Kumpi on oikeassa? ;) *Älä avaa jos ärsyttää*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
NO mä en tajua et miks koko satsista piti tehdä suolatonta, mikään ei oo hirveempää kuin suolaton ruoka ja siitä ei saa hyvää vaikka valmiiseen ruokaan lisää suolaa :x Mä olisin kans jättäny syömättä sellasen ruuan.

Peesi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6331707.jpg

Tulkaas rouvat tekemään tuolla sähköhellalla erillisiä laatikoita vauvalle ja miehelle. Se ei ole voimavirtahella ja voin kertoa että kilo ranskalaisia ja nakkeja kestää tulla yli tunti!

Häh, miten sen nyt hellaan liittyy, monessako astiassa laatikko paistuu. Nopeamminhan vain vauvanruoka paistuu kun on pienemmässä astiassa, mutta voihan sen ottaa aiemmin pois uunista ja jättää isomman vielä paistumaan
:/

Alkuperäinen kirjoittaja you know:
Ap, älä hermostu. 2+ on täynnä kotiäitejä joiden maailmankuvaan kuuluu miehen passaaminen piloille ja kaikki kotityöt tietty kuuluvat naiselle jne. ;)

:laugh:

Joo. Suolan lisääminen ruokaan on ihan kamalaa passaamista. Mutta silloin mä passaan kyllä itteänikin koska mäkään en suostuisi syömään suolatonta makaroonilaatikkoa.

No eipä olisi suolan lisääminen minun puolisolleni ainakaan vaikeaa. Kyllä se on aika kallis ruokailu tuollainen 6? ja jos tosiaan rahaa ei mielettömästi ole, niin harmittaisi kyllä että sellaisen jatkuvasti pistää menemään tyhjään kun sillä voi ostaa ihan tarpeellisiakin asioita.

Oudompi juttu silti tuossa kyllä on nyt nuo mun rahat ja sun rahat taas. Nainen maksaa koko perheen ruuat ja muut tarpeet omista tuistaan ja mies laittaa palkkansa mihin huvittaa? Hohhoijaa. En katselisi, en suostuisi alunperinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Miksi et ottanut vauvalle pientä annosta erikseen joka on suolatonta. Ja muulle perheelle normaalisti maustettua, niin mä tekisin.

Olisin ihan hyvin voinutkin ottaa, nyt tein tämän ratkaisun. Halusin vauvalle myös sitä muna-maitoa siihen ruokaan, enkä pelkkää mössöä.

öö, voihan sen munamaidon suolata siinä välissä eli ensin pistää vauvan kulhoon, sitten suolata ja lopuksi isoon kulhoon.

Niin missäs sä sen olisit kypsentänyt? Tuo super-iso kiertoilmauuni ei kuules vedä kahta kippoa kitusiinsa samaan aikaan. Olisiko mun pitänyt paistaa noita hemmetin laatikoita yhteensä joku 3 tuntia MIEHEN takia? Minä ja muut lapset söivät kyllä hyvällä ruokahalulla, osattiin itse lisätä suolaa.

Noh, jos tämän kerran annat miehesi syödä sielä työpaikkaruokalassa ja käyt itse ostamassa pari sopivan kokoista astiaa uuniin, niitä saa onneksi ihan muutamilla euroilla.

Ihan vain siksi sanon, että mä en itse välittäisi syödä "pahaa" ruokaa vain vauvan takia ja näin ollen ymmärrän miestäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Miksi et ottanut vauvalle pientä annosta erikseen joka on suolatonta. Ja muulle perheelle normaalisti maustettua, niin mä tekisin.

Olisin ihan hyvin voinutkin ottaa, nyt tein tämän ratkaisun. Halusin vauvalle myös sitä muna-maitoa siihen ruokaan, enkä pelkkää mössöä.

öö, voihan sen munamaidon suolata siinä välissä eli ensin pistää vauvan kulhoon, sitten suolata ja lopuksi isoon kulhoon.

Niin missäs sä sen olisit kypsentänyt? Tuo super-iso kiertoilmauuni ei kuules vedä kahta kippoa kitusiinsa samaan aikaan. Olisiko mun pitänyt paistaa noita hemmetin laatikoita yhteensä joku 3 tuntia MIEHEN takia? Minä ja muut lapset söivät kyllä hyvällä ruokahalulla, osattiin itse lisätä suolaa.

