Kumpi on oikeassa? ;) *Älä avaa jos ärsyttää*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Jaa...kyllä mäkin varmaan silti olisin menny sinne ruokalaan syömään, vaikka olis mimmone sota syttyny :D Itse asias enne ku jäin äitiyslomalle, niin kävin melkein joka päivä ruokalassa syömässä vaikka se maksaa, ja jos ukko olis siittä ruvennu jotaki nuputtaa, niin olisin käskeny pittää turpavärkkinsä ummessa :)

mut sun tulot ovat töistä jäädessä äitiyslomalle paremmat kuin ap:lla kodinhoidontuella(n.400kuussa) jos aplla olisi kamalasti rahaa tai melkein normipalkan verran tuloja ei kai tollaisia keskusteluja ees käytäisi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
a) Joskus joutuu syömään nälkäänsä muutakin kun mieleistään ruokaa.
No, mieshän ei periaatteessa joutunut, muuta kuin siksi että sinä käskit?

Anteeksi, en lukenut koko ketjua, täällä on nyt jostain sossun lomista ja mitä kaikkea, mutta: Ei kai tässä nyt ole kyse juuri tuosta ruoasta, vaan siitä, ettette ole yhteisymmärryksessä menojen jakamisesta yleisesti? En nyt tiedä, oletteko köyhiä vai oletko sinä vain perheessänne rutiköyhä. Keskustelu auttaisi, ei kiukuttelu.

Vai oliko kyse ennemminkin siitä, että mies tuli huonolle tuulelle pahasta ruoasta? Minäkin olisin tullut, sanokaa vaan noloksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Lisään vielä, että koska ruoka on suolatonta niin tuskin siinä juuri mausteitakaan oli? Minusta makaraniloota ja ruoka yleensäkin täytyy olla hyvin maustettua (en tarkoita tönkkösuolattua ja chilillä höystettyä ).
Menisin ruokalaan syömään parempaa jos vaihtoehtona olisi suolaton ja mauton makaranilaatikko :x

Mun ruokani ei ole miedoimmin maustettua. Syödään vahvasti maustettua ruokaa ja nyt puuttui se suola vaan. Vauvakin on tottunut mausteisiin äidinmaidosta.

Jos miehellä on rahaa syödä työpaikalla ja muutenkin säästää kesälomarahaa, niin miksi ihmeessä hän ei voi ostaa kotiin kunnolla ruokaa (kun sanoit että olet joutunut rahattomana sulattelemaan pakkasesta vanhoja ruokia)? Ja naurettavaa toi suolajuttu, sano että sekotat sille valmiiksi sen suolan sinne niin ei tartte töissä itte vaivautua!

Lisään vielä, että koska ruoka on suolatonta niin tuskin siinä juuri mausteitakaan oli? Minusta makaraniloota ja ruoka yleensäkin täytyy olla hyvin maustettua (en tarkoita tönkkösuolattua ja chilillä höystettyä ).
Menisin ruokalaan syömään parempaa jos vaihtoehtona olisi suolaton ja mauton makaranilaatikko :x

Mun ruokani ei ole miedoimmin maustettua. Syödään vahvasti maustettua ruokaa ja nyt puuttui se suola vaan. Vauvakin on tottunut mausteisiin äidinmaidosta.

eli kyse oli oikeasti jostain muusta..pyh tälläiset tappelut kuuluu parisuhteeseen tapa purkaa paineita kuten esim.seksi.. leppykää ja säästä rahat jotka sait. mut hoitakaa toi raha-asioiden erittely juttu kuntoon tai tälläiset keskustelut ovat jatkuvia..elämä jatkuu ja parisuhde..onnea keskusteluihin:)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Jaa...kyllä mäkin varmaan silti olisin menny sinne ruokalaan syömään, vaikka olis mimmone sota syttyny :D Itse asias enne ku jäin äitiyslomalle, niin kävin melkein joka päivä ruokalassa syömässä vaikka se maksaa, ja jos ukko olis siittä ruvennu jotaki nuputtaa, niin olisin käskeny pittää turpavärkkinsä ummessa :)

mut sun tulot ovat töistä jäädessä äitiyslomalle paremmat kuin ap:lla kodinhoidontuella(n.400kuussa) jos aplla olisi kamalasti rahaa tai melkein normipalkan verran tuloja ei kai tollaisia keskusteluja ees käytäisi

