Kumpaa toivot USA:n pressaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Biden on parempi valinta presidentiksi kuin yksikään republikaanien vaaliväittelyyn osallistunut ehdokas. Ja tarkennuksena, myös parempi kuin Trump. Tämä venkulahan ei ees osallistunut.

On uskomatonta, että Pence on vähiten huono republikaanien ehdokkaista. Hän sentään tunnustaa osan tosiasioista (joskaan ei esim. ilmastonmuutosta).
Penceä ei äänestä ketään, noh, ehkä jotkut sen kaverit:

Mike Pencen vaalikamppanjan slogan:
”That’s not my concern”.😬

Äänestäisit silti Penceä ennenmmin kuin ketään demokraattia?

Ymmärrän kyllä, että tykkäät Trumpista. Olet aina Venäjän puolella ja kerrot kuinka USA on se paha. Ei siis ihme, että toivot USA:lle semmoista johtajaa, joka ei olisi Venäjän pyrkimysten tiellä.
En osaa sanoa, mutta epäilen, että demuista löytyisi joku parempi vaihtoehto kuin Pence.

Niin, noh, tässä kysyttiin kumpaa äänestäisit Bideniä vai Trumpia. Harmi että vastaukseni ei kelvannut.🤷‍♀️

Olen Suomen puolella.
Suomen ei tule olla riippuvainen Usasta eikä Venäjästä. Eikä toimia kummankaan vasallimaana.

En osaa sanoa, mutta epäilen, että demuista löytyisi joku parempi vaihtoehto kuin Pence.

Niin, noh, tässä kysyttiin kumpaa äänestäisit Bideniä vai Trumpia. Harmi että vastaukseni ei kelvannut.

Olen Suomen puolella.
Suomen ei tule olla riippuvainen Usasta eikä Venäjästä. Eikä toimia kummankaan vasallimaana.

Kelpaa se vastaus. Mielestäni pitää olla aika typerä jos suomalaisena tuota toivoo, mutta sehän on vain minun näkemys. En silti vaan tajua, miten se on Suomen etu, että Venäjän valtapyrkimyksiä helpotetaan.

USA:lla oli kaikki valta 90-luvulta alkaen. Suomelle se silti oli vaan hyvä asia, kun ensin toivottiin tosta lamasta. USA ei millään muotoa uhannut meitä eikä Eurooppaa. Toisin kuin Venäjä melkein aina, paitsi hetkellisesti kun oli niin heikko.

Kelpaa se vastaus. Mielestäni pitää olla aika typerä jos suomalaisena tuota toivoo, mutta sehän on vain minun näkemys. En silti vaan tajua, miten se on Suomen etu, että Venäjän valtapyrkimyksiä helpotetaan.

USA:lla oli kaikki valta 90-luvulta alkaen. Suomelle se silti oli vaan hyvä asia, kun ensin toivottiin tosta lamasta. USA ei millään muotoa uhannut meitä eikä Eurooppaa. Toisin kuin Venäjä melkein aina, paitsi hetkellisesti kun oli niin heikko.
Sulla on oikeus omaan mielipiteeseen, minä en ole kanssasi samaa mieltä. Enkä ole myöskään sitä mieltä mitä esität minun olevan.

Voisitko näyttää jonkin todisteen siitä kun Venäjä on uhannut Suomea?

Sulla on oikeus omaan mielipiteeseen, minä en ole kanssasi samaa mieltä. Enkä ole myöskään sitä mieltä mitä esität minun olevan.

Voisitko näyttää jonkin todisteen siitä kun Venäjä on uhannut Suomea?

Lista on loputon:

Talvisota,
Toisen maailmansodan jälkeinen aika. Säätelivät meidän politiikkaa koko ajan 1945-90.

90- luvulla hetken heikkoutensa takia pienempi uhka. Tosin Venäjän mafia vaikutti täälläkin.

Putinin aikana uhka kasvanut koko ajan. Venäjä sotinut siellä ja täällä. Pahimpana sitten Ukraina. Onneksi jämähti sinne.

Venäjä toteuttanut salamurhia ympäri maailmaa. Suomesta hankkinut strategisia kohteita.

Trollitehtaat, disinformaatio, äärioikeiston tukeminen... pelkkää myrkkyä levittänyt.

Noin alkuun.

Lista on loputon:

Talvisota,
Toisen maailmansodan jälkeinen aika. Säätelivät meidän politiikkaa koko ajan 1945-90.

