Kumpi parempi vaihtoeto? (koiraan liittyen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos ei voi koiraa pitää enää, niin antaa koira uudelle omistajalle (olis täten jo koiran kolmas koti) vai koiran lopetus? Terve, 5v koira.

Ja ei pohdita miksi pitää antaa pois jne, vaan sanokaa rehellisesti kumman itse tekisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole ongelmakoira.

Mutta miten koira kestäis sen, että jo kolmannen kerran uusi koti..?

Riippuu kodista. Jos jollekin kusipäälle päätyy koiraksi niin eihän sitä koira kestä vaikka olisi vasta eka tai toka koti! Jos hyvä kolmas koti niin kyllä 5v koira sen kohtalaisesti kestää.

Itse en varmaankaan antaisi uuteen kotiin ellei joku ihan lähisukulainen ottaisi. En kestäisi miettiä mitä koiralleni kuuluu, kun koiransa omakätisesti vie eläinlääkärille piikille ja itse hautaa niin ei tarvitse miettiä kun tietää miten se voi.

Itse ajattelisin niin päin, että mikäli koira on nuori ja henkisesti/fyysisesti terve, se ansaitsee vielä yhden yrityksen. Koiran persoonasta on tietenkin kiinni, kuinka hyvin se hylkäämisistä toipuu. Useimmat tuntemani kiertolaiset ovat toipuneet hyvin, kun ovat hyvän kodin saaneet.

Mutta vastuun kantamista se piikille vieminenkin on. Toivottomimpia ovat nämä ah niin eläinrakkaat, jotka eivät osaa/raaski viedä sairasta ja kituvaa koiraa viimeiselle matkalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Uusi koti, mieluiten sellainen että tiedät sen olevan hyvä ja elinikäinen koti koiralle

Mistäpä tuota ikinä tietää? Niinhän sen nykyisenkin ilmeisesti piti olla?

Niin no eikai sitä tiedäkään jos ei tunne sitä kenelle on koiran antamassa.. Itse tiedän esim. että äitini kun eläimen ottaa ei luovu siitä ennen kuin se kuolee.. Joten hänelle koirani antaisin jos en itse pystyisi hoitaa

Mmm...riippuu koirasta, ja siitäkin, miksi siitä luovutte.

On olemassa perheitä, jotka etsivät vanhempaa koiraa. Esim. me olemme ajatelleet, että haluamme vuoden-parin kuluttua ottaa toisen koiran tämän nykyisen karvaturrin (nyt 1-vuotias) kaveriksi. Mieluummin ottaisimme aikuisen koira kuin pennun. Mutta aikuista koiraa harkitsemme vain, jos se on ns. kunnollinen eikä ongelmakoira.

Jos koira on ongelmatapaus, harkitsisin tarkkaan, laittaisinko sitä enää eteenpäin. Tai siis, voihan uutta kotia esiä, mutta en antaisi ihan kenelle tahansa.

Hommaisin uuden kodin. Kyllä se sopeutuu. Ihmiset imartelevat itseään, kun kuvittelevat koiran suunnilleen surevan itsensä kuoliaaksi jos se joutuu vaihtamaan kotia. Koira tottuu aika nopeasti. Turha se on mielestäni lopettaa tervettä eläintä, jolla mahdollisesti paljon hyviä vuosia edessään. Toisaalta, koira ei kyllä sure elämättä jäänyttä elämäänsäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ei voi koiraa pitää enää, niin antaa koira uudelle omistajalle (olis täten jo koiran kolmas koti) vai koiran lopetus? Terve, 5v koira.

Ja ei pohdita miksi pitää antaa pois jne, vaan sanokaa rehellisesti kumman itse tekisitte?

laittasin pois, monttuu. lyijyburanalla tai piikillä. en laitasi enää kiertoon. meiltä nyt ei muutenkaan lähe koirat ku monttuun on ikää minkä verta tahansa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hommaisin uuden kodin. Kyllä se sopeutuu. Ihmiset imartelevat itseään, kun kuvittelevat koiran suunnilleen surevan itsensä kuoliaaksi jos se joutuu vaihtamaan kotia. Koira tottuu aika nopeasti. Turha se on mielestäni lopettaa tervettä eläintä, jolla mahdollisesti paljon hyviä vuosia edessään. Toisaalta, koira ei kyllä sure elämättä jäänyttä elämäänsäkään.

Peesi. Jos ei ole ongelmakoira ja uusi perhe on tosimielellä (ja koirakokemusta on ennestään) niin en kyllä lopettaisi. Mutta paljon siis riippuu tilanteesta. Jos yhtään ongelmia tai ns. vaativa koira, niin kyllä lopetus sitten järkevämpää...

Yhteistyössä