Noh, jos tämän kerran annat miehesi syödä sielä työpaikkaruokalassa ja käyt itse ostamassa pari sopivan kokoista astiaa uuniin, niitä saa onneksi ihan muutamilla euroilla.

Ihan vain siksi sanon, että mä en itse välittäisi syödä "pahaa" ruokaa vain vauvan takia ja näin ollen ymmärrän miestäsi.

Kun se mies syö siellä ruokalassa lähes joka työpäivä. Jos toistasataa euroa menee kuukaudessa (plus tietty kahvit ja sämpylät) siihen ja mä hyvää hyvyyttäni teen ruokaa evääksi, että säästyisi rahaa, niin alkaahan se jo vituttamaan. Ei mua se pänni, että hän sielä syö, vaan se että hänellä on rahaa syödä ja mä lasken tilapäisesti senttejä perunapussia varten.

Ja ei olla eroamassa, hyvä mies tuo on, enkä anna kiertoon. ;)

Nyt mulla on satanen tilillä, jota en voi käyttää, kun sitten se on kaikilta pois heinäkuussa kun päästään lomalle. Ja mies syö hyvällä omallatunnolla työpaikalla, kun on "antanut" mulle köyhäinavustusta :D

Itse en loukkaantuisi siitä että mies mielummin ruokailee työpaikkaruokalassa kuin ottaa tuota makaroonilaatikkoa evääksi. Se taas kyllä ketuttaisi jos perheenjäsenillä on niin eri elintaso että toinen joutuu kaikesta tinkimään ja miettimään mistä saa nipistettyä sen verran että jonkinlaisiissa ruuissa pysytään samalla kun toinen voi osteskella mitä huvittaa.

Nyt mulla on satanen tilillä, jota en voi käyttää, kun sitten se on kaikilta pois heinäkuussa kun päästään lomalle. Ja mies syö hyvällä omallatunnolla työpaikalla, kun on "antanut" mulle köyhäinavustusta :D

No niin, tulihan sieltä jo vähän nauruakin. :flower: :hug: Saa ärsyyntyä mieheen, tosissaankin, kunhan muistaa myös leppyä.

Kun se mies syö siellä ruokalassa lähes joka työpäivä. Jos toistasataa euroa menee kuukaudessa (plus tietty kahvit ja sämpylät) siihen ja mä hyvää hyvyyttäni teen ruokaa evääksi, että säästyisi rahaa, niin alkaahan se jo vituttamaan. Ei mua se pänni, että hän sielä syö, vaan se että hänellä on rahaa syödä ja mä lasken tilapäisesti senttejä perunapussia varten.

Ok, sitten mä ymmärrän sua. Mullakin mies on häveli raha-asioissa ja itse olen tarkempi. Ketuttaa monesti, kun itse pihistelen vähän kaikesta ja toinen tuosta vain käy esim. ravintolassa syömässä. Oma säästäminen kun menee näin ihan hukkaan... ja kun tosiaan itsekin olen kotihoidontuella, niin näistä rahoista ei pysty säästämään senttiäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
No eipä olisi suolan lisääminen minun puolisolleni ainakaan vaikeaa. Kyllä se on aika kallis ruokailu tuollainen 6? ja jos tosiaan rahaa ei mielettömästi ole, niin harmittaisi kyllä että sellaisen jatkuvasti pistää menemään tyhjään kun sillä voi ostaa ihan tarpeellisiakin asioita.

Oudompi juttu silti tuossa kyllä on nyt nuo mun rahat ja sun rahat taas. Nainen maksaa koko perheen ruuat ja muut tarpeet omista tuistaan ja mies laittaa palkkansa mihin huvittaa? Hohhoijaa. En katselisi, en suostuisi alunperinkään.

Ei kai se nyt kenenkään puolisolle vaikeaa ole se suolan lisääminen ;)

mutta mä näkisin asian niin että jos käy töissä, niin pitää olla mahdollisuus sentään syödä työpaikalla, JOS nyt sattui niin että ruoka oli mautonta/pahaa/suolatonta. Eikä mielestäni se ole tyhjään laittamista, ruoka on ruokaa. Mikä muu on sillä hetkellä tarpeellisempaa?

