kumpi parempi vaihtoehto lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
lapsi alle 3v

A) äiti käy päivätöissä, lapsi olisi tarhassa klo 7-17 joka arkipäivä, äidin palkkaa olisi n. 1700? miinus verot

B ) äiti käy yötöissä, lapsi on tarhassa kerrallaan 20-24 tuntia mutta vain n. 7-8 krt kuussa (joskus reilusti vähemmänkin) äiti tienaisi sen 2300? kk miinus verot

kumpi teistä olisi parempi ratkaisu?

Jos ajatellaan rahallisesti, niin laske paljonko on hoitomaksu kuukaudessa. Entä paljonko se on tässä b tapauksessa, kun eikös yöstä mene kaks hoitovuorokautta.

Mutta näin muuten, lasta ajatellen ja itteä (palkkaa ja varsinkin sitä, että ei tarvitsisi tehdä niin paljon töitä), mä varmasti kallistuisin tuohon b-vaihtoehtoon.

Alkuperäinen kirjoittaja sfsfsf:
Noh tuota noin...siis yh-äiti?

Miten äiti jaksaa yöt? verottaako arkivapaista...

sen jaksaa pakon edestä :)
tässä tapauksessa mulat kyllä löytyy mies kotoa (ei ole lapsen isä) mutat jaksoin mä yh:nakin ton b vaihtarin

No tuloihin meillä ei ole vaikutusta, mutta oon tykänny tehdä yötä ja pitkää vuoroa ennemmin kuin joka päivä vähän töitä.

Hoitopäivät toki välillä kamalan pitkiä, mutta paljon harvemmin kuin 5/vko. Ja etenkin viikonloppuisin pystyy isovanhemmatkin ottamaan tarhan sijasta.

Eli b, jos ap:sta itsestä siltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

tässä tapauksessa mulat kyllä löytyy mies kotoa (ei ole lapsen isä) mutat jaksoin mä yh:nakin ton b vaihtarin

Mutta jos tämä mies on öisin kotona niin pitääkö sun viedä lapsi yöksi hoitoon? eikö mies tai sinä voi viedä aamulla?

Itse valitsisin varmaankin vaihtoehdon B, mutta kannattaa tietysti miettiä että kumpi vaihtoehto on parempi KOKO PERHEELLE, että jaksaako sitä sitten miten pidemmän päälle jos tekee vaan yötyötä, kaikille se ei sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti:

Mutta jos tämä mies on öisin kotona niin pitääkö sun viedä lapsi yöksi hoitoon? eikö mies tai sinä voi viedä aamulla?

mis tekee kans yötyötä ja on toki lapsen aknssa toisinaan kotona sen yön ja seuraavan päivän.. riippuu vuoroista :)
mä oon siis tehnyt yöduunia viimeset 8v ja lapsi on on hoidettu ton B vaihtarin mukaan viimeset 1,5v mutat kuulen jatkuvasti mielipiteitä miten mun pitäis valita toi a vaihtari ja siksipä sitä nyt kyselen että kumman muut valitsis :)

mis tekee kans yötyötä ja on toki lapsen aknssa toisinaan kotona sen yön ja seuraavan päivän.. riippuu vuoroista :)
mä oon siis tehnyt yöduunia viimeset 8v ja lapsi on on hoidettu ton B vaihtarin mukaan viimeset 1,5v mutat kuulen jatkuvasti mielipiteitä miten mun pitäis valita toi a vaihtari ja siksipä sitä nyt kyselen että kumman muut valitsis :)

Ai , okei. No minä valitsisin ehdottomasti B. Teen itsekin (silloin kun kokonaan töissä) joko 12,5h päivää tai 12h yövuoroa, välillä jää ihan viikko silkkaa vapaata.
Jotuuhan sitten kun lapsi menee kouluun jompikumpi olemaan päivävuoroissa , jollei ole hyvää mummila tms.hoitoa saatavilla

No en minä ainakaan muiden mielipiteistä välittäisi, teillä tuntuu homma toimivan joten jos itse mieluummin tykkäät noin niin antaa mennä vaan!

itse pidän tota vaihtari b:tä parempana, mulla on enemmän aikaa lapsen kanssa ja enemmän rahaa siihen elämiseen..
se on vaan niin hauskaa kun saan kommentteja että nyt kun olen äiti niin mun pitäisi vaihtaa kunnon töihin ja normaaliin työhön ja ajatella lapsen parasta ja lopettaa leikkiminen :snotty:
ja että äidin kuuluu tehdä normaalia säännöllistä työtä, ja lapselle on yötarha vähintäänkin vahingollista :ashamed:

mutat sisi vaihtari b on meillä käytössä enkä ole sitä muuttamassa.. ja koulun alkamiseen on vielä tovi aikaa että enköhän mä jonkun ratkaisun siihenkin keksi :D

Eli kokemusta on mitä yötyöt on, eli tuttu juttu, ja lapsikin on tottunut. Eli silloinhan siinä ei oo mitään esteitä asialle.

