Kumpi: Joonatan vai Aleksis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Innis (taas)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joonatan minusta. Aleksis on mielestäni jopa vähän naismainen. Enkä ole huomannut, että Joonataneja olis joka nurkalla. En itseasiassa ole törmännyt yhteenkään.

Meille ilmeisesti tulee tyttö, mutta jos on poika niin Joonatan on yksi kolmesta pojan nimivaihtoehdosta mitä minulla on mietittynä.

Itse olen myös miettinyt, että onko tosiaan Joonataneja jo "liikaa" ja Aleksis-nimessä mietityttää juuri se, että onko naismainen? Ja myös Aleksis-nimi taivutus hieman mietityttää..."Menenpä tässä Aleksiksen luo" tai "Se on Aleksiksen jäätelö"...onko vaikea nimi taivuttaa vai kuvittelenko vain?

Tosiaan meillä onpi jo poitsu nimeltään Julius ja toinen ihanuus olisi toiveissa<3 Tällä hetkellä siis tytölle olisi mietinnässä Iisa tai Peppi...ja pojalle Joonatan tai Aleksis. Nooh, onhan tässä vielä aikaa päättää:)

Alkuperäinen kirjoittaja Innis (ap):
Itse olen myös miettinyt, että onko tosiaan Joonataneja jo "liikaa" ja Aleksis-nimessä mietityttää juuri se, että onko naismainen? Ja myös Aleksis-nimi taivutus hieman mietityttää..."Menenpä tässä Aleksiksen luo" tai "Se on Aleksiksen jäätelö"...onko vaikea nimi taivuttaa vai kuvittelenko vain?

Tosiaan meillä onpi jo poitsu nimeltään Julius ja toinen ihanuus olisi toiveissa<3 Tällä hetkellä siis tytölle olisi mietinnässä Iisa tai Peppi...ja pojalle Joonatan tai Aleksis. Nooh, onhan tässä vielä aikaa päättää:)

Aksun jäätelö :) Mennään Aksun luo.
Joonatanin jäätelö. Mennään Joonatanin luo.

Aleksis ehdottomasti! Vanha, kunnon nimi. Meillä on Eero Aleksis.

Yhteistyössä