Kumpaa suosittelisit Bulgariasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apsi Deisi

Aktiivinen jäsen
03.06.2007
7 211
0
36
Sunny Beach vai Varnan Kultahietikko? Kumpi olisi parempi lapsien kannalta? Olisi tarkoitus lähteä ensikesänä ystäväpariskunnan kanssa reissuun, heidän lapset silloin 6 ja 2 vuotta ja meidän tyttö reilu 1vee.

mutta molemmat on kuuleman mukaan bailu paikkoja. Pieni paikallisten suosima paikka jossa oltiin viime kesänä 1,3 ja 4 v lasten kanssa oli Primosko.Oli sielläkin kaikkea ja paljon.Tosi mukava paikka.Edullisempi hintataso ku noissa paikoissa.Näin olen kuullu.

Kyllä minä voisin lastenkin kanssa sinne lähteä. :) Ei siellä ole kuin illalla niitä bailuja ja saahan sen hotellin vähän kauempaa kaupungin jytkeestä. :) Sunny Beachista on kokemusta.

Kiitos vinkeistä, täytyy tutustua noihin paikkoihin. Ja se on totta, että ovat varmasti bailu paikkoja, mut ei me siellä yöllä liikuta. Ja hotellivaihtoehtoina on isot, lapsiystävälliset hotellit.

menkää ihmeessä Albenaan =) oltiin viime kesänä siellä tyttären kanssa ja tykättiin kovasti, on tosi kiva paikka lapsiperheelle. siellä ei ole juurikaan nuorisoa eikä yhtään sellaista bailausbaaria... oltiin vielä (tjäreborg) sun garden perhehotellis ja se oli kyl tosi mukava ja rauhallinen, hotellin pihassa 6 uima-allasta =) kyllä viihdyttiin!!
tytölle nousi kuume ja vähän ripulia, niin lääkäri tuli ihan hotellihuoneeseen katsomaan... kaikki toimi tosi hienosti!!!

Olen käynyt molemmissa ilman lasta ja 1-vuotiaan kanssa Kultahietikolla (jota pitäisin parempana lapsiperheelle, vaikka itse tykkäsin Sunny Beachista enemmän). All inclusive -hotellissa oltiin, kaikki sujui hyvin, eikä mitään haittaa ollut mistään biletyksestä.

Mä olin itse lomalla miehen kanssa Kultahietikolla, toissa kesänä. Se on täysin nuorten bilepaikka. Keskustan hotellien alakerroissa olevissa diskoissa soi musiikki todella kovaa aamusta iltaan. Syrjemmällä olevissa hotelleissa on onneksi rauhallisempaa. Lämmintä kyllä oli ja rannalla oli mukava ottaa aurinkoa, mutta lasten kanssa en sinne lähtisi lomanviettoon.

Alkuperäinen kirjoittaja mellu:
menkää ihmeessä Albenaan =) oltiin viime kesänä siellä tyttären kanssa ja tykättiin kovasti, on tosi kiva paikka lapsiperheelle. siellä ei ole juurikaan nuorisoa eikä yhtään sellaista bailausbaaria... oltiin vielä (tjäreborg) sun garden perhehotellis ja se oli kyl tosi mukava ja rauhallinen, hotellin pihassa 6 uima-allasta =) kyllä viihdyttiin!!
tytölle nousi kuume ja vähän ripulia, niin lääkäri tuli ihan hotellihuoneeseen katsomaan... kaikki toimi tosi hienosti!!!

Kävin heti katsomassa. Vaikutti tosi hyvältä, kiitos kovasti =) Voitko kertoa vielä lisää tuosta Albenasta paikkana? Ravintolat, kaupat, tuliaisostopaikat yms.

Mekin oltiin Albenassa muutama vuosi sitten, hyvä paikka lapsien kanssa! Sieltä pääsee bussilla tai jopa taksilla kaupunkiin(olikos se Varna?) ostoksille, mutta on siellä Albenassakin ihan mukavasti liikkeitä. Farkkuja ainakin myytiin yhdessä isossa hallissa rannan lähettyvillä, sitten siellä on sellainen ostoskatu jossa paljon kojuja. Todella halpaa, ruoka puoli-ilmaista.

Sunny Beachillä oltiin lapsiperheenä (yksi 2v, muut isompia (lähes murkkuja ja murkkuja). Meillä oli tosi kivaa :). Käytiin vesipuistossa, Nessebarissa, Burgasissa ja isommat kävivät bulgarialaisessa iltajuhlassa. Hotelli oli siisti ja hieno. Palvelu ja ruoka hyvää. Kukaan ei saanut vatsaoireita. Kiva rantakin, vaikka ei rantalomailijoita ollakaan. Mainettaan parempi. En välttämättä kävisi monta kertaa, mutta harvassa paikassa kävisin monesti (Pariisi ja Madeira tms. ehkä). Jos yömeteliä pelkää, kannattaa hotelli ottaa vähän kauempaa rannasta. Itse olimme rannan keskeisimmässä paikassa ja meteliä oli, mutta ei meitä haitannut (murkut tanssivat huoneessaan ;) ). Hyvin nukuimme, vaikka olimme aika matalalla. Yläkerroksessa olisi voinut olla hiljaisempaa. Voin suositella.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Sunny Beach vai Varnan Kultahietikko? Kumpi olisi parempi lapsien kannalta? Olisi tarkoitus lähteä ensikesänä ystäväpariskunnan kanssa reissuun, heidän lapset silloin 6 ja 2 vuotta ja meidän tyttö reilu 1vee.

