Kumpi todennäkönen isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei!
Olen ollut mieheni kanssa 4vuotta, odotan toista lasta, erehdyin kerran väärään sänkyyn.
Mieheni on tästä tietoinen, neuvolassa olemme asiasta puhuneet, neuvotäti oli sitä mieltä että mieheni olisi todennäköinen isä, mutta itse epäilen jostain syystä.
Pian lähenee aika jolloin olisi aika synnyttää ja itselläni ahdistus vain suurenee. Tietysti dna testin teemme, silti haluan mielipiteitä jo ennen.
Saarnaa en kaipaa, soimaan itse itseänikin, mieskään ei tietysti asiaa heti sulattanut. Ei auta kuin olla rehellinen tässä vaiheessa.
Hairahdus tapahtui 13.8,
jonka jälkeen oli moonikset 28.8, ne kestivät kuitenkin vain 3pvä tavanomaisen 5pvän sijaan.
Varhaisultrassa kävin 13.10, alkio vastasi kooltaan 6+0. Lasketuksi ajaksi laskettiin "kuukautisten" mukaan 4.6 vaikka alkio muutaman päivän pienempi olikin.
Nt- ultrassa oli myös muutaman pvä sirompi.
Rakenne ultrassa vko 21+3, vastasi vain 19+4, josta sitten olenkin saanut päähäni että onko lapsi ollutkin koko ajan jotenkin pienikokoinen ja hairahdus kerrasta tullut raskaaksi!
Esikoisen kohdalla lapsi kehittyi normaalisti viikkojen mukana, toisaalta en varmasti miettinyt kaikkea näin analyyttisesti kuin tässä raskaudessa kun on tämä epäselvyys isästä.
Kiitos teille jotka jaksatte vastata.

Eiks tuo nyt näyttäisi ihan toisinpäin, eli sikiö on jopa pienempi mitä pitäisi? Jos olis vieraan isän niin eiks silloin olis suurempi mitä pitäisi? Kyllä nuo varhaisultrat on aika luotettavia jos mittaaja osaa hommansa, 6 - ja 10 - viikkoisilla on aika iso kokoero.

Kamala tilanne :unsure:
Eihän siitä varmuutta saa kuin vasta dna-testillä.
Elämä jatkuu. Jokainen tekee virheitä. Parasta on jos miehesi kanssa asian olet selvittänyt ja eteenpäin pääsette. Tsemppiä kaikille osapuolille!

Et kertonut, milloin se rakenneultra oli, joten on mahdotonta tehdä mitään laskelmia sen perusteella. Et myöskään puhunut mitään milloin sinulla oli miehesi kanssa seksiä, tai milloin arvelet ovulaatiosiovulaat tai miten pitkä kierto sinulla yleensä on.

Yhdynnästä (13.8) kuun loppuun on 17 päivää, syyskuussa on 30 päivää, ja ultra oli lokakuun 13. Eli vieraan miehen yhdynnästä ultraan 6+0 on väli 60 päivää eli 8,5 viikkoa. Toki hedelmoittyminen ja kiinnittyminen voi kestää 4-12 päivää, siltikään en ihan saa millään tuota vierasta miestä isäksi.

Et kertonut, milloin se rakenneultra oli, joten on mahdotonta tehdä mitään laskelmia sen perusteella. Et myöskään puhunut mitään milloin sinulla oli miehesi kanssa seksiä, tai milloin arvelet ovulaatiosiovulaat tai miten pitkä kierto sinulla yleensä on.

Yhdynnästä (13.8) kuun loppuun on 17 päivää, syyskuussa on 30 päivää, ja ultra oli lokakuun 13. Eli vieraan miehen yhdynnästä ultraan 6+0 on väli 60 päivää eli 8,5 viikkoa. Toki hedelmoittyminen ja kiinnittyminen voi kestää 4-12 päivää, siltikään en ihan saa millään tuota vierasta miestä isäksi.
Et saa vierasta miestä isäksi, mitä vit...
Kai tämä aloittaja voi yrittää uudestaan, ei kaikki toivo ole vielä menetetty.

Et saa vierasta miestä isäksi, mitä vit...
Kai tämä aloittaja voi yrittää uudestaan, ei kaikki toivo ole vielä menetetty.
Laskennallisesti. Onko kiva tarkoituksella ymmärtää väärin jotta voit solvata ihmisiä ja yrittaa luoda draamaa ja pahaa mieltä ihmisille?
Minun todellakin käy sinua sääliksi. Elämäsi on säälittävän köyhää monellakin tapaa.

