Kumpi oikeassa -minä vai mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Jääkaapissa on broilerin rintaleikkeitä, joiden viimeinen käyttöpäivä oli sunnuntaina. Mun mielestä niistä ei voi tehdä huomenna ruokaa, miehen mielestä voi.

Ei voi. Sinä oot oikeessa. Eiköhän sekin usko kun avaat sen paketin hänen nenänsä alla ;)

www.evira.fi > pakkausmerkinnät > vähimmäissäilyvyysaika ja viimeinen käyttöpäivä

"Mikrobiologisesti helposti pilaantuvien tuotteiden pakkauksiin on merkittävä viimeinen käyttöpäivä tai käyttöajankohta. Päiväys merkitään päivänä tai kuukautena ja haluttaessa myös vuosilukuna. Viimeisen käyttöpäivän jälkeen elintarviketta ei saa enää myydä eikä käyttää eikä käyttää myöskäänmyytävän tai tarjottavan elintarvikkeen valmistuksessa."<br><br>

no ei voi.. tai voit sä miehelle ne tehä jos haluaa... :whistle: syyttäköön itteensä jos siitä jotain jälkimaininkia saa...

mut broileri ja jauheliha on sellasia et jos menee päivänki yli niin nakkaan roskiin.

No ei voi tehdä enää!! Hyvä ettei ne oo jo hyppiny itekseen ulos paketista! ;) :whistle:
Mun mielestä viimenen käyttöpäivä on viimenen käyttöpäivä oli tuote mikä hyvänsä. PARASTA ENNEN päiväys on eri juttu!

Eli kyllä sä oot ihan oikeessa!!! :)

Niin ja kumman vika se on ku broileri ehti mennä vanhaksi; mun ku en huomannut kattoo kaupassa, et siinä on niin lyhyt päivämäärä vai miehen joka purki ostokset ja laitto sen paketin alimmaiseksi katsomatta sitä päiväystä...? :whistle:

Ei todellakaan voi. Jauheliha on ehkä kaikkein helpmmin pilaantuvaa. Ja on mulla pilaantuneet naudanpaistisuikaleetkin, vaikka viimeisenä käyttöpäivänä avasin. Jääkaappi ei vaan oo tarpeeksi kylmä.

Tutuntutuntuttu kun oli hommissa elintarvikelabrassa, kertoi että melkeinpä mitä vain voi syödä yhden päivän sen vkp:n jälkeen, mutta ei todellakaan kaksi päivää myöhemmin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 10:29 Vepasto kirjoitti:
Niin ja kumman vika se on ku broileri ehti mennä vanhaksi; mun ku en huomannut kattoo kaupassa, et siinä on niin lyhyt päivämäärä vai miehen joka purki ostokset ja laitto sen paketin alimmaiseksi katsomatta sitä päiväystä...? :whistle:

sanotaanko et fifti-fifti viat!

\
Sinun kun et katsonut kaupassa päiväystä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 10:33 hemuli kirjoitti:
\

Mut siinä oli silloin vielä sitä käyttöaikaa jäljellä. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 10:33 hemuli kirjoitti:
\

nii tai mies olis voinu tarkistaa ja laittaa sen niin siihen jääkaappiin et se tulee tehtyä nopeesti..

No EI TODELLAKAAN voi tehdä!!!!! Jos miehes haluaa ruokamyrkytyksen, sano et tekee itelleen ruuan siitä eikä sit valita kun ripuloi ja oksentelee. :kieh:
Ihme pönttöpää, ei pahalla. VIIMEINEN KÄYTTÖPÄIVÄ sunnuntaina tarkoittaa todella sitä ettei sitä saa enää sen jälkeen käyttää. Se EI ole parasta ennen vaan todella limittipäiväys käytölle.
Nyt on hei keskiviikko :D
Että jokkut miehet on pahveja....sori :D

Yhteistyössä