kumpaan asuntoon muuttaisit enemmin?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Ja yritetään nyt kuvitella että ylipäätään voisit asua pääkaupunkiseudulla ja vieläpä tämmöisissä asumismuodoissa, ettei tarvitse heti yökkiä taas ja kauhistella kuinka sieltä perähikiältä sais niin paljon enemmän ja niin paljon halvemmalla =)

Elikkäs vaihtoehto 1:
Vanha kerrostalo kolmio, siisti ja remontoitu. Yksi kylpyhuone jonka yhteydessä wc. parveke (ei lasitettu), neljäs kerros, hissi. Neliöitä 72. Vastike 275e sisältäen veden. Sauna- ja autopaikkamaksut erikseen. Ei tiedossa olevia remontteja. Sijainti kiva.

Vaihtoehto 2:
Vähän uudempi mutta vanha tämäkin, paritalopuolikas. Kahdessa kerroksessa, molemmissa omat kylppärit. Oma sauna ja omaa pihaakin löytyy. Siistissä kunnossa eikä remontteja tiedossa, vastike noin 80e.
Ehkä aavistuksen kivempi sijainti, mutta neliöitä vain 66. Parveke löytyy, kaikenkaikkiaan kivan oloinen,hyvän mallinen jne. Mutta pienempi :/ Halvempi kuin vaihtoehto 1.

fd
No minä menisin edullisempaan. Mikä teille on tärkeää, koko vai haluatteko päästä halvemmalla. Minua henk.kohtaisesti miellyttää myös enemmän tuo paritalo omalla pihalla. En tykkää kerrostaloasumisesta. Eihän tuo 6neliön ero nyt päätä huimaava ole...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja anna:
onko tämä vaihtoehto kaksi myös kolmio?? ei se sitä neliömäärää kato jos on hyvä ja käytännöllinen pohja??
no tämä vaihtoehto 2, olisi periaatteessa virallisesti kaksio, mutta sen saisi kyllä muutettua "isommaksi", tai siis huoneen sinne lisää.

Samantta
Vaihtoehto 1... Paritalossa asuminen voi olla totaalisen sietämätöntä, jos naapurin kanssa ei tule toimeen taikka sukset menee ristiin.. Elämästä tulee helvettiä...

mie
Ottaisin ensimmäisen. 66m2 kahdessa kerroksessa tietää todella pientä ja ahdasta, ei minusta järkevää. Ja vaikka tokan vastike on ainoastaa 80e/kk, niin luulen, että se kattaa vaan kiinteistöveron, jätteen, pihavalaistukseen käytetyn sähkön, kiinteistövakuutuksen. Lisäksi tulee ainakin lämpö, vesi, sähkö. Eli ei ole vältämättä sen halvempi kun ekakaan.

vierasX
Kuinka monta teitä on muuttamassa? ja minkäikäiset lapset (pienten lasten kanssa valitsisin mieluummin yksitasoisen kerrostalon)

Paritalossa teillä on tiedossa lumenluontia ym. pihatöitä, mahd. kaikenlaista remppaa - sopiiko se teille? Paritalon asumiskustannukset kannattaa kyllä selvittää tarkkaan ja samoin teettää kuntotarkastukset ym. esim. homeen varalta.

Jos muuten samantasoisia, niin ottaisin kakkosen.

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Mitkä ovat vaihtoehdon 2 todelliset asumiskulut? Mitä vastike kattaa? Mikä lämmitys?

Ottaisin vaihtoehdon kaksi jos mulla olisi siihen varaa.
Tätä minäkin mietin. 80e ei ole todellinen.

Minulla vaikuttaisi myös sijainti ja ympäristö tähän valintaan. Ei ole mitään iloa postimerkinkokoisesta takapihasta jonka takana kohoaa seuraava talo. Edut häviävät hetkessä. 66 neliön kolmio alkaa olla jo epäkäytännöllinen oli pohja mitä tahansa.

mt
Paritalo kuullostaa kivemmalta, mutta aika pieneltä. Kaks kylppäriä ja sauna 66m? Vielä jaettuna kahteen kerrokseen. Onko 66m todelliset neliöt vai tuleeko siihen jotain alamittaista pinta-alaa? Nro 1 vastike on musta ihan normi, kuullostaa vielä ihan hyvältä yhtiöltä kun ei ole kovempi. Miten paritalossa pihojen jne hoito, pitääkö niihin osallistua vai onko joku huoltoyhtiö? Tai isännöinti, onko se omalla kontolla? Entäs kattojen kunto tällaisten lumi/jääpuikkokelien jälkeen? Ettei ole ylhäällä piilevää vesivahinkoa. Hankalia naapureita voi olla kerrostalossakin, mutta siinä asumisessa on oma helppoutensa. Riippuu miten neliöt noissa toimii teille, kumman ottaisi.

Yhteistyössä