Eli jos se tuntuu hyvältä vaihtoehdolta, ni valitse se B. Elä sie muiden ielipiteistä välitä.

Vai mitä lapsi on mieltä? oletko kysynyt?

Eli kokemusta on mitä yötyöt on, eli tuttu juttu, ja lapsikin on tottunut. Eli silloinhan siinä ei oo mitään esteitä asialle.

Eli jos se tuntuu hyvältä vaihtoehdolta, ni valitse se B. Elä sie muiden ielipiteistä välitä.

Vai mitä lapsi on mieltä? oletko kysynyt?

lapsi viihtyy tarhassa :) toi kysyminen on hitusen vaiekaa kun vastaus riippuu tunneista ja minuuteista, välillä ilmoittaa ettei äiti saa lähteä töihin ja hän ei mene tarhaan, enemmän tosin kyselee että koska pääsee tarhaan :D tarhassa on aina ollut kivaa jos kysyy :)

Siis et kai vaihtoehdossa b olisi kuitenkaan töissä 20-24 tuntia putkeen??? Voisko lapsi mennä illalla päiväkotiin ja haettais aamulla (työvuoron jälkeen) kotiin. Päikkärit sitten yhdessä sekä äiti että lapsi. Miksi pitää olla noin kauan hoidossa b-vaihtoehdossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärsinkö oikein?:
Siis et kai vaihtoehdossa b olisi kuitenkaan töissä 20-24 tuntia putkeen??? Voisko lapsi mennä illalla päiväkotiin ja haettais aamulla (työvuoron jälkeen) kotiin. Päikkärit sitten yhdessä sekä äiti että lapsi. Miksi pitää olla noin kauan hoidossa b-vaihtoehdossa?

koska mä olen ensin koko päivän hereillä lapsen aknssa, menen yöksi töihin (vuoro n 13 tuntia) niin en kyllä siihen eprään valvo enää päivää.. koska noin muutoinkin olen hereillä sen 24-28 tuntia pelkillä edellisen yön unilla niin tarvitsee lepoa välillä... (työ on fyysistä työtä)
kyllä mä jaksan valvoa 36-38 tuntai mutat se ei ole kovinkaan terveellistä

vien laspen tarhaan tuntia ennen työvuoroa ja haen seuraavana päivänä klo 3

lapsi alle 3v

A) äiti käy päivätöissä, lapsi olisi tarhassa klo 7-17 joka arkipäivä, äidin palkkaa olisi n. 1700? miinus verot

B ) äiti käy yötöissä, lapsi on tarhassa kerrallaan 20-24 tuntia mutta vain n. 7-8 krt kuussa (joskus reilusti vähemmänkin) äiti tienaisi sen 2300? kk miinus verot

kumpi teistä olisi parempi ratkaisu?

Jos raha ratkaisee B.Jos rahalla ei väliä A. Olisi säännöllinen rytmi koko perheellä.

Missä työssä ollaan kaikki työpäivät 7-17? Vai onko siinä työmatkailua 60min/suunta eli työpvän pituus 8h ja 2h matkustusta jolloin tarhapäivä aina 7-17?eikö perheessä ole miestä joka veisi esim.aina aamulla tai hakisi illalla?

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Missä työssä ollaan kaikki työpäivät 7-17? Vai onko siinä työmatkailua 60min/suunta eli työpvän pituus 8h ja 2h matkustusta jolloin tarhapäivä aina 7-17?eikö perheessä ole miestä joka veisi esim.aina aamulla tai hakisi illalla?

no noi ajat on lähinnä viitteelliset, n. 30min menee työpaikalle niin ettei ole ruuhkaa joten varmasti enemmän menee ruuhka aikoina...
jos ihan suoriltaans iirtyisin päivävuoroon niin vuoro saattais olla esim 07-21
siis jos samaa hommaa haluaisin tehdä.. muutoin se on tuo 8-16 tai 7-15
ja mies on yötöissä joten eipä se mitään kuskailuja hoitais :)

Yhteistyössä