90- luvulla hetken heikkoutensa takia pienempi uhka. Tosin Venäjän mafia vaikutti täälläkin.

Putinin aikana uhka kasvanut koko ajan. Venäjä sotinut siellä ja täällä. Pahimpana sitten Ukraina. Onneksi jämähti sinne.

Venäjä toteuttanut salamurhia ympäri maailmaa. Suomesta hankkinut strategisia kohteita.

Trollitehtaat, disinformaatio, äärioikeiston tukeminen... pelkkää myrkkyä levittänyt.

Noin alkuun.
Eli Venäjä ei ole nykyaikana uhannut Suomea sodalla tai muutenkaan, tuota muuta terroria/vakoilua/vaikuttamista harrastavat kaikki maat.

Venäjästä on ollut Suomelle suuri hyöty. He ovat myyneet yleisesti meille kaikkea sopuhintaan. Venäläiset arvostavat meitä kansana ja he pitävät Suomea kauniina maana jossa tuotteet ovat laatua, he todella arvostavat muun muassa suomalaisia elintarvikkeita.

Eli Venäjä ei ole nykyaikana uhannut Suomea sodalla tai muutenkaan, tuota muuta terroria/vakoilua/vaikuttamista harrastavat kaikki maat.

Venäjästä on ollut Suomelle suuri hyöty. He ovat myyneet yleisesti meille kaikkea sopuhintaan. Venäläiset arvostavat meitä kansana ja he pitävät Suomea kauniina maana jossa tuotteet ovat laatua, he todella arvostavat muun muassa suomalaisia elintarvikkeita.

No sanotaan nyt näin, että aika helvetin paljon enemmän olis ollut heistä hyötyä, jos olisivat "hyviä naapureita." Mä olen monessa työssö ollut tekemisissä sinne ja on se aina ollut yhtä itkua ja hammasten kiristystä. Miten voi olla kaikki niin vaikeeta. Ja tämä siis ennen kuin aloittivat tuon hyökkäyssodan.

Harrastaako Suomi oikeesti terroria? Enpä oikein usko. Vakoilua ja vaikuttamista ehkä, mutta luulenpa, että jos kaikkialla olisi suht. länsimainen demokratia, niin sitäkin olisi pirusti vähemmän.

Mikös sulla nyt olikaan asenne tuohon Ukrainan sotaan? Onko se sota? Vai erikoisoperaatio? Kenen vika se on jos ei Venäjän?

No sanotaan nyt näin, että aika helvetin paljon enemmän olis ollut heistä hyötyä, jos olisivat "hyviä naapureita." Mä olen monessa työssö ollut tekemisissä sinne ja on se aina ollut yhtä itkua ja hammasten kiristystä. Miten voi olla kaikki niin vaikeeta. Ja tämä siis ennen kuin aloittivat tuon hyökkäyssodan.

Harrastaako Suomi oikeesti terroria? Enpä oikein usko. Vakoilua ja vaikuttamista ehkä, mutta luulenpa, että jos kaikkialla olisi suht. länsimainen demokratia, niin sitäkin olisi pirusti vähemmän.

Mikös sulla nyt olikaan asenne tuohon Ukrainan sotaan? Onko se sota? Vai erikoisoperaatio? Kenen vika se on jos ei Venäjän?
Ehkä sä et vain osaa? Millainen osaaminen sinulla on venäläisestä kulttuurista?

Suurvaltojen pelinappulanahan se Ukraina on. Toivottavasti Suomi ei ehdoin tahdoin hakeudu samaan positioon.
Vähän pahalta tosin näyttää, jos/kun Usa/Nato saa kohta temmeltää täällä vähän miten huvittaa.

Ehkä sä et vain osaa? Millainen osaaminen sinulla on venäläisestä kulttuurista?

Suurvaltojen pelinappulanahan se Ukraina on. Toivottavasti Suomi ei ehdoin tahdoin hakeudu samaan positioon.
Vähän pahalta tosin näyttää, jos/kun Usa/Nato saa kohta temmeltää täällä vähän miten huvittaa.

Oliko Trumpin toiminta sun mielestä jees kun Kiisto vaalituloksen? Tuohan oli se merkittävin syy, että tuo Capitoll Hilli kapina alkoi. Ja se on myös siihen, että niin moni on valmis väkivaltaan. Mitäs olet siitä mieltä?

Mestarista en tiedä, mutta se toinen jättää vassarinilkit lahoamaan omiin maakuoppiinsa.
Tällä hetkellä ihmiset suurin määrin lahoavat USAn kaduilla. Oletko tietoinen tästä?
Mikä on Bidenin suunnitelma auttaa näitä ihmisiä?