Alkuperäiselle aloittajalle, älä stressaa, se vaikuttaa sikiöö valtavasti.

Eiks tuo nyt näyttäisi ihan toisinpäin, eli sikiö on jopa pienempi mitä pitäisi? Jos olis vieraan isän niin eiks silloin olis suurempi mitä pitäisi? Kyllä nuo varhaisultrat on aika luotettavia jos mittaaja osaa hommansa, 6 - ja 10 - viikkoisilla on aika iso kokoero.

Varhaisultrassa helposti tulee mittavirheitä, mutta rakenne ultrassa mittavirheitä ovat harvinaisempia, ja sikiön ikä voidaan määrittää huomattavasti paremmin.

Laskennallisesti. Onko kiva tarkoituksella ymmärtää väärin jotta voit solvata ihmisiä ja yrittaa luoda draamaa ja pahaa mieltä ihmisille?
Minun todellakin käy sinua sääliksi. Elämäsi on säälittävän köyhää monellakin tapaa.

Alkuperäiselle aloittajalle, älä stressaa, se vaikuttaa sikiöö valtavasti.
Olen aina toivonut saavani sääliä osakseni.
Kuinka sä tunnetkin minut näin hyvin.

Rakenne ultrassa kävin siis 25.1
Lääkäri sanoi että siinä vaiheessa lapsen kasvu on jo melko yksilöllistä.
Kiertoni on epäselvä 29-38pvä, kuitenkin yleisemmin 32pvä.
Tiedän kyllä että todennäköisesti sikiön pitäisi olla isompi, eikä pienempi siinä tapauksessa jos hairahdus isä olisi, mutta olen miettinyt että jos vauvan kasvu jätättää jo nt-ultran ja ru välillä viikon, niin paljonkohan on jätättänyt jo aiemmin..
Olen myös lukenut että monella on laskettua aikaa jo varhaisultrassa siirretty parilla viikolla eteenpäin, joten heittoa voi olla paljon jo alussakin eikä laskeminen näin ollen niin yksinkertaista ja selvää.
Mies on hirveän luottavaisin mielin että lapsi hänen olisi, koska neuvolatäti niin sanoi melko varman oloisena.
Tämä lisää minun ahdistusta, sillä mies ei osaa oikein mielestäni kunnolla varautua toiseen vaihtoehtoon.
Nyt sanoo alkavansa lapselle isäksi, mutta tiedän että ei se varmasti ihan niin yksinkertaista ole, en halua valehdella lapsellekkaan, joten biologisesta isästä kertoisin myöhemmin ja tätä mies taas ei haluaisi.
Miehen kanssa on seksiä harrastettu säännöllisesti 3-7krt viikossa.

-ap

Onko sillä biologisella isällä edes mitään väliä? Lapsi kuitenkin syntyy teidän perheeseen ja olette häntä yhdessä odottaneet. Miehesi tietää vaihtoehdot ja on odotuksessa ollut tukenasi ja kanssasi. Mitä muita vaihtoehtoja miehelläsi edes on kuin alkaa lapsen isäksi oli niin tai näin?

Onhan sillä biologisella isällä merkitystä kun sieltä tulee puolet geeneistä ja mahdollisesti periytyvä sairauksia, geenivirheita jne. Ja kiva hän se lapselle on, ettei sitten aikuisena vahingossa lähde sisaruksen kanssa tietämättään suhteeseen kuten kaverille kävi. Eivät tienneet verisiteista ennen kuin vanhemmat tapasivat.

Mutta ei sitä isyys asiaa nyt raskausaikana kannata murehtia. Keskity iloiseen odottamiseen, ja ole onnellinen kun miehesi on tukenasi, ja valmis kantamaan vastuun lapsesta. Miehesi on helmi!

Kyllä minusta ero on ihan mahdollinen, jos mies ei isä olekkaan.
Hän vaikuttaa tässä nyt varmasti helmeltä, kun minä olen se joka on väärin tehnyt.
En kuitenkaan oikeasti usko miehen sanaan tässä asiassa, että jos ei ole isä niin kasvattaisi häntä silti omanaan. Tunnen hänet kuitenkin ja uskon että lapsen ensinmäisen kiukkukohtauksen aikana on mahdollista että mies raivoaisi ja sanoisi että: "pidä hyvänäsi, ei ole minun!"
Joten alkuperäiseen kysymykseen palaten, kumpi on todennäköisempi isä?

