Kumpi on helpompi kasvatettava, tyttö vai poika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kertokaa kokemuksia ja mielipiteitä perusteluineen.
Mun äiti sanoi että tyttö on helpompi murrosikään asti, sitten poika.
Luin joskus jostain tutkimuksesta että poikalapset lyhentää äidin elinikää.
Odotan esikoista ja saatiin tietää rakenneultrassa että tulossa olisi tyttö. Mies huokasi helpotuksesta ja totesi että tyttö on helpompi kasvattaa.
Tiedän kyllä että jokaisella on omanlaisensa luonne, mutta eiköhän kuitenkin sukupuoli määrää aika paljon, murrosiässä viimeistään kun hormonituotanto käynnistyy.

En usko, että sukupuolella on asiassa mitään merkitystä. Kyse on temperamentista ja luonteenpiirteistä. Itse en ole koskaan ollut mitenkään "helppo" luonne, vaan haastava ja temperamentistä ja oma poikani on äitinsä (siis minun) luonteen perinyt....

Meillä 5 poikaa ja 1 tyttö. Pojat on suoraviivaisia, mutta fyysisesti sit aika työläitä. Eli jatkuvasti jotain kähinää painimista ym. Mut niistä pääsee suht helpolla. Tytöllä ikää 8v ja no nyt on ollu ties millaisia sotkuja kaverisuhteissa ym mitkä vaatii aika paljon iteltäkin.
Just tuossa yks päivä miehen kans todettiin et onneksi noin monta poikaa niin on vähempi noita kaverisotkuja ym.

Riippuu ihan vanhemmista ja perintötekijöistä kuinka itsepäisen ja hankalan luonteisen lapsen saa. Sukupuolella tuskin on niinkään merkitystä.

Kehotan peilistä vilkaisemaan.

Voi jeesus miten älyvapaa kysymys taas.
Sukupuolella tuskin on merkitystä siinä,kuinka vaikeaa jonkun lapsen kasvattaminen on.
Riippuu pitkälti lapsen persoonasta, terveydestä jnejne.

[QUOTE="vieras";23637994]Meillä 5 poikaa ja 1 tyttö. Pojat on suoraviivaisia, mutta fyysisesti sit aika työläitä. Eli jatkuvasti jotain kähinää painimista ym. Mut niistä pääsee suht helpolla. Tytöllä ikää 8v ja no nyt on ollu ties millaisia sotkuja kaverisuhteissa ym mitkä vaatii aika paljon iteltäkin.
Just tuossa yks päivä miehen kans todettiin et onneksi noin monta poikaa niin on vähempi noita kaverisotkuja ym.[/QUOTE]

.

Erittäin kärjistäen totean, että pojat on suoraviivaisempia. Haluavat jotain ja sanovat sen ääneen, joskus erittäin kovaan ääneen.

Tytöt taas tietävät haluavansa jotain, mutta eivät tiedä sitä mitä se jokin olisi, tai haluavatko sitä edes, vai haluaisivatko jotain muuta kenties, ja mielikin muuttuu nopeasti....

Mutta joo, mulla on tyttö ja poika, enkä kummankaan kasvattamista vaikeaksi sanoisi. Ei se ihan helppoakaan ole, mutta en näe eroa sukupuolen suhteen näissä asioissa.

Väittäisin kyllä että sukupuolella ei ole mitään merkitystä vaan juurikin sillä lapsen luonteella tai persoonalla. Ja vanhempien omallakin luonteella on suuri merkitys siinä kasvatuksen helppoudessa tai vaikeudessa.. Tarkoitan sitä että jonkun toisen aikuisen mielestä on helppoa kasvattaa tietyn tyyppistä lasta kun taas toinen aikuinen kokee sen haastavaksi.

Ehkä niissä kaverisuhteissa on sitten eroja tyttöjen ja poikien välillä, pojilla harvemmin on sellaisia mutkikkaita ja vaihtuvia kaverisuhteita niin kuin tytöillä.

Minulla on poika 6v ja tyttö 5v ja kolmas tulossa joka on poika. Meillä poika on ollut helpompi. Hänen kanssaan asiat on voinut luovia, hän kuuntelee ja on sellainen suoraviivainen. Tyttö tempperamentiltaan erittäin haastava. Ollut aina. Uhmakohtauksetkin kestäneet 1,5h. Onneksi ne on nyt loppuneet.

Tyttö toisaalta hiukan "rauhallisempi " leikeissään, jaksaa touhuta yksin ja ei ns. temppuile. Poika keksii välillä kaikkea toimintaa ja on selvästi vauhdikkaampi.

Hyvin erilaisia ovat :)

Kahden pojan äitinä sanon, että pojat on helpompia. Kaveripiirissä pahimmat uhma- ja murrosiän jutut ovat olleet tytöillä.

Mutta kyllä se lapsen luonne ratkaisee, ei sukupuoli.

Yhteistyössä