Meillä on samat vaihtoehdot ens kesälle... tosin äkkilähtöä toivotaan

Kyllä joka paikkaan voi viedä lapsia vaikka bailupaikoiksi olisikin nimetty. Ne bailut on iltaisin kun lasten kanssa ollaan jo nukkumassa.
Itse olimme 1,5 ja 7 vuotiaiden kanssa Sunny Beachillä. Hiekkarannat tosi ihania,ravintoloissa tosi lapsiystävällistä henkilökuntaa, tarkoitan siis ruokaravintoloita, joissa kävimme syömässä. Lapsille on kaikenlaista puuhaa, meidän tyykäsi mm. minigolf radoista, joita siellä on useita, vesipuisto jne. Hotellimme ei ollut aivan keskustassa, mutta muutaman korttelin kävelymatkan päässä kuitenkin. Silti sielläkään ei kaupungin melu häirinnyt. Kävimme kaupungilla kävelyllä myös alkuiltaisin, mutta eipä tuo "bailaus" kaduilla haitannut tai häirinnyt. Se on keskittynyt sinne ravintoiden sisään ei kaduille. Rattailla pääsi hyvin kulkemaan joka paikassa, no rantahiekassa välillä vähän tökki, mutta ei menoa haittaa :) Lapset viihtyivät ihan hirveästi ja me aikuiset myös, koska lapsillakin oli kivaa. Jos matkustamme lasten kanssa, menemme heidän ehdoillaan suurelta osin, itse ei tarvitse päästä ryyppään ja bailaan. On muuten ihana kun aamulla pääsee varhain (8-9) ylös ja saa nauttia koko matkasta ja uudesta ympäristöstä, eikä mitkään krapulat tms. vaivaa :)
Varnassa en ole käynyt, mutta SB:ä voin suositella :) Meitinkin lapset haluaisivat sinne uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Albena, ehdottomasti, esim. Lomamatkoilla löytyy

Paikkana ihan kiinnostava, mutta ainakaan lomamatkoilta ei löydy huoneistohotellia. Tsäreborgilla olis se yksi hotelli jota joku tuolla ylempänä jo suosittelikin. Mies oli vaan sitä mieltä et mielummin lennetään finnairin koneella.

Sunny Beachilla olin poitsun kanssa ja ainkin meidän perhehotelli oli täynnä brittiläisiä perheitä. Nämä brittiperheet lapsineen ja isovanhempineen ryyppäsi, riehui ja juoksenteli pitkin käytäviä 24/7. En suosittele.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Albena, ehdottomasti, esim. Lomamatkoilla löytyy

Paikkana ihan kiinnostava, mutta ainakaan lomamatkoilta ei löydy huoneistohotellia. Tsäreborgilla olis se yksi hotelli jota joku tuolla ylempänä jo suosittelikin. Mies oli vaan sitä mieltä et mielummin lennetään finnairin koneella.

kyllä me lennettiin finskin koneella sinne ja siis tjäreborgilta oli matka, aamiainen kuulu samaan hintaan ja hyvä se olikin...
se hotellikin on ihan siinä kävelykadun vieressä (mutta ei mitään häiriöö), oli lyhyt matka joka paikkaan, merenrantaan n.300m... ravintoloita oli useita, samoin liikkeitä ja kojuja missä myytiin vaikka mitä!! osallistuttiin parille retkelle eli käytiin varnassa shoppailemassa ja sit sielä on aivan mahtava vesipuisto =) siellä oltiin koko päivä ja ajeltiin taksilla takas albenaan, oisko maksanu kympin verran...
sielä rantakadulla oli muuten tosi paljon lapsille kaikenlaista vempainta ja tekemistä...

Mekin oltu tuolla Albenassa. Ja juuri tuossa Flamingo hotellissa. Todellakin lapsiystävällinen paikka. Ihana ranta ja hotellissa monta erikokoista uima-allasta. Suosittelen juuri lapsiperheille!

Albenaa minäkin suosittelisin. Mun mielestä se oli melko kuollut paikka kahdelle aikuiselle viettää lomaa, mutta lapsiperheelle varmaan just sopiva.
Puolessa tunnissa pääsee bussilla Varnaan vaikka shoppailemaan, jos haluaa vähän enemmän säpinää.

Yhteistyössä