No itseasiassa sillon ku tota työpaikkaruokailua harrastin, niin mun mies oli silloin hetken aikaa työttömänä, joten sillä tavalla tilanne oli silloin ap:n tapauksen kaltainen. Mun mies ei silloin saanut edes tuota 400 euroa :)

Eli teidän ongelma oikeasti on se, että molemmilla omat rahat. Mies käy töissä, saa palkkaa ja elää sen maukaisesti. Ei ota huomioon kuinka pieni kht oikeasti on verrattuna palkkatuloon. Ja jos kustannukset pitää siitä huolimatta jakaa puoliksi, niin tappioohan se sulle tekee :( Sen sijaan, että teillä olisi periatteena esim. se maksaa jolla rahaa.
Iske sille laskupino kouraan, kerro yhteiset tulot ja pyydä päättelemään, pitäisikö korkeasta elintasosta hetkeksi luopua ja tyytyä hieman vähempään.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:

Anteeksi, en lukenut koko ketjua, täällä on nyt jostain sossun lomista ja mitä kaikkea, mutta: Ei kai tässä nyt ole kyse juuri tuosta ruoasta, vaan siitä, ettette ole yhteisymmärryksessä menojen jakamisesta yleisesti? En nyt tiedä, oletteko köyhiä vai oletko sinä vain perheessänne rutiköyhä. Keskustelu auttaisi, ei kiukuttelu.

Vai oliko kyse ennemminkin siitä, että mies tuli huonolle tuulelle pahasta ruoasta? Minäkin olisin tullut, sanokaa vaan noloksi :D

Voihan se olla, että se ruoka oli ihan paskaa miehen mielestä. Eikä olla sossun asiakkaita. Työssäkäyvätkin voivat olla köyhiä, eikä kaikki pienituloiset mene sossuun.

Nooh, katsotaas kuinka suu pannaan, kun mies jää kotiin hoitamaan lasta, kun mä palaan töihin.... :D

tässä tämä ratkaisukin tuli kerrottua.
Ihan turhaan olet ap vittuillut tahallasi, jos kosto on valmiina ja suunnitteilla. Luulisi tosiaan kompensoivan kaiken ikävän kinan.

Asenne on paikallaan, tosiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varo vaan ap, ettei se hyvä miehes laita itse itseään joku päivä kiertoon, sen verran vittumaiselta akalta vaikutat!

En mä sen päällä istu. Saa lähteä koska vaan ja tietää sen. Haluaa vittumaisuudesta huolimatta olla mun kanssa.

PS. Sitä ei kestä kukaan muu ;)

Voihan se olla, että se ruoka oli ihan paskaa miehen mielestä. Eikä olla sossun asiakkaita. Työssäkäyvätkin voivat olla köyhiä, eikä kaikki pienituloiset mene sossuun.
Selvähän se on, että ei tykännyt ruoasta, siis syy ei ole se, että suolapurkin heiluttaminen olisi hankalaa, vaan että ruoka oli pahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Miksi et ottanut vauvalle pientä annosta erikseen joka on suolatonta. Ja muulle perheelle normaalisti maustettua, niin mä tekisin.

Jälkiviisaus se onkin sitä parasta viisautta! Mikset tehnyt niin ja mikset tehnyt näin...

On se saatanan kumma, jos niitä TYÖSSÄKÄYVIÄ miehiä pitäisi aina muka hyysätä parhaimman päälle. Jos on niin perkeleen tumpelo, ettei nyt JOSKUS voisi suolata sen ruokansa ihan itse niin kyllä on perseestä koko ukko.

Ja melkoisen törkeetä tuon rahan kanssa, kyllä mäkin pulttaisin, jos ukko törsäis, ja mä kituuttelisin!

Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, AP on oikeassa, ukkonsa melkoinen vatipää!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varo vaan ap, ettei se hyvä miehes laita itse itseään joku päivä kiertoon, sen verran vittumaiselta akalta vaikutat!

En mä sen päällä istu. Saa lähteä koska vaan ja tietää sen. Haluaa vittumaisuudesta huolimatta olla mun kanssa.

PS. Sitä ei kestä kukaan muu ;)

Kylläpä teidän suhde vaikuttaa sitten ihanalta, kaksi samanlaista toisensa löytäneet :heart:

Summa summarum palstan tapaan: ap:n vika, teki pahaa ruokaa. Äijä on pyhimys, kun antoi yhteisistä rahoista, jotka on budjetoitu muuhun, avustusta.
:saint:

Selvähän se on, että ei tykännyt ruoasta, siis syy ei ole se, että suolapurkin heiluttaminen olisi hankalaa, vaan että ruoka oli pahaa.