Elintasoeroa avioliitossa en minäkään ymmärrä =(

vihdoin tuli ap lta tämä tieto. Ajattelin jo kysyä että kuinkas usein ukko syö työpaikkaruokailussa.
Kyllä se vaan sitten on olemattomalla budjetilla järkevää säästää. Mutta vaikea väkisin mitään muutoksia on saada aikaan.
Mutta ehkä sitten vittuilemalla. Ap han miehensä parhaiten tuntee.
Me tunnemme nyt sitten sen ap n uunin...Vaihda nyt uuni edes, kun miestä et kuitenkaan vaihda

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Väärässä molemmat. Tietenkin.

Yhteinen talous, yhteiset tulot. Yhteiset lapset, yhteinen vastuu.

Itse omalta kohdalta sanon, että meille ei koskaan tule yhteisiä rahoja, jos näin olisi ollut, emme koskaan olisi pystyneet säästämään mitään varten ja luultavasti meiltä olisi jo luottotiedotkin menneet... sen verran monta kertaa olen mien omia laskuja maksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

No niin, tulihan sieltä jo vähän nauruakin. :flower: :hug: Saa ärsyyntyä mieheen, tosissaankin, kunhan muistaa myös leppyä.

En mä tästä kuolemanvakavaa ole alunperinkään tehnyt. Otsikossakin taitaa olla hymiö. Ja että ei tosikoille. Täähän on aivan naurettava juttu, mutta kun oikein miettii tuota miehen logiikkaa. Pitää mua tyhmänä, että olisin tyytyväinen kun sain satasen tilille. Nyt se vituttaa, kun en voi sitä käyttää, kun haluan ajatella loman onnistumista.

Kun se mies syö siellä ruokalassa lähes joka työpäivä. Jos toistasataa euroa menee kuukaudessa (plus tietty kahvit ja sämpylät) siihen ja mä hyvää hyvyyttäni teen ruokaa evääksi, että säästyisi rahaa, niin alkaahan se jo vituttamaan. Ei mua se pänni, että hän sielä syö, vaan se että hänellä on rahaa syödä ja mä lasken tilapäisesti senttejä perunapussia varten. [/quote]

Tässä sä kyllä olet täysin oikeassa! Ei siellä ruokalassa tarttis joka päivä syödä. Kauheat määrät rahaa kyllä saa sinne uppoomaan. Meilläkin tulisi tästä keskustelua vaikka minäkin olen töissä. :ashamed:

Minen tajua, miks ei sitä suolaa olis voinut lisätä jo kotona miehen eväsrasiassa. Tai paremminkin miksi siitä valmiista ruoasta ei olis voinut ottaa vauvan osaa eri purkkiin ja loppuun laittaa suola ja hämmentää kerralla valmiiks. Niin ei tarvii lasten itse säätää suolan kanssa. Tahtoisin nimittäin tietää, minkä verran omat lapset laittaa suolaa ruokaan.

Mutta ap on oikeessa miun mielestä.

Itse omalta kohdalta sanon, että meille ei koskaan tule yhteisiä rahoja, jos näin olisi ollut, emme koskaan olisi pystyneet säästämään mitään varten ja luultavasti meiltä olisi jo luottotiedotkin menneet... sen verran monta kertaa olen mien omia laskuja maksanut.

Yhteisistäkin tuloista voi säästää ;) Se mikä tulee, tulee yhteiseen kekoon ja siitä laitetaan esim. tietty osa sivuun.

Mutta minusta on hullua pyörittää erillisiä talouksia.

Ja suola tai suolattomuus ruuassa ei ole oleellista, vaan asetelma jutun taustalla.

a) suolaton ja maustamaton ruoka on kamalaa. Jälkikäteen makaronilaatikkoon lisätty suola ei ole sama asia kuin ajoissa maustettu liha.
b) mekin syödään työpaikkaruokalassa miehen kanssa. Työssäkäyvän ruokailu siellä ei lopu siihen, että toinen jää töistä pois, mikäli rahaa on. Teillä/miehellä ilmeisesti rahaa on?
c) Mun mielestä lapsellista sultakin vaatia 100 euroa mieheltä sulle, koska mies syö työpaikkaruokalassa. Toki lapsellista sanoa mieheltäkin omista rahoistaan, mutta ymmärrän kyllä.

