Sillä ei ole mitään merkitystä. AMKissa ei ole sellaisia aineita, joista ei selviäisi ihan vaan opiskelemalla. Jos jonkin asian suhteen pitää tehdä vähän enemmän työtä, niin sitten pitää. Tuleehan työelämässäkin koko ajan eteen uusia tilanteita, jotka pitää vain opetella, oli se aiempi tausta mikä vain. Sellaista tilannetta ei tule, että olisi jotenkin valmis työelämässä, nykyään kaikki muuttuu koko ajan, ja juuri kun luulee hallitsevansa työnkuvansa se muuttuu.
Kun itse aloitin opinnot kolme vuotta sitten, lähes kaikilla meillä amk-opiskelijoilla oli aiempi tutkinto ja monilla takanaan vuosikausien työkokemus. Siinä meni iloisesti sekaisin kosmetologit ja biologit ja kemistit ja laitoshuoltajat ja kaikki selvisivät opiskeluista sen oman motivaation tasoisesti. Ihmisen kyky oppia ei riipu aiemmasta koulutuksesta tai työkokemuksesta, vaan ihan ensisijaisesti motivaatiosta ja elämäntilanteesta. Ihminen kehittyy ja oppii läpi koko elämänsä. Useimmissa ihmisissä on enemmän kapasiteettia mitä he itse uskovat, ja he ihan turhaan rajoittavat itse omia mahdollisuuksiaan oppia ja kehittyä.