Hän olisi voinut tehdä jotain muuta evääksi. Mutta ilmeisesti halusi mieluummin kaikesta huolimatta syödä ruokalassa.

Kyse oli siitä, että hän omista rahoistaan syö ruokalassa ja antoi mulle ruokarahaksi meidän lomakassasta rahaa!

Eli teidän ongelma oikeasti on se, että molemmilla omat rahat. Mies käy töissä, saa palkkaa ja elää sen maukaisesti. Ei ota huomioon kuinka pieni kht oikeasti on verrattuna palkkatuloon. Ja jos kustannukset pitää siitä huolimatta jakaa puoliksi, niin tappioohan se sulle tekee :( Sen sijaan, että teillä olisi periatteena esim. se maksaa jolla rahaa.
Iske sille laskupino kouraan, kerro yhteiset tulot ja pyydä päättelemään, pitäisikö korkeasta elintasosta hetkeksi luopua ja tyytyä hieman vähempään.

juuri näin keskustelkaa

siis eikö ukko kustanna kaupasta ruokaa perheelle,kun pitää pihistää noin?kyllä minäkin suuttuisin,jos rahaa olisi miehellä ja pitäisi omia rahoja odottaa että saa ruokaa kaupasta,mutta ukko kävis syömässä valmista muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Miksi et ottanut vauvalle pientä annosta erikseen joka on suolatonta. Ja muulle perheelle normaalisti maustettua, niin mä tekisin.

Jälkiviisaus se onkin sitä parasta viisautta! Mikset tehnyt niin ja mikset tehnyt näin...

On se saatanan kumma, jos niitä TYÖSSÄKÄYVIÄ miehiä pitäisi aina muka hyysätä parhaimman päälle. Jos on niin perkeleen tumpelo, ettei nyt JOSKUS voisi suolata sen ruokansa ihan itse niin kyllä on perseestä koko ukko.

Ja melkoisen törkeetä tuon rahan kanssa, kyllä mäkin pulttaisin, jos ukko törsäis, ja mä kituuttelisin!

Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, AP on oikeassa, ukkonsa melkoinen vatipää!

Komppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
:laugh: Jo on taas ketju.

Mutta joo, vauvan ruoka tehdään erikseen ja eipä mulle tulis mieleenkään alkaa miehelle skitsoomaan jos haluaa töissä syödä työpaikkaruokalassa ja jos sen omilla rahoillaan maksaa.
Itsekin syön töissä aina henkilöstöravintolassa, onhan se ihan eri syödä valmiista pöydästä kun lämmitellä omia (tässä tapauksessa vielä mauttomia) eväitä.

Totta hemmetissä mä asiasta mainitsen, jos mun tilillä ei ole rahaa ja hyvää hyvyyttäni laitan ruokaa ja toinen heittäytyy ronkeliksi siinä kohtaa. Olisiksä ollut, että aha kulta, käympä keräämässä pulloja, niin voit ostaa vielä jälkkäriäkin lounaallasi?

Mä pidän puoleni.

Mies oikeassa. Itsekään en olis suolatonta ruokaa syönyt, jos perheen ainoa työssä käyvä ei saa työpaikkaruokalassa 6ella syödä niin jo on kumma. Ja eikö teidän uunissa ole ritilää? Iso vuoka ritilälle kypsymään ja vauvalle pienempään vuokaan alatasolle... on se niin helv. vaikeeta.

Jälkeenpäin lisätty suola etenkin makarooniloodassa ei maistu ollenkaan samalta kuin jo valmistusvaiheessa lisätty. Oisit tehny vauvalle oman vuoan, ei ole vaikea homma! Sitä en ymmärrä, että on lomarahoista sulle rahaa laittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:

Jos suolattoman makaronilaatikon teko on "parhaimman päälle hyysäystä", niin millaistahan hyysäystä olisi sitten oikeasti maittavan ruoan tekeminen? Entäpä työssä käyminen ja päävastuu perhe-elämän rahoituksesta? Onko se hyysäystä vai itsestäänselvyys? Minun mielestäni molempia.

Parisuhde on toisen tukemista ja auttamista ja yhteisen vastuun kantamista, mutta ihan naisena ja urallani kohtuullisen menestyneenä sanon, että en söisi suolatonta makaronilaatikkoa, vaikka ukko omin kätösin sitä tekisi. Mieluummin säästän ihan mistä vain muusta.

Yhteistyössä