Kummiudesta kieltäytyminen,koska..

  • Viestiketjun aloittaja liinu
  • Ensimmäinen viesti
Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
[No sinunhan se uskovaisena pitäisi jos jonkun tietää, ettei uskonasioissa pelata oikeuksilla, vaan johdattamisella. Miten laajat oikeudet ajattelit sitten kummilla olevan? Otapas yhteyttä lapsen vanhempiin ja valaise heitäkin tästä käsityksestäsi. Voipi olla että kuulet et ristiäiset onkin siirretty utsjoelle juuri siihen viikendiin kun sä et millään pääse osallistumaan.


EDELLEEN!!Olen jo ottanut yhteyttä,ettekö te ymmärrä!!?Mikä on niin vaikeaa ymmärtää!!Ja minut haluaa edelleen sylikummiksi,joten tuskimpa noita mainitsemiasi utsjoen ristiäisiä siis tulee.[/quote]

Mutta et vastannut kysymykseen; miten laajat oikeudet ajattelit kummilla olevan?

Kerroitko siis vanhemmille käsityksesi siitä, millä oikeuksilla puutut heidän lapsensa elämään? Oikeasti?
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Pah:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mun mielestä aivan outo peruste kieltäytyä kummiudesta.
No sun mielestä kaikki on outoja perusteluja
No kuule mä olen BMK:n kanssa samaa mieltä. Ei se ole sen lapsen vika, että joku lähipiirissä käyttää huumeita. Ap vaikuttaa aika lapselliselta jos tuon takia kieltäytyy kummiudesta.
Ei olekaan!Eikä sen pitäisi olla minunkaan,mutta minä en hyväksy huumeita kirkollisiin tilaisuuksiin taikka ihmisiä jotka niitä käyttää!En siis voi osallistua toimitukseen joka vedetään ihan lekkeriksi,siis pilkaksi jopa!Pilkkaa lasta kohtaan,muita vieraita,yms.
 
mlps neljän lapsen kummi
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
|O |O Eikait se nyt ole lapsenvika?
Mut jos se sinua nuin paljon häiritsee ni elä ala kummiksi, saa lapsi sit jonku toisen sellaisen kummin joka OIKEASTI haluaa olla TÄMÄN lapsen kummi PYYTEETTÖMÄSTI!! Muista et kummi on vanhempien tukena lapsen kasvatuksessa, ei sanelemassa ketä saa lapsen kanssa olla tekemisissä!!
Ei lapsi tarvitse panssarivaunua!
Eli ei saa toimia tässäkään tilanteessa !"panssarivaununa" jos kerta hyvänen aika käyttää huumeita! Huh huh!
Siis onks tää vauva nyt jo narkkari... Kaikella kunnioituksella liinu, älä rupea lapselle kummiksi. Vanhempien tehtävä on valita kummit ja he päättävät minkalaiset kummit haluavat lapselleen. Kummien ei tartte olla keskenään missään tekemisissä ja vanhempien tehtävä on asettaa rajat kummin vierailuille, jos ne ei heidän mielestään ole hyväksi heidän lapselleen. Jos sinulle ei vanhempien valinnat sovi, etkä luota näiden vanhempien kykyyn huolehtia lapsestaan, niin luovu kummiudesta. En minä ainakaan haluaisia lapselle kummia, joka pitää äitiä ja isää edesvastuuttomina tmv. Lisäksi tunnut saavan mahdotonta ahdistusta asiasta. Oletko muuten verrannut omia uskonnollisia ajatuksia lasten vanhempien ajatuksiin...oletteko ollenkaan samoilla linjoilla. Kummin on tarkoitus tukea vanhempien valitsemaa linjaa, ei määrittää sitä linjaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Pah:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mun mielestä aivan outo peruste kieltäytyä kummiudesta.
No sun mielestä kaikki on outoja perusteluja
No kuule mä olen BMK:n kanssa samaa mieltä. Ei se ole sen lapsen vika, että joku lähipiirissä käyttää huumeita. Ap vaikuttaa aika lapselliselta jos tuon takia kieltäytyy kummiudesta.
Ei olekaan!Eikä sen pitäisi olla minunkaan,mutta minä en hyväksy huumeita kirkollisiin tilaisuuksiin taikka ihmisiä jotka niitä käyttää!En siis voi osallistua toimitukseen joka vedetään ihan lekkeriksi,siis pilkaksi jopa!Pilkkaa lasta kohtaan,muita vieraita,yms.
Ai siellä ristiääsissä vedetään huumeita? Eikö siellä ole ollenkaan kahvitarjoolua vaan pyödässä on tarjolla marihuanaa, kokaiinia, heroiinia. Kai siellä nyt on sitten LSD:täkin?
 
