Kumpi on dorka, minä vai mieheni...?

  • Viestiketjun aloittaja äiti-ääliö(kö)?
  • Ensimmäinen viesti
Lyylikki harmaana
Mun mielestä olisi outoa, jos miehesi ei menisi lapsensa syntymäpäiville. Kaikki kolme ovat miehesi lapsia ja mun mielestä kuukausi on pitkä aika olla näkemättä lastaan.

Mun mielestäni on kohtuutonta vaatia, ettei miehesi voi mennä lapsensa syntymäpäiville siltä varalta JOS synnytät sillä välin. Todennäköisempää on, ettet synnytä juuri silloin.
 
äiti-ääliö(kö)?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattele jos te myöhemmin eroasisitte eikä se tulisi teidän lapsen synttäreilleö

Mä olen heti suhteen alusta ajatellut asian noin, että mitä jos mä olisin se ex lapseni kanssa. Miten haluaisin ex mieheni olevan lapsensa kanssa jne. Ja kertoohan se jotain mieheni luonteesta, siis että pitää huolta eikä hylkää uuden suhteen/lapsen tultua elämään. Eikä tässä siitä ole kyse... Mun ystävät on jopa sanoneet mulle, että annan liikaa myönnytyksiä miehelleni ja hänen lapselleen... Totta kai joskus tuntui että olisi kiva viettää esim joulu vain kahden... Mutta turha antaa tuollaisille asioilla mielessä valtaa. Alusta asti mä olen tiennyt että mieheni lisäksi pakettiin kuuluu myös tuo poika - eli joko molemmat tai ei mitään. Miehen rakkaus poikaansa kohtaan ei ole multa pois.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä taas olis todella outoa jos mieheni lähtis kyläileen syntymäpäiville exänsä luo.. onhan nyt muuallakin mahdollisuus nähä lasta kuin exän kotona...
Täh??? Siis missä ne lapsen syntymäpäivät sitten pitäis pitää, ettei vanhemmat vaan törmää toisiinsa?

Eiköhän ole ihan luonnollista, että lapsi viettää synttäreitään kotonaan sukunsa kesken.

Miksi miehesi ei saisi nähdä exäänsä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä taas olis todella outoa jos mieheni lähtis kyläileen syntymäpäiville exänsä luo.. onhan nyt muuallakin mahdollisuus nähä lasta kuin exän kotona...
Eikö yleensä synttäreitä vietetä lapsen kodissa, mikäs siinä on outoa, jos eronneetkin pystyvät samassa talossa juhlimaan lapsensa syntymäpäiviä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti-ääliö(kö)?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattele jos te myöhemmin eroasisitte eikä se tulisi teidän lapsen synttäreilleö

Mä olen heti suhteen alusta ajatellut asian noin, että mitä jos mä olisin se ex lapseni kanssa. Miten haluaisin ex mieheni olevan lapsensa kanssa jne. Ja kertoohan se jotain mieheni luonteesta, siis että pitää huolta eikä hylkää uuden suhteen/lapsen tultua elämään. Eikä tässä siitä ole kyse... Mun ystävät on jopa sanoneet mulle, että annan liikaa myönnytyksiä miehelleni ja hänen lapselleen... Totta kai joskus tuntui että olisi kiva viettää esim joulu vain kahden... Mutta turha antaa tuollaisille asioilla mielessä valtaa. Alusta asti mä olen tiennyt että mieheni lisäksi pakettiin kuuluu myös tuo poika - eli joko molemmat tai ei mitään. Miehen rakkaus poikaansa kohtaan ei ole multa pois.
Siis lähettäisittekö myös yhteiset lapsenne pois tieltänne, että voitte viettää joulunne kahden?

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki harmaana:
Mun mielestäni on kohtuutonta vaatia, ettei miehesi voi mennä lapsensa syntymäpäiville siltä varalta JOS synnytät sillä välin. Todennäköisempää on, ettet synnytä juuri silloin.
Täysin samaa mieltä!
Äläkä ap liikaa usko noita lääkäreitä. Tämänkin PITI syntyä jo keskosena. Yli meni..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä taas olis todella outoa jos mieheni lähtis kyläileen syntymäpäiville exänsä luo.. onhan nyt muuallakin mahdollisuus nähä lasta kuin exän kotona...
Täh??? Siis missä ne lapsen syntymäpäivät sitten pitäis pitää, ettei vanhemmat vaan törmää toisiinsa?

Eiköhän ole ihan luonnollista, että lapsi viettää synttäreitään kotonaan sukunsa kesken.

Miksi miehesi ei saisi nähdä exäänsä?


voihan lapsi pitää synttärinsä sekä äitinsä luona että isänsä luona kunhan sinne tulee. miksi miehen yhä täytyisi exäänsä nähdä?? lapsestahan on kyse eikä sen äidistä!
 
