Kumpi on virallinen laskettu aika?

Eli onko se tuo neuvolakortin 'Laskettu aika' vaiko 'Todennäköisin laskettu aika'?

Oon löytänyt vanhoja ketjuja asiasta, ja niistä en kyllä oo yksioikoista vastausta saanut. Onks tässäkin nyt jotain neuvolakohtaisia eroja?

Mä menin sillä lasketulla ajalla mikä ultrassa annettiin. Ja samalla meni myös sitten neuvolakin. Eihän sillä lasketulla ajalla niin suurta väliä ole (jos ei ihan viikoilla kuitenkaan heitä), että se pari päivää sinne tänne on aika sama. Ei se lapsi kuitenkaan ole kohtuun jäädäkseen. :)

Ja niin, menkoista laskettuna esikoisen aikaan oli LA 4.4.09, joka ultrassa muuttuikin 10.3.09.
Kuopuksesta oli menkkojen mukaan 8.7.10 ja ultrassa muuttui 22.8.10.

Viimeksi muokattu:
Ekalle kysyjälle: neuvolakortissa on kaksi kenttää 'Laskettu aika'=kuukautisista ja 'Todennäköisin laskettu aika'=ultrasta.

Mariehos: Tiedän kyllä, ettei lapset kellon kanssa synny, kysyinkin, et kumpi on virallinen laskettu aika. Kun mm. äitiysloman alkaminen määräytyy lasketun ajan mukaan ja mulla on heittoa yli viikko.

Aiemmista ketjuista löytyi juurikin sekalaisia vastauksia puoleen ja toiseen, mm.:
"JOS neuvolakorttiin on merkitty tämä uusi laskettu aika ja vanha on siitä yliviivattu pois niin silloin eletään uuden lasketun ajan mukaan."
"Naistenklinikalla siirtävät jo parin päivän heiton takia."
"Menkkojen mukaan ellei ultran antama aika heitä siitä luokkaa 2 vkoa"
"aina ultran mukaan"
"Laita se, kumman tunnet itsellesi edullisemmaksi."

"vieras"
Täällä meillä mennään neuvolakortin ajalla ja se muutetaan vain, jos ultran antama aika heittää siitä 5 päivää. Eli parin päivän takia ei vaihdeta, muuten kyllä.
En sitten kyllä tiedä, että jos heittoa olisi esim. 4 päivää ja käynnistys uhkaisi. Ehkä sitten käynnistettäisiin aiemman päivän mukaan, ettei menisi mahdollisesti esim. 42+4?? En kyllä yhtään tiedä.

"vieras"
Sulla on siis heittoa yli viikko. Kysy neuvolasta! Mä seuraisin tuossa tapauksessa ultran päivää. Paitsi jos ultra tehty huonosti tai olet tosi lihava tms., niin sitten voi olla ultran aikakin väärin.
Kannattaa kysäistä neuvolasta.

Minulla neuvola siirti laskettua aikaa sen jälkeen kun kävin ultrassa, eli minulla otettiin se todennäköisin laskettu aika. Tämän myös kirjasin vakuutuspapereihin kun hain vauvavakuutusta (siinäkin oli maininta, että todennäköisin tai viimeisin arvio)

äh
Niin ja lisäänpä vielä että mulla lukee neuvolakortissa la ja siitä on nuoli siihen alempaan ruutuun missä lukee todennäköisin la. Sit on viel erikseen np-ultran leima jossa lukee la ja siel ultrassa sanottiin silloin ettei aleta tuota laskettua aikaa muuttamaan koska heittoa alle 5pv

:))
Noi vaihtelee kunnittain milloin se LA ultrassa muutetaan. Esikoista odottaessani raja oli 7pv ja tästä toisesta 6pv että aika muutetaan, siis odotukset eri kunnissa. Ja nyt kun tuli juuri tuon 6pv heittoa niin LA muuttui aikaisemmaksi.
Raskaustodistushan kelaan esim toimitetaan, joten siinä kyllä näkyy se virallinen LA eikä mitään omia juttuja voi papereihin kirjoitella. Ja kyllä siinä se ultran mukainen aika on.

Yhteistyössä