Herttasen aika, täytyy teidän nyt lomalle päästä kun yhdessä ootte sopinut :kieh: tuollaisen satasen nyt tuhlaa niin äkkiä että humps heijaa. ei lomalla nyt ole kiva ihan p.a olla, jotain rajaa. Kiasus

Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:
Minen tajua, miks ei sitä suolaa olis voinut lisätä jo kotona miehen eväsrasiassa. Tai paremminkin miksi siitä valmiista ruoasta ei olis voinut ottaa vauvan osaa eri purkkiin ja loppuun laittaa suola ja hämmentää kerralla valmiiks. Niin ei tarvii lasten itse säätää suolan kanssa. Tahtoisin nimittäin tietää, minkä verran omat lapset laittaa suolaa ruokaan.

Mutta ap on oikeessa miun mielestä.

Ei valmista makaroonilaatikkoa voi hämmentää. Se ihana rapea pinta menee pilalle !!! ;) :)

Voi kamalaa että ruoka oli suolatonta!! Kyllä perussuomalainen mies, sellainen 10-15kg ylipainoa itselleen kerännyt makkaranmetsästäjä, on niin surkeassa asemassa kun ihan kerran joutui syömään SUOLATONTA RUOKAA!!!!! Ihan kauheaa ja todellakin heikossa rahatilanteessa olevan ap:n pitää nyt vaan ymmärtää että parin päivän ruoat ostaisi sillä 6?:lla, mutta MIES TARVITSEE SITÄ RAHAA ENEMMÄN KOSKA SIITÄ LOOTASTA UNOHTUI SE SUOLA.

:D

Ps. Kahden eri laatikon tekeminen ei kuulemma ole vaikeaa, mutta se on ylivoimaista että mies lisäisi sirottimesta suolaa omalle lautaselleen ja sotkisi ruokansa? Please.

Yhteisistäkin tuloista voi säästää ;) Se mikä tulee, tulee yhteiseen kekoon ja siitä laitetaan esim. tietty osa sivuun.

Mutta minusta on hullua pyörittää erillisiä talouksia.

Ja suola tai suolattomuus ruuassa ei ole oleellista, vaan asetelma jutun taustalla.

Yhteisistä tuloista voi säästää, jos molemmat osaavat sen homman. Mutta jos toinen tuhlaa kaiken, ei toiselle jää mitään edes itselleen, niin saati säästöönkään.

Alkuperäinen kirjoittaja hox:
Voi kamalaa että ruoka oli suolatonta!! Kyllä perussuomalainen mies, sellainen 10-15kg ylipainoa itselleen kerännyt makkaranmetsästäjä, on niin surkeassa asemassa kun ihan kerran joutui syömään SUOLATONTA RUOKAA!!!!! Ihan kauheaa ja todellakin heikossa rahatilanteessa olevan ap:n pitää nyt vaan ymmärtää että parin päivän ruoat ostaisi sillä 6?:lla, mutta MIES TARVITSEE SITÄ RAHAA ENEMMÄN KOSKA SIITÄ LOOTASTA UNOHTUI SE SUOLA.

:D

Ps. Kahden eri laatikon tekeminen ei kuulemma ole vaikeaa, mutta se on ylivoimaista että mies lisäisi sirottimesta suolaa omalle lautaselleen ja sotkisi ruokansa? Please.

Siis hän lisäsi ruokaansa suolaa, eikä kukaan ole joutunut (vauva pois lukien) syömään suolatonta ruokaa. Ehkä se kahteen kertaan suolan lisääminen oli liian vaikeaa. Kyseessä on siis nirso mies.

Meillä ei edes ikinä laiteta ruokaan suolaa. Siis suolaa suolapurkista, toki suolaa on jossain mausteissa jne, mutta suolaa itsessään ei ikinä laiteta ruokaan.
Meidän ruoka on varmaa sit kamalan makuista :D

Yhteistyössä