äiti-ääliö(kö)?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti-ääliö(kö)?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattele jos te myöhemmin eroasisitte eikä se tulisi teidän lapsen synttäreilleö

Mä olen heti suhteen alusta ajatellut asian noin, että mitä jos mä olisin se ex lapseni kanssa. Miten haluaisin ex mieheni olevan lapsensa kanssa jne. Ja kertoohan se jotain mieheni luonteesta, siis että pitää huolta eikä hylkää uuden suhteen/lapsen tultua elämään. Eikä tässä siitä ole kyse... Mun ystävät on jopa sanoneet mulle, että annan liikaa myönnytyksiä miehelleni ja hänen lapselleen... Totta kai joskus tuntui että olisi kiva viettää esim joulu vain kahden... Mutta turha antaa tuollaisille asioilla mielessä valtaa. Alusta asti mä olen tiennyt että mieheni lisäksi pakettiin kuuluu myös tuo poika - eli joko molemmat tai ei mitään. Miehen rakkaus poikaansa kohtaan ei ole multa pois.
Siis lähettäisittekö myös yhteiset lapsenne pois tieltänne, että voitte viettää joulunne kahden?

Lue oikein: JOSKUS TUNTUI! Mitä sitä kieltämään että esim ensimmäinen joulu yhteisessä kodissa olisi ollut kiva viettää myös kahden, mutta eipä tuosta pojasta haittaakaan ollut. Pienen lapsen ilo oli ihan mukavaa katseltavaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä taas olis todella outoa jos mieheni lähtis kyläileen syntymäpäiville exänsä luo.. onhan nyt muuallakin mahdollisuus nähä lasta kuin exän kotona...
ei siinä ole mitään outoa jos vanhemmat ovat sen verran vaan väleissä että se onnistuu. kivaa varmaan lapsellekin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä taas olis todella outoa jos mieheni lähtis kyläileen syntymäpäiville exänsä luo.. onhan nyt muuallakin mahdollisuus nähä lasta kuin exän kotona...
Täh??? Siis missä ne lapsen syntymäpäivät sitten pitäis pitää, ettei vanhemmat vaan törmää toisiinsa?

Eiköhän ole ihan luonnollista, että lapsi viettää synttäreitään kotonaan sukunsa kesken.

Miksi miehesi ei saisi nähdä exäänsä?


voihan lapsi pitää synttärinsä sekä äitinsä luona että isänsä luona kunhan sinne tulee. miksi miehen yhä täytyisi exäänsä nähdä?? lapsestahan on kyse eikä sen äidistä!
Niin mutta miksi ei saisi nähdä? Ja lapsesta todellakin on kyse, eikä aikuisten kakaroitten pelleilystä. Lapsen synttäreillä aikuisetkin voi yrittää edes käyttäytyä kuten aikuiset.

Jos iskän uuden takia pitää pitää sitten kahdet synttärit kummankin sukulaisille, niin eipä voi muuta kuin ihmetellä iskän makua.
 
TBGXL
Isä lapsen synttäreille, se on lapselle ja varmasti myös isälle tärkeää =) Jos synnytys alkaa, en usko, että laittavat lasta sairaalasta pois, kun menisit vaan sinne. Asiat hoituu, älä ota tästä enää yhtään enempää stressiä itsellesi. Luota!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä taas olis todella outoa jos mieheni lähtis kyläileen syntymäpäiville exänsä luo.. onhan nyt muuallakin mahdollisuus nähä lasta kuin exän kotona...
Täh??? Siis missä ne lapsen syntymäpäivät sitten pitäis pitää, ettei vanhemmat vaan törmää toisiinsa?

Eiköhän ole ihan luonnollista, että lapsi viettää synttäreitään kotonaan sukunsa kesken.

Miksi miehesi ei saisi nähdä exäänsä?
Mutta voihan äidin luona viettää synttäreitä äidin suvun kanssa ja isän luona isän suvun kanssa. Vai meneekö isänkin suku äidin luo? Mun mielestä se on hyvä syy olla tapaamatta exää, että tämä ei anna velipuolen tulla synttäreille. Kertoo ihmisestä paljon...
 
