K
Korpeaa
Vieras
Elikkä meillä on tilanne jossa itse olen vielä pari viikkoa kotona ennekuin alkaa työ ja lapsi menee päiväkotiin. Mies on työssä. Meillä on ihan huomaamatta ajautunu tilanne sellaseks, että minä huomaan olevani päävastuussa kotitöistä: pyykistä, tiskeistä, siivouksesta ym. Ja lapsi kanssa pyörii lähinnä siinä sivussa jaloissani ja kehitän tälle erilaista tekemistä. Mies tulee työstä, vanuu sohvalle tai koneelle. Leikkii kyllä lapsen kanssa ja joskus käy ulkonakin sen kanssa, mutta PÄÄVASTUU on selkeästi minulla esim katon milloin syö, millon vaihdetaan vaippa jne...
Alkaa vaan pelottaa kuinka jaksan sitten kun olen mys töissä ja ennenkaikkea minua korpee kun toinen ei tajua eväänsä liikauttaa. Puhuttu kyllä on, mutta miehen mukaan kyllä hän joskus jotain tekee(tosiaan joskus!) ja niihin se jää. Kuinkahan ihmeessä saisin miehen osallistumaan? Oma-aloitteisesti! Kotoaan on kyllä oppinut tuon, koska on siellä tullut aina kaikki valmiiks tehtynä, miltei pureskeltuna...
Millaisia tilanteita teillä muilla on? Vai onko ne miehet vaan tämmösiä, et puolison vastuulla on sit lopulta se koti ja lapset viimekädessä? Olenko vaan epätyypilinen nainen joka haluaa tasajakoa...