasti välistä ärsyttää kun ei ole esim. jaksanut imuroida. Sitten ruoskin itseäni kun olen olevinaan niin laiska...
:'(

Tai sitten on se että poltan itseni aina ensiksi ihan loppuun ennen kuin tajuan ottaa itselleni hieman omaa aikaa.
 

Yhteistyössä