kumpi olisi kannattavampi,välikausihaalari,vai kevyttoppapuku??

PieniTytönTylleröinen

Aktiivinen jäsen
20.11.2006
6 764
1
38
milloin tuota kevyttoppapukua käyttäisi voisiko nyt jo aamusella,kun asteita n.5+?

vai olisiko tuo kevyttoppapuku,missä alaosa olisi kurahousu materiaalia,niin esim.talvella loskasäällä hyvä? mutta nyt vielä liian kuuma

pitäisi lapselle hankkia jonkinlainen haalari
vai olisiko tuo välikausihaalari nyt ja sit kun tulee kylmempää niin fleece haalria alle?

Meillä on ollut pari viikkoa kevyt toppahaalari-ja takki käytössä. Välillä myös tosi ohut reimatecin puku minkä alla fleecehaalari. Mutta helpompi laittaa toi kevyt toppisasu päälle niin ei tartte montaa kerrosta pukea :D Eli sen kannalla oon.

Älä osta sellasta, millä alaosa kurapukukangasta. Sellanen on kurja lapsen päällä, jäykkä, raskas ja hiostava. Vedenpitäviä asuja ja kankaita on muitakin! Muuten riippuu siitä, kuinka paljon lapsesi liikkuu, paleleeko herkästi ja kuinka vanha hän on. Jos on helposti palelevaa sorttia eikä paljoa juoksentele ulkona, niin osta kevyttoppapuku. Se voi mennä ilman välikerroksia lämpimämmillä keleillä ja sit vaan lisää vaatetta alle, kun siltä tuntuu. Mulla nuorimmainen 1,5 on herkästi kylmissään ja ihan turhaan olisin vk-asun ostanut, kun ei olisi siinä tarennut. Kevyttoppiksessa tuolla tepastelee, eikä yhtään liikaa ole, vaikka näyttää topatulta muihin verrattuna. Mun koululainen sen sijaan on tosi vauhdikas, sillä pelkkä tuulta pitävä fleese ja croksit jalassa ja silti hiki koko ajan...

Minkäsikäisestä lapsosesta on kyse? Riippuu ihan siitä, sekä siitä onko liikkuvaa sorttia,vai istuuko vaunuissa/jököttääkö maassa?

Pienemmäthän voivat siirtyä jo kevyttoppa/toppaasuihin vähitellen...Tai osta kirppikseltä toppahaalari, eivät ole käytettynä enää liian kuumia tai paksuja ainakaan,eikä tartte varoa asfalttileikkejä ja loskasäätä..

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;27218909:
ikää 4v eli ei siis enään vaunuissa istuva

Jaa, no sithän sulla on 4 vuotta kokemusta lapsen pukemisesta itselläsi takana! Eli tiedät vastauksen kysymykseesi itse. Me emme tiedä onko tyttö hikoileva/paleleva, miten liikkuu jne...

Tää oli taas näitä sarjassamme turhia kysymyksiä..

Yhteistyössä