Trumpilla saattaa olla ihan hyvät keinot lopettaa huumeralli ja hän on jo luvannut apua näille unohdetuille kadun ihmisille.
Liian monessa paikassa Usaa kaupungit ovat turmeltuneita muun muassa huumeiden ja päihteiden vuoksi.

Tällä hetkellä ihmiset suurin määrin lahoavat USAn kaduilla. Oletko tietoinen tästä?
Mikä on Bidenin suunnitelma auttaa näitä ihmisiä?

Trumpilla saattaa olla ihan hyvät keinot lopettaa huumeralli ja hän on jo luvannut apua näille unohdetuille kadun ihmisille.
Liian monessa paikassa Usaa kaupungit ovat turmeltuneita muun muassa huumeiden ja päihteiden vuoksi.
USA: huume- ja päihde ongelmat ovat suuremmat kuin mitä yksi presidentti voi korjata

Trump tietysti.

Trump tietysti.

Suakaan ei yhtään haittaa, että kieltämällä edellisen vaalituloksen, oli pääsyyllinen Capitolin vallankaappausyritykseen. Vaikuttaisi siltä, että kaikki on sallittua, jos vaan ajaa konservatiivisia asioita. Vaikkei itse edes niistä kauheasti piittaa.

Ja noi USA:n kadulla elävät huumeenkäyttäjät. Asia on pahentunut vuosikymmeniö. Trumpin aikana asia ei parantunut yhtään. Obamacare olisi voinut vähän auttaa, mutta sen alas repiminen oli Trumpin päätehtävä.

USA:ssa on 300 miljoonaa ihmistä ja yhteiskunnan hyvinvointi erittöin epätasaisesti jakautunut. Miljoonia elää todella surkeissa olosuhteissa. Näin on siellä ollut oikeastaan aina. Ennen oli orjia, nykyään sitten muuten vaan yhtieskunnasta pudonneita.

Republikaanien taktiikka on ollut sota huumeita vastaan. Se on täysin epäonnistunut jo 80-luvulta alkaen.

Kaikki lähtee siitä ensimmäisestä puhelusta.
Katsoitko tämän jo?

Jos asia olisi noin yksinkertainen, niin miksi Trump ei tehnyt mitään? Paitsi rakensi pari metriä vallia. Joka ei sinällään estä mitään.

Ja etkös sä oo kritisoinut jos USA on mennyt muihin maihin maailmanpoliisina. Nyt sit olis ok mennä Meksikoon tappamaan huumepomoja. No ensinnäkään homma ei olisi yksinkertainen, ei siellä ole mitään "pahuuden pesää", jonka tuhoaminen lopettaisi huumekaupan. Toi Kennedy (ei liene sukua) on aika populistinen tuossa asiassa.

Vaikka Trumpin politiikka olisi muuten ollut siedettävää, jota se ei juuri kenenkään asioita tuntevan mielestä ole, niin pahinta oli tämä vaalituloksen kieltäminen. Se valheellinen ja täysin perusteeton väite on merkittävin syy siihen, että USA:ssa tuo kahtiajako on entisestään syventynyt. Vaalituloksen kieltämällä Trump on ratkaisevasti horjuttanut amerikkalaisten luottamusta järjestelmään. Ja tietty luottamus tarvitaan, että yhteiskunta pysyy kasassa.

Lopulliset seuraukset näemme seuraavissa vaaleissa ja sitä seuraavalla presidenttikaudella. Suuria ongelmia lienee tiedossa, oli voittaja sitten kumpi tahansa. Muilla on tosiaan vain ihan marginaalinen mahdollisuus ja sekin perustuu todennäköisesti siihen, että Biden tai Trump joutuvat vetäytymään terveydellisesti tai juridisista syistä. Toki tällä kaksikolla tuokin on ihan hyvin mahdollista.

Minä toivon, että Biden voittaa. Ja sen jälkeen toivon, että rebut alkavat pikkuhiljaa irrottautua Trumpista ja palaamaan siihen mitä olivat. En kannata republikaaneja silloinkaan, mutta toivon, että heillä nousee kärkeen kunnon miehet (ja naiset), niitäkin heillä on ollut. Kuten McCain joka oli Obaman vastustaja pressanvaaleissa. Hän oli hieno mies, joka tappionsa jälkeen halusi yhdistää kansaa, ei lietsoa vihaa.

Yhteistyössä