kumpi tärkeämpää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
meillä tässä pieni vääntö.. ylläri sinänsä :laugh:

siis minä ja mies rakennetaan.
yks meidän kaveripariskunta rakentaa myös.

kummatkin ollaan hankittu / saatu sellaset tontit joilla ei haluta asua loppuelämää, eli rakennetaan nää, asutaan se muutama vuosi ja myydään pois.

nyt sitten rakennusvaiheessa sekä minä, että tämä toisen pariskunnan nainen pidetään tärkeänä, että kodista tehdään viihtyisä ja oman näköinen, siellä kuitenkin asutaan AINAKIN se 3vuotta.

miehet on kumpikin sitä mieltä et otetaan sellasta materiaalia ja pintaa et saa asunnon helpommin myytyä, eli käytännössä me naiset kumpikin tykätään väreistä ja aika näyttävistä sisustusratkaisuista, mutta miehet haluais pelkkää valkosta kun se on helpoin myydä eteenpäin :whistle:

meidän naisten mielestä jos asunto miellyttää muuten, niin voi sit maalata esim.sen oranssin seinän mikä ei sovi omaan makuun, mut miesten mielestä sen asunnon pitää heti olla ostajan mielestä wau eikä sen ostajan tarvis heti miettiä et mitä maalaa ja mitä vaihtaa....

oikeesti ollaan nyt väännetty tätä puoli vuotta eikä loppua näy :xmas:

Mä tekisin semmosen kompromissiratkaisun (meillä pyritään aina näihin!! ), et seinät, katot, lattiat jne olis vaaleita sävyjä, ja helposti muokattavissa, ja sit muilla sisustuselementeillä (sohvat, verhot, koristeet jne ) annettais sitä väriä huoneeseen.

No tuota noin... aika monesti lapsiperheen jäljiltä asunto on ainakin lastenhuoneiden osalta remppakunnossa jo viiden (tai 2 kuten meillä :kieh: ) vuoden asumisen jälkeen... joten mahdollisesti se remppa siis olis joka tapauksessa ostajilla edessä. Itse tekisin ihan oman näköisen kämpän siitä huolimatta kuinka kauan siinä aikoisin asua... kaikkea (kuten viihtyvyys) ei voi mitata rahassa... ja luovuudelle on annettava siivet silloin kun sen mahdollisuus on, joten neuvon sisustamaan oman mieltymyksen mukaan. :D

Noin ois järkevä miten miehet sanoo(kerranki näin),mutta sillä tapaa että koti olisi silti viihtyisä.
värejähän nyt voi sitten käyttää muussa sisustuksessa.
Ystäväni ei saa taloaan juuri sen vuoksi myytyä,että se on tehty niin räväkäksi ja hänen näköisekseen,ettei mahdolliset ostajat ole tykänneet ajatuksesta alkaa heti remppaamaan uutta taloa.
Jotain hillittyä ja vaaleaa,mutta kivoja yksityiskohtia sinne tänne.

Mun mielestä rohkeitakin ratkasuja kantsii tehdä, jos ne tuntuu omilta. Ja jos itelle tekee, vaikkakin vaan muutamaks vuodeks, niin miks sitä ei mieleisekseen tekis. Ei sillonkaan tee muille, vaikka tarkotus onkin lähivuosina myydä. Monet ihmiset sitäpaitsi tykkää jostain muusta ku siitä perusvalkosesta ja ne erilaiset ratkasut tuo paremmin sen talon vahvuuksia esille. Maalipinnan saa tehtyä uusiks, jos ei ostajaa miellytä... Tuskin kaupat sellaseen asiaan kaatuu.

Mun mielestä te naiset ootte oikeessa.

Ei ne värit sitä myyntiä estä...ne on helppo maalata sitten toisen väriseksi....meillä on hyvin värikkäät seinät ja ainakin olohuoneen seinä maalataan myyntiin takaisin valkoiseksi, muut jää sellaisiksi on ovat.

Voi elämän käsi.
Rakennatte eikä ole edes aikomus asua kauaa, ja valivali kun on vaikeeta kun mies on aina raksalla.. Rakennatteko sen toisenkin talon sitten itse... toivottavasti ette, säästä meiät siltä.
:kieh:

No mä veikkaan et maalattava se on sitten kuitenkin uudestaan kun ne vaaleat sävyt tummuu kuitenkin semmosiks likaisen näkösiks. Eli varmaan jotain laittaisin ainakin omannäköseks ja sitten osan jättäsin vaaleiks et olisivat vaan helposti uudelleen maalattavia.

Ja siis jotkut seinät nyt pystyy myöhemminkin maalaamaan neutraalimmiksi. Eli antaa palaa vaan niiden kanssa. Mutta vessa ja kylppäri yms. kannattaa oikeesti tehdä hillityiksi. Se on kuitenkin enemmistön mieleen ja ihan OIKEESTI hankaloittaa myymistä jos pitää alkaa kaakeleita vaihtamaan yms.

Meillä on kaikkialla tosi neutraalit värit, mutta en mä silti ajattelis että persoonatonta olis. Eli se ainoa vaihtoehto ei oo se valkoinen (eikä kyllä sekään ole persoonaton) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Voi elämän käsi.
Rakennatte eikä ole edes aikomus asua kauaa, ja valivali kun on vaikeeta kun mies on aina raksalla.. Rakennatteko sen toisenkin talon sitten itse... toivottavasti ette, säästä meiät siltä.