kummi minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Pah:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mun mielestä aivan outo peruste kieltäytyä kummiudesta.
No sun mielestä kaikki on outoja perusteluja
No kuule mä olen BMK:n kanssa samaa mieltä. Ei se ole sen lapsen vika, että joku lähipiirissä käyttää huumeita. Ap vaikuttaa aika lapselliselta jos tuon takia kieltäytyy kummiudesta.
Ei olekaan!Eikä sen pitäisi olla minunkaan,mutta minä en hyväksy huumeita kirkollisiin tilaisuuksiin taikka ihmisiä jotka niitä käyttää!En siis voi osallistua toimitukseen joka vedetään ihan lekkeriksi,siis pilkaksi jopa!Pilkkaa lasta kohtaan,muita vieraita,yms.
Mitenkä anteeksianto? entä lähimmäisenrakkaus? armo?
jos tämä kyseinen huumeiden käyttäjä yrittää tehdä parannusta (etkö itsekin maininnut jotain katkolle pyrkimisestä). Uskonnon kautta et saa oikeutusta sille, että kieltäydyt kummiudesta sen takia että paikalla on huumeidenkäyttäjä. Ainakin luterilaisuudesta katsottuna hyväksytään kaikki ihmiset mutta ei tekoja. mietippä nyt...
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
[No sinunhan se uskovaisena pitäisi jos jonkun tietää, ettei uskonasioissa pelata oikeuksilla, vaan johdattamisella. Miten laajat oikeudet ajattelit sitten kummilla olevan? Otapas yhteyttä lapsen vanhempiin ja valaise heitäkin tästä käsityksestäsi. Voipi olla että kuulet et ristiäiset onkin siirretty utsjoelle juuri siihen viikendiin kun sä et millään pääse osallistumaan.


EDELLEEN!!Olen jo ottanut yhteyttä,ettekö te ymmärrä!!?Mikä on niin vaikeaa ymmärtää!!Ja minut haluaa edelleen sylikummiksi,joten tuskimpa noita mainitsemiasi utsjoen ristiäisiä siis tulee.
Mutta et vastannut kysymykseen; miten laajat oikeudet ajattelit kummilla olevan?

Kerroitko siis vanhemmille käsityksesi siitä, millä oikeuksilla puutut heidän lapsensa elämään? Oikeasti? [/quote]


Kysyin miksi haluaa lapselleen tuollisen kummin ja miten se on minusta hirveää ja väärin!Lapsen äiti on aina paasannut kuinka huumeet,alkoholi yms.on väärin!Nyt ihmettelen hänen toimintaansa!
Ja tuosta kun kysyit että miten laajat oikeudet kummilla on,niin minähän yritin oliko sivulla 1 tässä ketjussa,just kysellä asiaa..että en minä mitään luule!
 
