6 tuntia vai 4 päivää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lotto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lotto

Jäsen
06.11.2004
48
0
6
Eli kumpaa suosittelette. Itse olen nyt tehnyt 3 viikkoa 6 tuntista työpäivää ja kovasti houkuttaisi vaihtaa tekemään 4 päiväistä viikkoa mutta toisaalta pelottaa että tekeekö virheen. Ongelmana tässä 6 tunnin päivässä on epäsäännöllinen työaikani. Monesti vien lapset hoitoon vasta klo 11 jolloin ulkoilu jää aika vähäiseksi. Tietenkin voisin viedä lapset sinne jo aikaisemminkin mutta sitten itse pyörittelisin kotona turhaan peukaloita kun yhtä hyvin voisin olla töissäkin. Mies sitten hakee klo 17 eli joutuvat olemaan vaan 6 tuntia hoidossa mikä tietenkin hyvä juttu. Olenkin aatellut että olisiko lastenkin kannalta parempi olla hoidossa täydet tunnit jolloin olisi selkeä rytmi ja sitten 1 kokonainen vapaapäivä kotona jolloin ei tarvitsisi lähteä minnekään. Minun alallani vapaapäivä ei juuri koskaan olisi pe tai ma vaan keskellä viikkoa mutta onko sillä sitten niin väliä. Työvuoroihin yritin saada klo 10-16 vuoroja joka ulkoilun ja päiväunien kannalta olisi ollut paras työvuoro mutta eipä niitä seuraavassakaan listassa juurikaan ole. Kaipaisinkin nyt teidän kokemuksia ennen kuin teen päätöksen vaihdanko vai en kun edestakaisinkaan ei viitsisi koko ajan vaihtaa... Kiitos!!!

Itse teen tuota 4päivää viikossa, koska kuuden tunnin päivät ei mun työssä oikein onnistu. Ja sitten on tuo puoli, että lapsilla on säännöllinen rytmi hoidossa. Meillä lapset herää aamusta aikaisin ja menevät hoitoon kello 8.00 ja sieltä menevät yhdeksän aikaan ulos jne.

Itsellänikin on viikolla se vapaapäivä koska ma tai pe ei onnistu. Ja on ollut oikeastaan kiva, että keskellä viikkoa on vapaata. Se katkaisee hoito/työ putkea mukavasti. Eli minä suosittelen tuota 4päivää viikossa.
Itse olen ajatellut, että sitten kun esikoinen menee aikanaan eskariin koettaisin saada sellaista työtä jossa onnistuu 6tunnin päivät joten olisi samaan aikaan kotona kun koulu loppuu.

Itse teen tuota 4päivää viikossa, koska kuuden tunnin päivät ei mun työssä oikein onnistu. Ja sitten on tuo puoli, että lapsilla on säännöllinen rytmi hoidossa. Meillä lapset herää aamusta aikaisin ja menevät hoitoon kello 8.00 ja sieltä menevät yhdeksän aikaan ulos jne.

Itsellänikin on viikolla se vapaapäivä koska ma tai pe ei onnistu. Ja on ollut oikeastaan kiva, että keskellä viikkoa on vapaata. Se katkaisee hoito/työ putkea mukavasti. Eli minä suosittelen tuota 4päivää viikossa.
Itse olen ajatellut, että sitten kun esikoinen menee aikanaan eskariin koettaisin saada sellaista työtä jossa onnistuu 6tunnin päivät joten olisi samaan aikaan kotona kun koulu loppuu.

Meitsi tekee 4 päivää, ja keskiviikko mullakin se vapaapäivä. Katkaisee hyvin työ/hoitoviikon. Jaksaa paremmin kun tietää että parin pvän kuluttua voi taas levätä.. Ja säästyy siinä myös yhden päivän matkakulut, hyvä juttu, koska palkka pienempi nyt.

Yhteistyössä