vierus
ei teistä kumpikaan dorka ole.
miehellesi on varmaan uuden vauvan syntymän lähestyessä palautunut mieleen että hänelle on myös 10v sitten syntynyt poika, ja ehkä asettuu tämän asemaan, ajatellen pojan kokevan tulevansa hylätyksi kun muutenkin ovat harvoin nähneet ja nyt vielä vauva syntyy.
Mielestäni miehelläsi taitaa olla empatiakyky kohdallaan/vastaherännyt poikansa suhteen.
Hän ei varmaan näe sinun tilannetta kuten sinä, kun ei tunne kehoa jne.
Ymmärrän kyllä mieleiphasi, tahodt miehen olevan sinun ja vauvan tukena JUURI NYT.
Mikähän voisi olla kompromissi?
Yrittäkää hyväksyä toistenne tunteet ja ymmärtää vaikka vaikeaa joskus onkin.
 
vieras
Valitettavasti jos jommallakummalla on lapsia, niin silloin jouluja vietetään yleensä lasten kanssa vaikka ois kivaa viettää joulua kaksin... aika outoa musta että olet tuota mieltä.
 
äiti-ääliö(kö)?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä taas olis todella outoa jos mieheni lähtis kyläileen syntymäpäiville exänsä luo.. onhan nyt muuallakin mahdollisuus nähä lasta kuin exän kotona...
Täh??? Siis missä ne lapsen syntymäpäivät sitten pitäis pitää, ettei vanhemmat vaan törmää toisiinsa?

Eiköhän ole ihan luonnollista, että lapsi viettää synttäreitään kotonaan sukunsa kesken.

Miksi miehesi ei saisi nähdä exäänsä?
Mutta voihan äidin luona viettää synttäreitä äidin suvun kanssa ja isän luona isän suvun kanssa. Vai meneekö isänkin suku äidin luo? Mun mielestä se on hyvä syy olla tapaamatta exää, että tämä ei anna velipuolen tulla synttäreille. Kertoo ihmisestä paljon...
Kerrottakoon, että noilla pojan synttäreillä on tietenkin pojan äidin sukua. Isän puolelta on vain muutama, jotka enempi äidin kanssa tekemisissä. Kummit (isän puolelta) toimittaa lahjan muuta kautta, joko isän tai sitten isä menee pojan kanssa siellä käymään. isän puolen mummolassa vietetään sitten synttäreitä erikseen... Ja tosiaan pojan veli (siis velipuoli, mun poika) ei ole noille äidin luona vietettäviin 'ykkös-juhliin' tervetullut...

 
vieras
Onhan se nyt kiva että exä haluaa lapsen isän tulevan synttäreille, että heillä tällä tavalla suhde on OK ja riidaton. Mä ymmärrän hyvin, ettei se halua uutta naista synttäreille, eikä uuden naisen lapsia. Niin onko teidän pakko tuppautua sinne?
 
vierus
ajattele teidän syntymätöntä lasta samaan tilanteeseen kuin miehesi poika nyt on, ehkä se tuo sinulle erilaisen näkökulman.
Eikö herää myötätuntoa lapselle sekä tämän "kauko-isälle"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valitettavasti jos jommallakummalla on lapsia, niin silloin jouluja vietetään yleensä lasten kanssa vaikka ois kivaa viettää joulua kaksin... aika outoa musta että olet tuota mieltä.
Meillä ainakin miehen lapset vuorottelevat, eli joka toinen vuosi joulu isällä. Hyvin on voitu viettää jouluja kaksinkin. Siis silloin kun vain toisella oli lapsia.
 
äiti-ääliö(kö)?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valitettavasti jos jommallakummalla on lapsia, niin silloin jouluja vietetään yleensä lasten kanssa vaikka ois kivaa viettää joulua kaksin... aika outoa musta että olet tuota mieltä.
niin, tietääkseni sanoin aika lailla noin mitä sä tuolla kommentillasi peräänkuulutat... Mutta ihminen minäkin ja myönnän rehellisesti että joskus suhteen alkuaikoina, kun poika vielä melko vieras minulle, niin tuli ajatus että kaksinkin olisi kiva. Ihan niinkuin monen lapsettomankin parin mielestä on kiva viettää aikaa ensin kaksin ja sitten lapset. Mutta enpä mä ole moittinut että tämän yli 5 vuoden seurustelun aikana poika on ollut tasan yhden joulun äitinsä kanssa. Ja senkin pitkin hampain. Ehkä sekin kertoo minusta jotain ja suhtautumisestani poikaan, kun haluaa oikeasti olla meillä. Muuttaisi jopa asumaan, mutta se ei taas ole mun päätettävissä...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan se nyt kiva että exä haluaa lapsen isän tulevan synttäreille, että heillä tällä tavalla suhde on OK ja riidaton. Mä ymmärrän hyvin, ettei se halua uutta naista synttäreille, eikä uuden naisen lapsia. Niin onko teidän pakko tuppautua sinne?
Eihän ap ole tuppautumasakaan. Mutta uuden naisen lapsi on kuitenkin pojan velipuoli.
 

Yhteistyössä