mlps
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Pah:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mun mielestä aivan outo peruste kieltäytyä kummiudesta.
No sun mielestä kaikki on outoja perusteluja
No kuule mä olen BMK:n kanssa samaa mieltä. Ei se ole sen lapsen vika, että joku lähipiirissä käyttää huumeita. Ap vaikuttaa aika lapselliselta jos tuon takia kieltäytyy kummiudesta.
Ei olekaan!Eikä sen pitäisi olla minunkaan,mutta minä en hyväksy huumeita kirkollisiin tilaisuuksiin taikka ihmisiä jotka niitä käyttää!En siis voi osallistua toimitukseen joka vedetään ihan lekkeriksi,siis pilkaksi jopa!Pilkkaa lasta kohtaan,muita vieraita,yms.
Joo, sinä ET HYVÄKSY. Mut entäs sitten Jumala ja Jeesus? Antakaa anteeksi, jotta teillekin annettaisiin anteeksi.Älkää tuomitko, jotta teitä ei tuomittaisi. Jeesus ei karttanu spitaalisia, ei huonoja naisia, muitakaan syntisiä vaan lupas armon kun syntinsä tunnustaa ja niitä anteeksi anoo.Jumala armahtaa. Missäs sun kristillinen armahtavaisuus on? Tainnut jäädä omien pelkojesi alle ? Edelleenkin unohda kummius kun noin hirveesti ahdistaa ja pelottaa.
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja kummi minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Pah:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mun mielestä aivan outo peruste kieltäytyä kummiudesta.
No sun mielestä kaikki on outoja perusteluja
No kuule mä olen BMK:n kanssa samaa mieltä. Ei se ole sen lapsen vika, että joku lähipiirissä käyttää huumeita. Ap vaikuttaa aika lapselliselta jos tuon takia kieltäytyy kummiudesta.
Ei olekaan!Eikä sen pitäisi olla minunkaan,mutta minä en hyväksy huumeita kirkollisiin tilaisuuksiin taikka ihmisiä jotka niitä käyttää!En siis voi osallistua toimitukseen joka vedetään ihan lekkeriksi,siis pilkaksi jopa!Pilkkaa lasta kohtaan,muita vieraita,yms.
Mitenkä anteeksianto? entä lähimmäisenrakkaus? armo?
jos tämä kyseinen huumeiden käyttäjä yrittää tehdä parannusta (etkö itsekin maininnut jotain katkolle pyrkimisestä). Uskonnon kautta et saa oikeutusta sille, että kieltäydyt kummiudesta sen takia että paikalla on huumeidenkäyttäjä. Ainakin luterilaisuudesta katsottuna hyväksytään kaikki ihmiset mutta ei tekoja. mietippä nyt...

Niimpä..tekoja tekoja! Ja ymmärsitkö nyt tuon katko-asian miten siis?
 
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Lapsen äiti on aina paasannut kuinka huumeet,alkoholi yms.on väärin!Nyt ihmettelen hänen toimintaansa!
Ei sitten tullut mieleen, että sen lapsen äiti ei halua hylätä tuota narkkaria vaan ehkä yrittää tätä saada kuiville. Sen on sellaanen paikka jossa sitä läheisten tukea tarvitaan.

Sulta on turha kenenkään odottaa mitään tukea vaikeissa paikoossa. Olen kyllä samaa mieltä, että ei sun kannatakkaan ruveta kummiksi, ei se vauva tuollaasta kummia tarvitte. Parempiakin löytyy.
 
mlps
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
[No sinunhan se uskovaisena pitäisi jos jonkun tietää, ettei uskonasioissa pelata oikeuksilla, vaan johdattamisella. Miten laajat oikeudet ajattelit sitten kummilla olevan? Otapas yhteyttä lapsen vanhempiin ja valaise heitäkin tästä käsityksestäsi. Voipi olla että kuulet et ristiäiset onkin siirretty utsjoelle juuri siihen viikendiin kun sä et millään pääse osallistumaan.


EDELLEEN!!Olen jo ottanut yhteyttä,ettekö te ymmärrä!!?Mikä on niin vaikeaa ymmärtää!!Ja minut haluaa edelleen sylikummiksi,joten tuskimpa noita mainitsemiasi utsjoen ristiäisiä siis tulee.
Mutta et vastannut kysymykseen; miten laajat oikeudet ajattelit kummilla olevan?

Kerroitko siis vanhemmille käsityksesi siitä, millä oikeuksilla puutut heidän lapsensa elämään? Oikeasti?

Kysyin miksi haluaa lapselleen tuollisen kummin ja miten se on minusta hirveää ja väärin!Lapsen äiti on aina paasannut kuinka huumeet,alkoholi yms.on väärin!Nyt ihmettelen hänen toimintaansa!
Ja tuosta kun kysyit että miten laajat oikeudet kummilla on,niin minähän yritin oliko sivulla 1 tässä ketjussa,just kysellä asiaa..että en minä mitään luule![/quote]

Et sitten kysynyt, että haluavatko kummin joka ei hyväksy toista kummia jne. Kummia, jonkan mielestä vanhemmat on vastuuttomia valitessaan kummiksi kuiville yrittävän narkin.

Kummilla ei ole oikeuksia, vaan velvollisuuksia. Kummin velvollisuus on osallistua lapsen uskonnolliseen kasvatukseen vanhempien rinnalla, olla saattamassa häntä kristilliseen aikuisuuteen elikkä ripille=ensimmäiselle ehtoolliselle. Kummilla ei ole oikeuksia lapsen suhteen sen enempää ku naapurin Reinolla ja Tuulalla.
 
Liinu, minkä ikäinen sä olet?

Sinuna kieltäytysin kyllä kummiudesta, koska sinun näkemys sotii. Eihän se sinulle kuulu muiden kummien tekemiset, vaan pelkästään kummilapsi ja hänen kuulumiset ja nekin tietyllä rajauksella. Kummilla ei ole oikeuksia, kummilla on velvollisuuksia.

Näistä viesteistä paistaa läpi minä ja minäkeskeinen asenne.
 
Äiti ja kummitäti
Mä en ymmärrä nyt ollenkaan ap:tä... Sori! Olen kummina lapselle, jolla on myös muita kummeja. Nämä kummit ovat eronneet kummilapsen kastamisen jälkeen ja muitakin sotkuja heidän elämässä on, mutta eipä ne minua hetkauta suuntaan eikä toiseen. Nämä toiset kummit eivät ole sen enempää minun tuttavia, kuin mitä ollaan synttäreillä ja aikoinaan siellä ristiäisissä nähty. Minä olen kummilapseni ja hänen perheensä kanssa tekemisissä paljon, näiden toisten kummien tekemiset eivät vaikuta tähän mitenkään. Ja mitä tulee huumeiden/muiden päihteiden käyttöön... Ei näiden käyttäminen useinkaan näy mitenkään päällepäin, valitettavan usein päihteitä väärinkäyttävät ihmiset ovat tuikitavallisiä isiä ja äitejä. Tuskinpa sun tarvitsee aikuisen ihmisen päihdeongelmaan kantaa ottaa, vaikka näöltä hänet tuntisitkin tai vaikka yhteisen kummilapsen synttäreillä samaan aikaan olisittekin. Kyllä useimmiten päihdeongelmista kärsivä ihminen kärsii siitä itse eniten, ei tuollainen vouhkaaminen, mustaleimaaminen tai tuomitseminen mitään auta. Jos sinussa ei ole tervejärkistä aikuista ratkaisemaan tätä pulmaa, niin jätä tuttavasti vauvoineen omilleen ja kieltäydy vauvan kummiudesta.
 
Mä en jaksa lukea ketjua läpi, mutta jos et tunne tätä huumeidenkäyttäjää (mistä voit olla varma että kyseessä on huumeet, eikä vaikka lääkeriippuvuus?), niin tuomitsetko hänet ainoastaan yhden ongelman perusteella? Ihmisiä ne narkkaritkin ovat ja jos, kuten ilmeisesti kun sairaalaan oli menossa, on hakemassa itselleen apua, niin tämä nainen tarvitsisi ennenkaikkea tukea normaaleista ihmisistä eikä tollasta asennetta kun sulla ap.
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja mlps neljän lapsen kummi:
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
|O |O Eikait se nyt ole lapsenvika?
Mut jos se sinua nuin paljon häiritsee ni elä ala kummiksi, saa lapsi sit jonku toisen sellaisen kummin joka OIKEASTI haluaa olla TÄMÄN lapsen kummi PYYTEETTÖMÄSTI!! Muista et kummi on vanhempien tukena lapsen kasvatuksessa, ei sanelemassa ketä saa lapsen kanssa olla tekemisissä!!
Ei lapsi tarvitse panssarivaunua!
Eli ei saa toimia tässäkään tilanteessa !"panssarivaununa" jos kerta hyvänen aika käyttää huumeita! Huh huh!
Siis onks tää vauva nyt jo narkkari... Kaikella kunnioituksella liinu, älä rupea lapselle kummiksi. Vanhempien tehtävä on valita kummit ja he päättävät minkalaiset kummit haluavat lapselleen. Kummien ei tartte olla keskenään missään tekemisissä ja vanhempien tehtävä on asettaa rajat kummin vierailuille, jos ne ei heidän mielestään ole hyväksi heidän lapselleen. Jos sinulle ei vanhempien valinnat sovi, etkä luota näiden vanhempien kykyyn huolehtia lapsestaan, niin luovu kummiudesta. En minä ainakaan haluaisia lapselle kummia, joka pitää äitiä ja isää edesvastuuttomina tmv. Lisäksi tunnut saavan mahdotonta ahdistusta asiasta. Oletko muuten verrannut omia uskonnollisia ajatuksia lasten vanhempien ajatuksiin...oletteko ollenkaan samoilla linjoilla. Kummin on tarkoitus tukea vanhempien valitsemaa linjaa, ei määrittää sitä linjaa.

Miten niin vauva narkkari?Eih....
Siis ai mua ei kannata valita kummiksi mut sellanen narkkari käy hyvin..Ja joo-o vanhemmat ne on mutkin valinneet..miten muutenkaan.
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja mlps:
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Voisko joku kertoa että mitä oikeuksia kummilla on näissä asioissa.Kyllä musta kummiksi on,mutta ei sen kummiuden tarvitse tarkoittaa sitä että mä jokapäivä joudun tappelemaan jonkun huumehörhön karkottamisesta sen lapsen luota!Kummius pitäs olla ihana asia,mut mä joudun tekemisiin jonkun sekoboltsin kanssa koko loppuelämäni ajan kun sekin varmaan on sen lapsen synttäreillä,yms.Ja jos joudun sen kanssa riitoihin niinkun varmasti käykin,ihmekö tuo,niin miten me voidaan kohdata missään lapsen synttäreillä yms.mistä noista huumehörhöistä tietää millon saisin ite kuulan kallooni kun ei minun sanomiset miellytä.ymmärtääkää nyt hei oikeesti!
Minä en oo kummitytön toista kummia tavannut ku ristiäisissä ja kummityttö täyttää viisitoista. Aikuisen kummipojan yhden kummin olen tavannut ristiäisissä, rippijuhlissa ja lakkiaisissa. Etköhän hieman liioittele tuota mahdollisten yhteyksiesi määrää hörhöön.
Mutta kun jotkut ihmiset on kuule enempi perhe,kummi,sukulaiskeskeisiä kun esimerkiksi ehkä te!
 
*
Ehkä on parempi ettet ala lapselle kummiksi jos on ylitsepääsemätön ongelma sinulle tämä toinen kummitäti. Tuskin vanhemmatkaan, saati lapsi itse vanhempana, haluavat että toinen kummitäti dissaa ja arvostelee toista kummitätiä ja reuhuaa että kuinka huono ihminen se on aina synttäreillä ja muissa juhlissa.

Sinä et voi arvostella vanhempien valintaa kummeiksi, sinulla ei ole siihen oikeutta! Kieltäydy kohteliaasti kunniasta, vanhemmat hankkivat toisen kummin ja kaikki ovat tyytyväisiä. Sinun ei tarvitse tätä "huumehörhöä" nähdä enää koskaan. Eikös?!
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mä en jaksa lukea ketjua läpi, mutta jos et tunne tätä huumeidenkäyttäjää (mistä voit olla varma että kyseessä on huumeet, eikä vaikka lääkeriippuvuus?), niin tuomitsetko hänet ainoastaan yhden ongelman perusteella? Ihmisiä ne narkkaritkin ovat ja jos, kuten ilmeisesti kun sairaalaan oli menossa, on hakemassa itselleen apua, niin tämä nainen tarvitsisi ennenkaikkea tukea normaaleista ihmisistä eikä tollasta asennetta kun sulla ap.
No koska tämä äiti jonka lapselle olisi tarkotus olla kummi,niin kertoi mulle tästä tyypistä kaiken..He ovat tunteneet kauan ja tämän pitkän taipaleen aikana on ollut katkolla josta karannut kesken,yms.Tämä henkilö on vasta 18 vee ja musta hyvin lapsi vielä niinsanotusti!JA SITTEN TOLLASEN PITÄS OLLA KUMMI KUN EKA PITÄS VARMAAN HOITAA ITTENSÄ KUNTOON ETTÄ VOI HUOLEHTIA TOISISTA!Mun mielestä asian pitäs mennä näin..
 
