Kun 3.6vuotias ei usko kieltoja eikä mitään mitä ÄITI sanoo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EpätoivoisenRento
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EpätoivoisenRento

Vieras
Kertokaa hyvät ihmiset mitä teen ton 3.6 vuotiaan pojan kans, joka ei kertakaikkiaan usko sanaa EI tai mitään muutakaan mitä minä siis äiti sanon :headwall: Isäänsä uskoo useimmiten aina. Millä ihmeellä saan pojan kaaliin KUKA MÄÄRÄÄ KETÄ?

Alkaa usko itseeni loppua :'(

Hermostua ei kannata. :)
Meillä uskoo poika jostain syystä paremmin mua kuin miestä ja mä oon tullut siihen lopputulokseen että se johtuu osittain siitä että mies lyö toisinaan hanskat tiskiin ja jättää homman mun hoitoon.
Mä yritän aina ensin sanoa asiasta ns. nätisti, jos ei tehoa niin sitten jo tiukennan ja jos ei vieläkään niin sitten uhkailu/kiristys, johan toimii.
Pitkään aikaan ei ole jäähypenkkiä poika kuluttanut, tänään oli poikkeus kun muksasi isäänsä lelulla, mutta parin minuutin miettiminen auttoi ja anteeksi pyysi.
Kärsivällisyyttä ja johdonmukaisuutta vaatii juu mut kyllä se kai useimmiten palkitaankin sitten. :)

Näinköhän isä omalta osaltaan murentaa äidin uskottavuutta; antaako lapsen ymmärtää että äitiä tulle totella? Jos tilanne on jo hankala, voisit ehk'ä kokeilla seuraavaa: lapsi menettää aina jotain "kivaa" kun ei tottele tai käyttäytyyy huonosti. Otat siis esim jonkun lempilelun pois ja sanot että takaisin saa vain, jos käyttäytyy hyvin/tottelee, lelu on ansaittava takaisin. Eli ainakin vrk poissa häneltä. Alkaa kovasti rauhottamaan kun lelut katoaa yksi kerrallaan... Positiivinen kannustin voisi olla tarrat. Ostat lapselle seinälle taulun tai vihkon laatikkoon, johon keräätte onnistumisista tarroja. Kun tietty määrä on kasassa, saa lapsi jotain kivaa; esim lelun/kirjan/vaatteen/käynnin esim hampurilaispaikassa tms. Eli tärkeää on saada lapsi ymmärtämään että hyvästä käytöksestä palkitaan ja huonosta rangaistaan. Lapsesi on uhmaiässä, ja hän kokeilee rajojaan kanssasi. Pysy päätöksissä mitkä teet, älä lipsu. Jos joku asia on kielletty tänään, on se kielletty aina, kotona ja kylässä. Voimia!!!

Näimpä.. Bonita ihan samoilla linjoilla meidän perheen kanssa. Kyllä se on aina ihan vanhemmista kiinni, uskotaanko vai ei. Usen huomaa ettei vanh. uskalla pitää jöötä, pelkäävät alistavansa tjtn. Hassua kyllä, ei lapsi kurista rikki mene, päinvastoin, se antaa hyvät eväät selvitä elämästä kun säännöt on selvillä.

Alkuperäinen kirjoittaja piKri:
Näimpä.. Bonita ihan samoilla linjoilla meidän perheen kanssa. Kyllä se on aina ihan vanhemmista kiinni, uskotaanko vai ei. Usen huomaa ettei vanh. uskalla pitää jöötä, pelkäävät alistavansa tjtn. Hassua kyllä, ei lapsi kurista rikki mene, päinvastoin, se antaa hyvät eväät selvitä elämästä kun säännöt on selvillä.

Ei se nyt ihan aina kyllä ole vanhemmista kiinni että uskotaanko vai ei . Meillä vanhempi lapsi ollut aina kiltti ja totteleivanen vaikka uhmia hänelläkin ollut. Nyt toinen 3,5 vuotias ja on kyllä äidin ja iskän hermot koetuksella. on tosi paljon jääräpäisempi kuin esikoinen.....lapset vaan on erilaisia temperamentiltaan. Keinot vähissä tämän nuoremman kanssa vaikka kuinka ollaan johonmukaisia kaikessa ja jäähyt sunmuut käytössä