Hän vaikuttaa tässä nyt varmasti helmeltä, kun minä olen se joka on väärin tehnyt.
En kuitenkaan oikeasti usko miehen sanaan tässä asiassa, että jos ei ole isä niin kasvattaisi häntä silti omanaan. Tunnen hänet kuitenkin ja uskon että lapsen ensinmäisen kiukkukohtauksen aikana on mahdollista että mies raivoaisi ja sanoisi että: "pidä hyvänäsi, ei ole minun!"
Oliko teillä toinenkin lapsi ? Varmaan kuitenkin sekin vaikuttaa miehesi haluun pysyä perheenä ja saada kuvio toimimaan. Lähtisin siitä, että lapsi on miehesi kunnes toisin todistetaan. Turha maalata piruja seinille tai murehtia ennenkuin siihen on syytä.

Edelleen, todennäköisesti miehesi. Tuon vieraan miehen siittamaksi, jos ainut yhdyntä kerta oli 13.8, sikiö ei noilla viikoilla voi olla noin pieni ja kuitenkin normaali muulta kehitykseltään.

Jotenkin nyt kuulostaa siltä, ettet pysty hyväksymään miestäsi isäksi riippumatta siitä onko hän biologisesti isä vai ei. Ehkä sinun kannattaisi käydä perheneuvolassa juttelemassa. Ongelma tuntuu olevan sinulla ja suhteutumisessasi miehesesi. Ehkä teet tästä asiasta tällaisen ongelman koska et tahdo jatkaa liittoasi miehesi kanssa.

Oliko teillä toinenkin lapsi ? Varmaan kuitenkin sekin vaikuttaa miehesi haluun pysyä perheenä ja saada kuvio toimimaan. Lähtisin siitä, että lapsi on miehesi kunnes toisin todistetaan. Turha maalata piruja seinille tai murehtia ennenkuin siihen on syytä.

Esikoiseni isä ei ole nykyinen mieheni, lapsi on jo yläaste ikäinen ja paljon oman isänsä kanssa tekemisissä.
Olen itsekin miettinyt että teenkö tästä itselleni ongelman vaan, jotta pääsisin suhteesta ulos. Silti epäilen sitä, koska haluaisin todella mieheni olevan isä lapselle jota odotan ja uskon että meistä voisi tulla hyvä perhe ja miehestä hyvä isä lapselle.

-ap

Esikoiseni isä ei ole nykyinen mieheni, lapsi on jo yläaste ikäinen ja paljon oman isänsä kanssa tekemisissä.
Olen itsekin miettinyt että teenkö tästä itselleni ongelman vaan, jotta pääsisin suhteesta ulos. Silti epäilen sitä, koska haluaisin todella mieheni olevan isä lapselle jota odotan ja uskon että meistä voisi tulla hyvä perhe ja miehestä hyvä isä lapselle.

-ap

Millaisessa hyvässä perheessä nainen erhtyy sängyistä ja miehistä sekä antaa jonkun randomin kyntää vakoaan paljaalla?

Kai olet sentään käynyt testeissä, toosaasi saattaa jo runella ties mitkä taudit :poop::poop::ROFLMAO:

Millaisessa hyvässä perheessä nainen erhtyy sängyistä ja miehistä sekä antaa jonkun randomin kyntää vakoaan paljaalla?

Kai olet sentään käynyt testeissä, toosaasi saattaa jo runella ties mitkä taudit :poop::poop::ROFLMAO:

Niin, empä olisi tätä itsekkään osannut itsestäni arvata. Olen saanut ensinmäisen lapsen nuorena ja nuoruus jäi ikäänkuin kesken.
Nyt sitten varttuneemmalla iällä kun sitä järkeä pitäisi jo olla, niin olen tehnyt ison erehdyksen kosteana kesäyönä, enkä ole millään tavalla ylpeä asiasta. Tuleehan se olemaan häpeällistä erota miehestä jos lapsi ei hänen olekaan, saa suku tietää asiasta myös.
Enköhän kuitenkin ole nyt saanut ihan tarpeeksi miettimisen aihetta valinnoistani, ilman että minua internetissä vielä solvataan?

-ap

Yhteistyössä