Kumppanin kaverit jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja what's up
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

what's up

Vieras
Oon ihmetellyt tässä aikani sellaista, että mieheni kaverit eivät oikein puhuttele mua mieheni aikana. Samoin joskus tuntuu, että he jännittävät jos jäävät kahden mun kanssa niin, et mies on jossain etäämpänä läsnä. Sitten kuitenkin, kun mun mies ei ole paikalla ja kohtaamme jonkun miehen kaverin kanssa kaupungilla sattumalta, tulevat he juttelemaan ja jopa halaamaan ihan kuin oltais hyviäkin ystäviä. Mieheni kautta usein lähettävät mulle terveisiä hyvien tapojen mukaan eli silloin suhtautuminen on ihan normaalia.

Samalla tavalla toimivat myös omat eksäni eli mieheni läsnäollessa puhuvat pääasiassa hänelle ja ihan kuin välttelevät mua, mut kun kahdestaan törmätään jossain, niin heti ovat halailemassa ja juttelemassa tuttavallisesti/normaalisti mulle.

Mieheni ei ole mikään hullu, joka olisi heitä "pelotellut" puhuttelemasta mua, mutta oon miettinyt, että onko tää joku yleinenkin tapa miesten kesken osoittaa lojaalisuutta "kaverille"? Siltä se nimittäin jollain tavalla vaikuttaa, lojaalisuuden osoittamiselta siis.

Ei sillä, että tämä mikään ongelma olisi, mutta huvikseni mietinpähän vain. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ja toimitaankohan me naiset jotenkin samansuuntaisella tavalla...

Syntyisikö rönsyilevää keskustelua :)

...On myös minulla. Paitsi että ehkä eivät nyt niin innokkaastiole muutenkaan tulleet juttelemaan, humalassa ehkä sitten vähän reippaammin. Minulla on muuten aika jännä vaikutus poikaystävän kavereihin, he tulevat helposti jostain syystä mustasukkaiseksi kaveristaan, tai sitten se on yleisesti ottaen miesten tapa. Tai sitten olen seurustellut miesten kanssa jotka viihtyvät paljon yksikseen = kavereiden kanssa.

Mene ja tiedä. En voi sanoa että olisin yhdenkään poikaystävän kavereista todella tykännyt, en ole koskaan oikein päässyt pintaa syvemmelle, tuntuvat jotenkin tosiaan vierastavan. Tai sitten olen kamala akka, jota varmasti tulee joku jossain vaiheessa ehdottaman :D

Johtuu siitä että miehet eivät halua naisen "omistajalle" antaa aihetta mustasukkaisuuteen.
Kertoo paljon siitä, miten miehet naisen näkevät: Mies ei turhan takia kaveeraa naisen kanssa, vaan haluaa aina pilua. Jos sitä ei ole luvassa koska nainen on kaverin "omaisuutta" tai jos nainen ei muuten miestä miellytä, niin kaveeraus käy silloin turhaksi.
seksikkäille naisille puhutaan kun "omistaja" ei ole läsnä.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen on miehen omaisuutta:
Johtuu siitä että miehet eivät halua naisen "omistajalle" antaa aihetta mustasukkaisuuteen.
Kertoo paljon siitä, miten miehet naisen näkevät: Mies ei turhan takia kaveeraa naisen kanssa, vaan haluaa aina pilua. Jos sitä ei ole luvassa koska nainen on kaverin "omaisuutta" tai jos nainen ei muuten miestä miellytä, niin kaveeraus käy silloin turhaksi.
seksikkäille naisille puhutaan kun "omistaja" ei ole läsnä.

Kuka sitä haluaa tehdä kaveriaan mustasukkaiseksi ja pilata sillä välit kaverinsa kanssa? Onko itselläsi tapana mennä juttelemaan kaveriesi poikaystäville jos epäilet, että se tekee ystäväsi mustasukkaiseksi?

Toisaalta miehen kaverit saattavat tietää tyttöystävästä yllättävän paljon. Esimerkiksi ongelmista suhteessa yms. jotka saattavat aiheuttaa tietyn asteista kiusaantuneisuutta keskustelussa. Herää myös kysymys kuinka pitkälle keskustelun voi ystävän tyttöystävän kanssa viedä. Voisi kuvitella, että vaikka huomaisi tulevansa hyvin toiveen ja olisi potentiaalinen ystävä ei ole hyvien tapojen mukaista esimerkiksi soittaa muuten vain ja kysellä kuulumisia kuten ystävät yleensä tekevä.

Kun sattuu ystävän tyttöystävään törmäämään yksinään kadulla ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: olla näkemättä tai mennä turisemaan. Tälläisessä tilanteessa keskustelu on luonnollisesti runsaampaa, koska muuten olisi kiusaantunut hiljaisuus (jonka on itse luonut) ja kuka sitä haluaa.

Voihan se olla,että kun ollaan kundin seurassa tämän kavereiden kanssa,niin luonnollisesti kundin kaverit juttelevat enemmän kundille,kuin sulle,koska ovat tämän kavereita kuitenkin..ei kai siinä mitään ihmempää...

Toki se voi olla noinkin. Naisilla ei vaan taida systeemi noin toimia, vaan jutellaan pariskunnalle, jos heidän kanssaan ollaan eikä vain naiselle. Minusta on vain erikoista, ettei puhutella juuri ollenkaan kuin sitä oman sukupuolensa edustajaa. Ehkä he eivät sitten keksi mitään sanottavaa...

Exieni kohdalla tosin tuo kaveruus mieheen ei oikein päde, koska tuntevat toisensa minun kauttani. Olen ajatellut sen kuuluvan nimenomaan tuollaiseen "kunnioitan reviiriäsi" tyyppiseen toimintaan, joka lienee sosiaalisesti sisäänrakennettu. Kaiketi tällainen käytös on aika yleistä miesten keskuudessa? :)

Naisilla en vastaavaa ole huomannut, mutta ehkä sellaistakin on. Eli yleensä naiset pyrkivät keskustelemaan sekä miehen että naisen kanssa. Ainakin omassa tuttavapiirissäni.