Kumpi lapsille on kivempaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sellainen elämä, että molemmat vanhemmmat käy 8 tuntia päivässä töissä lapset hoidossa, ja loppuaika on aikaa puuhastella yhdessä perheenä, on rahaa ja aikaa matkustella jne. Toinen on lasten kanssa, toinen tekee kotihommat, tai molemmat lasten kanssa jayhdessä koko perhe kotihommat.

Vai niin, että toinen vain käy töissä ja rahaa on vähän, minkä vuoksi työtä on todella paljon, koska mitään ei voi ostaa "valmiina". Ei ravintoloita, ei valmiina hedelmiä, vihanneksia, vaan kaikki omasta maasta ja itse tehtyä. Työtä sillä kotona lapsia hoitavalla 24/7 ja samoin sillä työssäkäyvällä. Kotona remontit ym. aina itse, työtä työtä työtä. Lapset siis kotihoidossa, mutta vanhemmilla oikeastaan vähemmän aikaa lapsille kuin työssäollessa.

Meillä on molemmat koettu. Mietin vain kumpi lasten kannalta on mukavampi tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Minusta tuo toka vaihtoehto on parempi. Eikä se noin mene. Aika negatiiviseen sävyyn ilmaistu ja todella kärjistäen.

Ei kun minusta tuntuu tällä hetkellä tältä.

siis väsyttää ja vi.tuttaa meidän elämä. Mietin, että ovatko edes nuo lapset onnellisia.

Minusta tuo viimeinen vaihtoehto.Perusteluna; kun vanhemmilla ei ole rahaa mihinkään muuhun kun arjen pyörittämiseen, eivät vanhemmatkaan voi hyvin.Ja vanhempien hyvinvoinnista on kaikki kiinni. Ja jotta rahaa olisi muuhunkin kuin arkeen ei aina välttämättä se tarkoita 8h/pvä tarhassa -meillä lapset on tarhassa 3 krtaa vkossa ja 5h/pvä ja sillä saadaan tehtyä töitä niin että rahaa jää matkusteluun ja elämään,jossa ei hintoja katsella.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Minusta tuo toka vaihtoehto on parempi. Eikä se noin mene. Aika negatiiviseen sävyyn ilmaistu ja todella kärjistäen.

Ei kun minusta tuntuu tällä hetkellä tältä.

siis väsyttää ja vi.tuttaa meidän elämä. Mietin, että ovatko edes nuo lapset onnellisia.

Tämä oli ihaana rehellinen vastaus! Tosiasiahan on kuitenkin että raha tuo elämään mutkattomuutta ja tiettyä helppoutta. Sen vuoksi sen ansaitseminenkin kannattaa. Jos joutuu "kituuttelemaan" kotona pienillä tuloilla-on vanhempien pinna kireällä,omaa aikaa ei ole ja vaikka olisi ei olisi rahaa tehdä mitään ja kaiken päälle aikaa ei jää ns. lapsille enempää kun aika menee miettisessä miten näillä tuloilla selvitään seuraava kuukausi.

Vastaan ; eka vaihtoehto, koska näin minun kotiäitinä kuuluu vastata.Jos olen rehellinen;toka vaihtoehto,koska elämä olisi helpompaa ja paljon enemmän olisi sisältöä kun olisi rahaa enempi.

Alkuperäinen kirjoittaja EX KOTIÄITI:
Vanhammat töissä. Mitä järkeä kituutella kotona pienillä tuloilla, riidellä miehen kanssa rahasta ja omasta ajasta?

Niin. mUtta oppiihan lapset kuitenkin käyttämään mielikuvitusta (saa itse keksiä itselleen ohjelmat 24/7). Päiväkodissa on ohjelmoitu muiden puolesta mitä tehdään milloinkin. Oppivat tekemään kotitöitä ja "siivoamaan itse omat paskansa." (ei siivoajia tai muita apuja)

Meillä tehdään työtä kotona kaikki päivät, yöt nukutaan. Lapset keikkuvat tässä mukana, osa osallistuu kotitöihin, osaa vaan hoidetaan (3kk, 2v). Suurimman osan ajasta leikkivät keskenään, jommankumman vanhemman valvovan silmän alla. Välillä sitten ollaan täysillä lasten kanssa, toisina päivinä vähemmän, toisina enemmän. Esim kaikki ateriat syödään yhdessä =) En veis omiani hoitoon, saavat tässä varmasti enemmän vanhempien huomiota (kotityöthän ne on tehtävä joka tapauksessa) pitkin päivää ja tulevat yksilöllisemmin kohdelluksi. Sitäpaitsi saavat olla kotona, vapaammin ja rennommin kuin hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja EX KOTIÄITI:
Vanhammat töissä. Mitä järkeä kituutella kotona pienillä tuloilla, riidellä miehen kanssa rahasta ja omasta ajasta?

Niin. mUtta oppiihan lapset kuitenkin käyttämään mielikuvitusta (saa itse keksiä itselleen ohjelmat 24/7). Päiväkodissa on ohjelmoitu muiden puolesta mitä tehdään milloinkin. Oppivat tekemään kotitöitä ja "siivoamaan itse omat paskansa." (ei siivoajia tai muita apuja)

Meillä lapset oppinut ihan hienosti kotitöitä ilman että niitä pitäs opiskella kotona 24h/vrk ja meidän tarhassa ei kyllä ole mitenkään ohjelmoitua päivää, aika luovasti toimivat sään ja henkilökunna ja mielihalujen ja lasten fiilisten mukaan.Ei nykyajan päiväkodit ole mitään laitoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Raha ei tuo onnea, jote mieti mitä mieltä olen

vÄITÄTKÖ ETTÄ KÖYHYYS SITTEN TUO ONNEA+ tAI SE ETTÄ PENNEJÄ PITÄÄ JOKA KUUKAUSI LASKEA?VÄITÄN KYLLÄ ETTÄ IHMISET JOIDEN EI TARTTE LASKEA RAHOJA OVAT ONNELLISEMPIA, KOSKA HEIDÄN AIKANSA EI MENE RAHAN AJATTELUUN TMS.

en tiedä, kukaan ei voi lapsen kannalta vastausta antaa.

Meillä ns. onnellinen tilanne. Minä päivätöissä 5pv/vko. Mies vuorotyössä. Lapset hoidossa 9 pv/kk. Eli molemmat vanhemmat töissä, normielämiseen riittää rahat. Lisäksi lomia talvella aurikoon ja kesällä koti- ja naapurimaissa.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Raha ei tuo onnea, jote mieti mitä mieltä olen

Juu, kerjäläisetkin varmasti jakavat näkemyksesi miettiessään mistä tämän päivän ruoka. Tai suomalainen versio varattomasta joka miettii, ostaisiko lapsille maitoa joka päivä vai joka kolmas päivä...

Tyypillinen torjuntareaktio.

Yhteistyössä