Kumpi on parempi useampilapsiseen perheeseen, jääkaappi vai kylmiö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 931
19 190
113
Jompikumpi pitäisi hommata. Kylmiöistä olen kuullut hyvää ja huonoa: sinne mahtuu kaikki juhlakakut ja perunasäkit mutta sitten ovat kuulemma energiasyöppöjä ja kovia keräämään hometta joko sisälle tai ympäristöön. Onko näin?
Mitenhän tuon sähkönkulutuksenkin kanssa...

Meillä on iso jääkaappi ja pakastin. Sitten on vielä ylimääräisenä erikseen jääkaappi-pakastin, joka on käytössä tarpeen mukaan. Tai siis näin tulee olemaan uudessa talossa. Nyt vielä tässä kodissa on onnettoman pieni jääkaappi. Ei saa millään esim. viikon ruokaostoksia sinne mahtumaan.

Meillä on nyt 7-henkinen perhe,ennen 8-henkinen.Meillä on täyskorkea jääviileakaappi ja pakastin.Vuosi sitten ostettiin kodinhoitohuoneeseen puolikas jääkaappi.Tuo khh jääkaappi ihan kätevä apu juhlissa ja arkenakin toki.Yritän rajoittaa kaupassakäynnin kahteen kertaan viikossa.Haaveilen kyllä maakellarista,joka ei kyllä tällä tontilla onnistu.Toki myös toinen pakastin olisi kiva,voisi ostaa tyyliin puolikas lehmää tai sikaa.

Onpas kylmiöt muuttuneet, siis mulla kun on vanha mielikuva semmoisesta 1 neliön huoneesta jossa käppäilläkin. Onkohan niiden aika jo ohi, muissa kuin laitoskeittiöissä?

Festivon sivuilta:

festivo_120c_sivu_musta-rst.jpg

festivo_75cf_sivu_valkoinen.jpg

Meillä on kylmiö ja juuri sellainen missä voi seistä vaikka kaksikin ihmistä. Ikinä en vaihtaisi pois, kaikki mahtuu heittämällä eikä ikinä tarvitse miettiä mihinkä mahtuis ja voisko ostaa enemmän kerralla.
Sähkölasku pienempi kuin edellesessä kerrostalokolmiossa jossa peruskodinkoneisto. Hometta en ole silmin enkä nenin havainnut. Ainut miinus on että moottori hyrisee äänekkäämmin (kuraeteisessä) mutta onneksi saa välioven kiinni.

Nonii, nyt mä häpeän täällä. :ashamed: Se mitä ajan takaa on siis KYLMÄHUONE, eli haluan vertailla jääkaappia ja kylmähuonetta. Mä jotenkin aina olen mieltänyt semmoisen kylmiöksi missä saa kävellä sisällä, ja sitten muut on jääkaappeja/jääviileäkaappeja.
Mutta kun mun lapsuudessa semmoisia huoneita sanottiin kylmiöiksi.

Olenko jäänyt jostain kelkasta joskus...:D
No, nyt tekee mieli tutustua noihin Festivon kylmiöihinkin, onkin ihan uusi tuttavuus!

[QUOTE="nuuh";28858885]Meillä on kylmiö ja juuri sellainen missä voi seistä vaikka kaksikin ihmistä. Ikinä en vaihtaisi pois, kaikki mahtuu heittämällä eikä ikinä tarvitse miettiä mihinkä mahtuis ja voisko ostaa enemmän kerralla.
Sähkölasku pienempi kuin edellesessä kerrostalokolmiossa jossa peruskodinkoneisto. Hometta en ole silmin enkä nenin havainnut. Ainut miinus on että moottori hyrisee äänekkäämmin (kuraeteisessä) mutta onneksi saa välioven kiinni.[/QUOTE]

Kuinka viileä se on verrattuna jääkaappiin, eli paljonko on asteita siellä teidän kylmähuoneessa?

Apua, mä oon varmaan tosi juntti, mut en tiennyt, mikä on kylmiö, mutta selvitin asian kun luin tätä keskusteluu. Luulin et kylmiö on vaan joku toinen nimitys jääkaapille.... heeh

Festivon kotikylmiö on hyvä. Meillä on 120cm. Jääkaapissa paljon tilaa. Pakastin ei hirveän iso, jos paljon tykkäis pakastaa. Erikseen vihanneslaatikot ja lähes 0-asteinen lihalaatikko.

Kävin kurkkaamassa niin on +8. Ja on ihan sellainen perus ulkosisälämpömittari. Helteillä siellä on ihanaa istuskella :D.Vesiastiahan pitää olla poistoletkun päässä ja meillä siinä vati. Tyhjennys noin kerran kuussa.
Nytkin on hillot, mehut, kurkut ja sienet säilötty ja kaikki 88 purkkia ja pulloa mahtui hyvin alahyllyille. Perunat ja sipulit ostetaan syksymmällä 20 kg säkit ja niille on lattialla hyllyjen alla omat puulaatikot. Hyvin ovat ruoat aina säilyneet eikä haise ikinä sellaiselle jääkaapille.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä