[QUOTE="Tuikku";26595227]Asiathan voi saada kuulostamaan hankalilta jos haluaa... Pesuvesi vatiin, siinä pesee kasvonsa, kuupalla kaataa vettä päähän (enemmän siitä vettä tulee kuin suihkusta) ja meillä on kyllä saatu puhtaiksi kaiken mittaiset hiukset. Viimeiseksi vadillinen haaleaa vettä niskaan juuri ennen saunasta poistumista, tai saunan ulkopuolella. Tai jos on järvi niin pulahdus sinne. Avot.[/QUOTE]
Minua ahdistaa mökillä juurikin tämä hygienia-asia.
(saunakohtauksesta vaikka poistaisikin sen kohdan, että samalla kun peset hiuksia niin vahdit kahta vilkasta poikaa, etteivät koske kiukaaseen, ulos ei voi päästää etteivät mene vahtimatta mereen)
Tuon pesulystin päälle siis näyttäisin peikolta. Oikeasti, föönaamatta tai ilman paplareita mun hiukset on kuin linnunpelätillä. Ja on, siellä mökillä on muita ihmisiä, koska se ei ole oma.
Huussi on tontin yläreunassa, sauna rannassa. MINÄ haluan pestä pebani kakkaamisen jälkeen, aina. Matkaa huussin ja rannan väliä on 300 metriä. Käsien pesua varten raahataan vettä huussin viereen, mutta muuten pesut on siellä saunassa.
Ja lapsenpyllyn peseminen; mihin viskaan likaveden? Sauna on 100-vuotias ei ole viemäriä. Ei mereen - siellä uidaan. Ei mielellään ihan lähelle muutenkaan - eli naapurin tontilleko? (omat lapset väänsi sinapit 3-5 kertaa päivässä)
Pyykkiä tulee väkisin, Suomen suvessa 90% todennäköisyydellä sataa tai on kosteaa, eli mikään ei kuivu.
ah-voisin jatkaa loputtomiin.
En siis käsitä miksi juuri lomalla, kun pitäisi olla ihanaa ja helppoa, pitää hankkiutua kivikautisiin olosuhteisiin? Olisin lomalla kaikkein mieluiten KOTONA nauttimassa kaikista niistä asioista jotka olen itselleni hankkinut. Kauniit huonekalut ja elämää helpottavat koneet.
Jos olisin YKSIN millä tahansa mökillä/telttaretkellä, niin pitäisin siitä. Outoa.