[QUOTE="mette";27206181]IHAN samat tuntemukset mulla! Voi että ärsytti ekan synnytyksen jälkeen ne valmennuksen "lässyn lässyn lää" -kyllä nykyään kaikki saa kivunlievitystä-puheet ja ei se niin kamalasti satu, kyllä sen kestää. Kun sit oma synnytys oli niin hirvee, ettei voinu muuta ku huutaa tuskasta
ja rukoilla sitä kipulääkettä ja viimein kun lääkäri suvaitsi saapua, kuuluukin et hei sähän oot jo auki, ei muuta kuin ponnistaan. Tuli semmonen olo, et vitsi mua on kusetettu ja rankasti.
Miks musta nytkin tän keskustelun perusteella tuntuu, et tää aihe on edelleen tabu, ei sais täälläkään ääneen sanoo jos on ollu kamalat synnytykset, vaan pitäis hissutella, et joo ei se oo mitään. Heti on nää syyllistämässä, jotka on kymmenen epiduraalin kans synnyttäneet, et hys nyt, ei saa pelotella.[/QUOTE]
En usko sen kivusta puhumisen olevan kiellettyä, vaan kyse osin siitä, että monet yllättyvät siitä, miten paljon vähemmän tuskaista se synnytys on. Itse, samoin kun lukuisat äiti-ystävät ovat luulleet elokuvissa näytettyjen synnytysten tähden, että synnytys on ensimmäisestä supistuksesta saakka yhtä tuskaista huutoa, mutta sitten todellisuudessa ei olekkaan ollut niin kamalaa.