:o :o :o :'( :'( :'( :'(

mä en lunatic ymmärrä mitä pahaa oon sulle tehnyt, ihan totta!! :'( :'(

Voi elämän käsi.

peesaan :$

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Voi elämän käsi.

peesaan :$

MÄ EN JAKSA TÄTÄ JATKUVAA PASKAA MITÄ TÄÄLTÄ SAA NISKAAN!!!!! |O :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
No tuota noin... aika monesti lapsiperheen jäljiltä asunto on ainakin lastenhuoneiden osalta remppakunnossa jo viiden (tai 2 kuten meillä :kieh: ) vuoden asumisen jälkeen... joten mahdollisesti se remppa siis olis joka tapauksessa ostajilla edessä. Itse tekisin ihan oman näköisen kämpän siitä huolimatta kuinka kauan siinä aikoisin asua... kaikkea (kuten viihtyvyys) ei voi mitata rahassa... ja luovuudelle on annettava siivet silloin kun sen mahdollisuus on, joten neuvon sisustamaan oman mieltymyksen mukaan. :D

Jo on riiviöitä jos 2 vuoden jälkeen joutuu rempan tekoon.

Mä olen kerrankin miesten puolella tässä asiassa... Jos kerran tarkoituksena ei ole asua kun 2-3 vuotta niin kannattaa tehdä sellanen että pääsee siitä kämpästä sitten halutessaan eroon. Väriä saa muullakin kun maalaamalla kaikki seinät kukertavanvihertävänpunertaviksi. Mutta sitä mä en ymmärrä, että rakennetaan talo ja jo rakentamisvaiheessa tiedetään, ettei siinä tulla asumaan kun 2-3 vuotta.. en jaksais nähdä vaivaa.. Ellei sitten tarkoituksena ole rakentaa ITSE alusta loppuun n. 4-5 taloa ja sitten myydä voitolla ja sitten niillä rahoilla kustantaa loppupelissä se IKIOMA UNELMATALO... mutta harva viitsii nähdä vaivaa...

no minä olen sitä mieltä että koska tässä on tehty jaksamisen äärirajoilla sitä taloa, eron partaalla ja mielenterveys hakoteillä, niin sen talon on sitten parasta olla lopulta just sellanen kun halutaan, oikeesti.
mut mä en jaksa enää täällä spekuloida meidän rakentamisia enempää, mun paskakuppi on nyt täys tän asian tiimoilta.

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
no minä olen sitä mieltä että koska tässä on tehty jaksamisen äärirajoilla sitä taloa, eron partaalla ja mielenterveys hakoteillä, niin sen talon on sitten parasta olla lopulta just sellanen kun halutaan, oikeesti.
mut mä en jaksa enää täällä spekuloida meidän rakentamisia enempää, mun paskakuppi on nyt täys tän asian tiimoilta.

No, just tän takiahan ihmiset ihmettelee. Että mitä järkee on rakentaa ( eron partaalla ja mielenterveys koetuksella ) , jos ette edes aio jäädä siihen asumaan. Kyllä mäkin jäin suu auki, kun tän avauksen luin. :o

Tärkempää on se, että siellä viihtyy edes sen 3v.

Sitä paitsi mua ärsyttää sellaiset perustylsät "kaikki-tykkää-tästä-joten-se-menee-kaupaksi" talot, niihin pitäis tehdä sitten julmetut remontit että sellaisessa sitten itse oikeasti viihtyisi.

En mä kyllä ymmärrä mitä järkee on rakentaa talo jos tietää ettei siinä asu kuin 3v.

se on pitkä juttu miksi asutaan vaan se muutama vuosi ja mä en halua siitä täällä puhua kun siitä nyt ei seuraa kun paskaa niskaan, mutta kyllä siinä järkeä on meidän tapauksessa.

eikä sitä voi etukäteen tietää miten just oma parisuhde kestää sen rakentamisen.

mut oon nyt saanu ympättyä miehen mun puolelle tässä asiassa :xmas: :D

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd-:
Tärkempää on se, että siellä viihtyy edes sen 3v.

Sitä paitsi mua ärsyttää sellaiset perustylsät "kaikki-tykkää-tästä-joten-se-menee-kaupaksi" talot, niihin pitäis tehdä sitten julmetut remontit että sellaisessa sitten itse oikeasti viihtyisi.

En mä kyllä ymmärrä mitä järkee on rakentaa talo jos tietää ettei siinä asu kuin 3v.

En ymmärrä minäkään...koska se on niin rankka projekti, että usemmiten kiristää hermoja. Mä en ainakaan tiedä yhtään paria, jotka ei olis rakentamisen aikana "kriisissä".

Siis OIKEESTI ei voi olla totta! Apua, miten jotkut voi olla noin tyhmiä, että kuvittelevat rakentamisen olevan stressitöntä ja parisuhdetta parantavaa aikaa. Täällä valitetaan vuoden päivät ja talo ei tulekaan heille. Miten joku viittii alkaa ees rakentaa 3 vuoden takia.

Yhteistyössä