Kumpi on mielestäsi parempi vaihtoehto kuumeiselle lapselle?

jos kuumetta on 38-39 astetta niin onko parempi että antaa kuumeen olla päivällä "päällä" ja vain yöksi antaa kuumetta alentavaa lääkettä.
Vai se, että antaa kuumetta alentavaa sen sallitun määrän myös päivällä?

Uskotko siis siihen että kuume on hyvästä?
Kuopus on kuumeessa ja tuli mieleen että kuinkahan moni uskoo kuumeen parantavaan vaikutukseen. Kun nykyään syödään lääkkeitä niin helposti muutenkin....
 
vieras
Mä annan nousta sinne 38-39 paikkeille ja annan olla siinä jonkin aikaa,ja sitten annan lääkettä mutta siis itse uskon tähän kuumeen parantavaan voimaan koska se kuume nousee just siitä syystä kun elimistö puolustautuu,mutta katsoisin kunnon mukaan,jos lapsi heikossa kunnossa eikä syö ja juo niin laskisin kuumeen että olo paranee,mut meilläkin likka monesti leikkii ja touhuu kuumees niin annan sen kuumeen jonkun aikaa olla,yöksi annan aina kun molemmulla vanhemmilla taipumusta kuumekramppeihin niin olen tuntosarvet pystyssä aina kun tolla tytöllä mittari heilahtaa.
 
Riippuu lapsen voinnista, jos on kovin voimaton ja huonovointinen, antaisin kyllä lääkettä. Ja varmaan 39 kuumeeseen antaisin vaikka olisi pirteämpikin, mitä tuskin kuitenkaan on.. Jos siis kuumetta 38 muttei ole mitenkään erityisen voipunut vaan jaksaa olla myös hereillä ainakin välillä, ja saa juotua riittävästi, ei tuo lääke kai niin välttämätön ole. Paras lääke jokatapauksessa on lepo ja riittävä juominen!!
 
Eikös nykyään ole todettu ettei kuumeestä "kärsimisestä" ole sillä tavalla hyötyä kun ennen on luultu, vaan elimistö alkaa työskentelemään heti kuumeella "taudin pois polttamiseksi" ja tuo työskentely ei lopu vaikka lääkkeellä kuumeen alentaisi pois. Ennen uskoin itse kuumeen parantavaan vaikutukseen mutta nykyään en, lapselle antaisin kyllä lääkettä jos on nuutunut. Musta tuntuu että vaikka aikuiset popsii buranaa kaiken varaltakin niin lapsia silti alilääkitään.
 
Jos varsinkin vauva/pieni lapsi, kuume nousee herkästi tosi korkeaksi. Välillä annan lääkettä päivälläkin,jos potilas kovin levoton eikä saa kunnolla nukuttua tai on kovin itkuinen.

Ja asian vieresta,muttei kaukaa: mein vauvalla nousi heti tässä aamusta kuume, yöllä alkoi yskä ja nuhakin täyttää nenää. :snotty: Ei sit lähdetty neuvolaan hakemaan rokotusta...
 
kylläpä annan
Kuumeessa monesti on särkevä ja väsynyt olo. En minä ala ketään piinaamaan sen takia, että saisin päähänpinttymän kuumerajoista.
Annan päänsärkyynkin lääkettä ja mahakipuun Samarinia. Sanoohan se järkikin että kuumeessa on kipeä, ja kun on kipeä, otetaan lääkettä.
 
Noilla lukemilla alan antamaan myös päiväksi kuumelääkettä, varsinkin jos kuume kestää pidempään. Mutta harvemmin mittaan, joten varmaksi en mene sanomaan. Kuitenkin annan sen kuumeen nousta rauhassa, jolloin lapsikin lepää. Kun taas jos heti alan alentamaan, niin lapsikin virkistyy ja ei lepää, jolloin tautikaan ei mielestäni parane niin nopeaan. Poikkeus oli 2. poikamme ollessa vauva/taapero, niin hänelle jouduin antamaan kuumetta-alentavaa herkemmin, kun kuumeen noustessa hänelle tuli astmaoireita (mikä se nimitys sille nyt onkaan :ashamed: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja kylläpä annan:
Kuumeessa monesti on särkevä ja väsynyt olo. En minä ala ketään piinaamaan sen takia, että saisin päähänpinttymän kuumerajoista.
Annan päänsärkyynkin lääkettä ja mahakipuun Samarinia. Sanoohan se järkikin että kuumeessa on kipeä, ja kun on kipeä, otetaan lääkettä.