vieras
Entä jos vauvan vanhemmat sattuvat tekemään tulevaisuudessa jotain mitä sinä et voi hyväksyä...Katkaisetko välit tähän lapseen sitten kun hänellä on niin kamalat vanhemmat etkä voi millään olla samassa paikassa heidän kanssaan.
Jos sinun asenteesi on tuollainen niin ei kyllä kannata kummiksi suostua.
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Pah:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mun mielestä aivan outo peruste kieltäytyä kummiudesta.
No sun mielestä kaikki on outoja perusteluja
No kuule mä olen BMK:n kanssa samaa mieltä. Ei se ole sen lapsen vika, että joku lähipiirissä käyttää huumeita. Ap vaikuttaa aika lapselliselta jos tuon takia kieltäytyy kummiudesta.
Ei olekaan!Eikä sen pitäisi olla minunkaan,mutta minä en hyväksy huumeita kirkollisiin tilaisuuksiin taikka ihmisiä jotka niitä käyttää!En siis voi osallistua toimitukseen joka vedetään ihan lekkeriksi,siis pilkaksi jopa!Pilkkaa lasta kohtaan,muita vieraita,yms.
Ai siellä ristiääsissä vedetään huumeita? Eikö siellä ole ollenkaan kahvitarjoolua vaan pyödässä on tarjolla marihuanaa, kokaiinia, heroiinia. Kai siellä nyt on sitten LSD:täkin?


Kyllähän narkkareilla on tapanaan tuoda omat eväät minne ikinä kulkevatkin,että pysyy päivä käynnissä..valitettavasti..
 
:)
Ihme riitely ja ap:n morkkaus!

Eikö kukaan lue kohtaa, jossa lapsi saamassa kummikseen huumeiden käyttäjän? Eikö SE ole tämän tarinan epäkohta, johon ap mielestäni puuttuu varsin hyvin.

Minä en pystyisi vastaanottamaan huumeiden käyttäjää oman lapseni elämään. En, vaikka kyseessä olisi kuinka läheinen ystävä. Ap mielestäni yrittää kieltäytymisellään vaikuttaa siihen, että lapsen vanhemmat ymmärtäisivät miettiä kummivalintaa hieman tarkemmin: joko minä tai huumeveikko. Sen pitäisi olla helppo valinta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Pah:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mun mielestä aivan outo peruste kieltäytyä kummiudesta.
No sun mielestä kaikki on outoja perusteluja
No kuule mä olen BMK:n kanssa samaa mieltä. Ei se ole sen lapsen vika, että joku lähipiirissä käyttää huumeita. Ap vaikuttaa aika lapselliselta jos tuon takia kieltäytyy kummiudesta.
Ei olekaan!Eikä sen pitäisi olla minunkaan,mutta minä en hyväksy huumeita kirkollisiin tilaisuuksiin taikka ihmisiä jotka niitä käyttää!En siis voi osallistua toimitukseen joka vedetään ihan lekkeriksi,siis pilkaksi jopa!Pilkkaa lasta kohtaan,muita vieraita,yms.
Ai siellä ristiääsissä vedetään huumeita? Eikö siellä ole ollenkaan kahvitarjoolua vaan pyödässä on tarjolla marihuanaa, kokaiinia, heroiinia. Kai siellä nyt on sitten LSD:täkin?


Kyllähän narkkareilla on tapanaan tuoda omat eväät minne ikinä kulkevatkin,että pysyy päivä käynnissä..valitettavasti..
Montako narkkaria oikeastaan tunnet kun et voi samassa tilassakaan olla?
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja tinde:
Minä sinuna nimenomaan ryhtyisin kummiksi, jotta lapsella olisi ympärillään tasapainoisia aikuisia. Voitko sulkea silmäsi noin vain? Mielestäni sinä voisit suojella lasta ollessasi hänen kumminsa.
Näin minäkin ajattelen.
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Ehkä on parempi ettet ala lapselle kummiksi jos on ylitsepääsemätön ongelma sinulle tämä toinen kummitäti. Tuskin vanhemmatkaan, saati lapsi itse vanhempana, haluavat että toinen kummitäti dissaa ja arvostelee toista kummitätiä ja reuhuaa että kuinka huono ihminen se on aina synttäreillä ja muissa juhlissa.

Sinä et voi arvostella vanhempien valintaa kummeiksi, sinulla ei ole siihen oikeutta! Kieltäydy kohteliaasti kunniasta, vanhemmat hankkivat toisen kummin ja kaikki ovat tyytyväisiä. Sinun ei tarvitse tätä "huumehörhöä" nähdä enää koskaan. Eikös?!
Nimenomaan eka viestissäni oli kysymys että miten te tekisitte!Olit yksi niistä harvoista joka vastasi täällä toista ihmistä kunnioittaen.Kiitos siitä! Ja tuollaisen kummin kaikki varmasti haluaisivat kuin sinä,sellainen jolla on käytöstapojakin.._) Vink vink vaan haukkujille..
 

Yhteistyössä