Kumpaa priorisoisiy vauvan kanssa: yöuniesi pituutta vai perheen rytmiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lotta"

Vieras
Meillä vauva tuntuu nukahtavan koska vaan. Ensiksi on pidempi uni jakso ja sitten heräilee 2 - 3 tunnin välein. Mietin, että kannattaisiko vauva laittaa poikamme kanssa samaan aikaa nukkumaan klo 9 ja heräisi sitten n. Aamuysiltä vai mennä nykyisellä, että vauva menee kanssani klo 11 nukkumaan ja minä saan maksimaalisen yhtenäisen yön...

Hmmm...turhisavaus joo, mutta kiinnostaisi,onko joku muu miettinyt samaa dilemaa ja mihin päätynyt?

Ysiltä laittaisin ilman muuta. Mulle omat kaksi tuntia illalla on ehdottoman tärkeät, varsinkin kun vauva kerran nukkuu ysiin asti aamulla. Klo 5 herätys olis eri asia.

No meillä nyt vauva vajaa 3kk ja mä oon valinnut ton maksimaalisen yöunen ainakin toistaiseksi. Kyllä mä koen että ilta on omaa aikaa vaikka vauva on hereillä, kun toi vajaa 3v on nukkumassa. Ja toisaalta sitten vauva nukkuu aamulla pidempään kuin esikoinen ja mulla on rauhallinen aamu esikon kanssa tai se voi kattoa piirrettyjä ja itse torkun vielä.

Rytmiä yritän muuttaa sitten kun vauva kasvaa ja toki vauva rytmi muuttuu itsestäänkin kun ei nuku enää päivällä miten sattuu.

[QUOTE="mona";26899574]No meillä nyt vauva vajaa 3kk ja mä oon valinnut ton maksimaalisen yöunen ainakin toistaiseksi. Kyllä mä koen että ilta on omaa aikaa vaikka vauva on hereillä, kun toi vajaa 3v on nukkumassa. Ja toisaalta sitten vauva nukkuu aamulla pidempään kuin esikoinen ja mulla on rauhallinen aamu esikon kanssa tai se voi kattoa piirrettyjä ja itse torkun vielä.

Rytmiä yritän muuttaa sitten kun vauva kasvaa ja toki vauva rytmi muuttuu itsestäänkin kun ei nuku enää päivällä miten sattuu.[/QUOTE]

Niin siis itse koen päivät paljon mukavammiksi kun en ole väsynyt. On virtaa itselläkin touhuta ja päivät sujuu helpommin..

Yhteistyössä