Kumpi kiinnostaa sua enemmän: kokin työ vai tarjoilijan työ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kummatkin :) Juuri valmistauduin suurtalouskokiksi. Suunnitelmissa olisi kouluttautua kokin hommissa lisää ja sitten kouluttautua tarjoilijan puolella johonkin päin :). Haluan olla moniosaaja :)
Kokemusta on kyllä kummastakin aika paljon.

Sekä että. Jos olisin kokki, osaisin tehdä parempaa ruokaa kuin nyt. Mutta jos olisin tarjoilija, olisin vain viestinviejä eli jos asiakkaat haukkuisivat ruuan lyttyyn, se ei olisi mun vika :).

Tarjoilija olen koulutukseltani ja valitsisin sen edelleen noista vaihtoehdoista (en kyllä tee enää tarjoilijan töitä). Koulussa ja työharjoitteluissa tuli tehtyä sen verran paljon kokin hommiakin, ettei kyllä kiinnostus sitä alaa kohtaan kasvanut yhtään.

Kokin työ, minulla on hotelli, ravintola ja suurtalousalan perustutkinto ja haluaisin vielä erikoistua suurtalouskokiksi vaikka oppisopimuksella. Perustutkinnosta on 10v. aikaa joten muita vaihtoehtoja ei ole kuin kouluttautua lisää ja koulunpenkille en halua enää, joten toivon saavani oppisopimuspaikan jossain vaiheessa.

Toimin nykyisin pienen ravintolan ravintolapäällikkönä ja tarjoilijana näin monen moista keittiötä. Saarioisten ja apetitin pusseistahan nuo kaikki annokset ravintoloissa kasataan, ei se kokin homma niin kummaa ole. Naurattaa usein tuo ''kokki on arvostetumpi kuin tarjoilija''

Toimin nykyisin pienen ravintolan ravintolapäällikkönä ja tarjoilijana näin monen moista keittiötä. Saarioisten ja apetitin pusseistahan nuo kaikki annokset ravintoloissa kasataan, ei se kokin homma niin kummaa ole. Naurattaa usein tuo ''kokki on arvostetumpi kuin tarjoilija''

Just joo, aivan kuten olen ajatellutkin. Suomessa ravintolaruoka on usein ala-arvoista! Toista se on Euroopan "ruokamaissa", joissa hyvä ruoka on yksi elämän suurista nautinnoista!

Yhteistyössä