Kumpi parempi? Työ vai työtön...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dappadui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dappadui

Vieras
Mulla on tilanne tämä:
Olen töissä kokopäiväisesti, määräaikaisella sopimuksella, joka todennäköisesti pian muutetaan vakinaiseksi.
Palkkaa kuussa jää käteen n. 1800-2000, riippuen lisistä.
Mulla on kouluikäiset lapset, 2kpl, jotka tarttevat siis vielä"hoitoa" esim. Iltaisin,öisin,viikonloppuisin ja loma-aikaan

Ongelma on se, että työni on hyvin epäsäännöllistä vuorotyötä ja päivät ovat pitkiä. Työmaalla tulee oltua monesti 12h päivästä, joskus vähemmän ja joskus enemmän. Ja työaika vaihtelee siis suurestikkin.
Tuntuu että olen aina töissä ja lasten hoito on näin ollen isovanhempien kontolla, jotka tosin hoitavat lapsia mielellään.

Olen alkanut nyt miettimään että mitä jos vaan lopettaisi moisen työn, vaikka tämä tarkottaisi mitä luultavimmin sitä että jäisin työttömäksi.

Olisi aikaa, mutta ei rahaa.
Nyt on "rahaa", mutta ei aikaa.
+ että en näe lapsia koskaan tai pääse mihinkään harrastus ym toimintaan mukaan niiden kanssa.

Mutta tykkään työstäni ja en keksi mitä muutakaan työtä haluaisin tehdä.

Mulle vuorotyö,epäsäännöllisyys ja päivien pituus ei ollu oikea vaihtoehto. Lähdin ja nyt olen työssä jossa ois luvassa vakkaripaikka. Kannatti siis mulle irtautua, työttömänä ei kauaa kerenny ollakaan.

Mieti sitäkin että voisitko nyt alkaa etsimään toista työpaikkaa ja olla vielä nykysessä? Jos voiskin vaihtaa paikasta toiseen eikä jäädä työttömäksi. Itse alotin hakemaan määräaikasen aikana kun tiesin etten halua jatkaa, nopsaa sitte löysin uuden jäätyäni edellisestä pois.

Kiitokset vastauksista!
Mulle työpaikan vaihto tarkottas ammatinvaihtoa > eli pitäis miettiä mitä opiskella, päästä kouluun ym....
Täällä päin on kova työttömyys ja vaikea on tekemistä löytää, varsinkaan kun ei ole koulutusta sitten.
Ja hölmöintä on kun tykkään työstäni ja ilman lapsia mieluusti sitä tekisin...

Jatkaisin töissä, koska tykkäät työstä ja palkkakin on kelpo. Lapset pärjäävät isovanhempien kanssa. Jos jätät työt, niin tilalle voi tulla pienipalkkainen työ huonollla työajoilla eikä työ ole välttämättä mieleistä. Mieluummin hae uutta työtä nykyisessä työssä ollessasi. Työnantajat eivät mielellään palkkaa työttömiä, joten työssä ollessasi sinulla on paremma tmahdollisuudet saada mieleinen työ

Työtä tehdään elämää varten. Jos työ vie niin paljon aikaa, ettei ehdi elää, ei kannata jäädä sellaiseen työhön. Suomessa pärjää hyvin työttömänäkin.
Ja m1es, kyllä nykyajan hyvätuloisille naisille kelpaa hyvin mies, joka jää koti-isäksi ja pyörittää huushollia kun vaimo on töissä. Vätys olet vain siinä tilanteesaa, ettet käy töissä etkä huolehdi huushollista.