Mä taasen omallakin kohdallan noudatan sääntöä, että kipeänä levätään. Enkä suinkaan juokse pitkin kyliä lääkkeiden voimalla. Mä oon ymmärtänyt, että taudit paranevat levolla eikä lääkkeillä (tietty riippuu taudista). Ja mä harvemmin sairastankaan päivää paria pidempää, kun taas mieheni käy töissäkin särkylääkkeiden voimin ja sairastaa viikkotolkulla.

 
kylläpä annan
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja kylläpä annan:
Kuumeessa monesti on särkevä ja väsynyt olo. En minä ala ketään piinaamaan sen takia, että saisin päähänpinttymän kuumerajoista.
Annan päänsärkyynkin lääkettä ja mahakipuun Samarinia. Sanoohan se järkikin että kuumeessa on kipeä, ja kun on kipeä, otetaan lääkettä.


Mä taasen omallakin kohdallan noudatan sääntöä, että kipeänä levätään. Enkä suinkaan juokse pitkin kyliä lääkkeiden voimalla. Mä oon ymmärtänyt, että taudit paranevat levolla eikä lääkkeillä (tietty riippuu taudista). Ja mä harvemmin sairastankaan päivää paria pidempää, kun taas mieheni käy töissäkin särkylääkkeiden voimin ja sairastaa viikkotolkulla.
Sinä teet niinkuin haluat, ja minä teen kuten haluan.
Levon merkityksen kuumeisella tajuaa jokainen aikuinen järkevä ihminen, uskoisin että olen sisäistänyt asian ajat sitten.
Sinähän varmaan ymmärrät, että sinun tuntemukset on sinun tuntemuksia, etkä sinä pysty vertaamaan omia kuume ja kiputuntemuksia lapseesi tai kehenkään muuhun.
Jollekulle 37 astetta tuntuu 39 asteen kuumeelta, joku taas 38 kuumeessa pystyy tekemään töitä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kylläpä annan:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja kylläpä annan:
Kuumeessa monesti on särkevä ja väsynyt olo. En minä ala ketään piinaamaan sen takia, että saisin päähänpinttymän kuumerajoista.
Annan päänsärkyynkin lääkettä ja mahakipuun Samarinia. Sanoohan se järkikin että kuumeessa on kipeä, ja kun on kipeä, otetaan lääkettä.


Mä taasen omallakin kohdallan noudatan sääntöä, että kipeänä levätään. Enkä suinkaan juokse pitkin kyliä lääkkeiden voimalla. Mä oon ymmärtänyt, että taudit paranevat levolla eikä lääkkeillä (tietty riippuu taudista). Ja mä harvemmin sairastankaan päivää paria pidempää, kun taas mieheni käy töissäkin särkylääkkeiden voimin ja sairastaa viikkotolkulla.
Sinä teet niinkuin haluat, ja minä teen kuten haluan.
Levon merkityksen kuumeisella tajuaa jokainen aikuinen järkevä ihminen, uskoisin että olen sisäistänyt asian ajat sitten.
Sinähän varmaan ymmärrät, että sinun tuntemukset on sinun tuntemuksia, etkä sinä pysty vertaamaan omia kuume ja kiputuntemuksia lapseesi tai kehenkään muuhun.
Jollekulle 37 astetta tuntuu 39 asteen kuumeelta, joku taas 38 kuumeessa pystyy tekemään töitä.


Mutta mähän sanoinkin, että harvemmin kuumetta edes mittaan, joten niillä luvuilla ei isoa merkitystä ole, vaan sillä, että silloin kun on kipeä levätään, eikä lääkkeiden avulla riehuta. Kipuihin tietenkin annan lääkettä, mutta pelkkään kuumeeseen en, ennenkuin se nousee hälyyttävän korkealle.
 

Yhteistyössä