Kummiudesta kieltäytyminen,koska..

  • Viestiketjun aloittaja liinu
  • Ensimmäinen viesti
liinu
..sain selville että ristiäisvieraissa yksi äiti joka käyttää aineita ja hänellä itsellään myös lapsi,sattumalta fb:ssä huomasin tämän kirjoittaneen:"hirveet reflat,voitko kuskata mut sairaalaan"

Jos hän on ristiäisvieraissa,tarkoittanee se sitä että tulee kuulumaan tämän pienen tyttövauvan elämään,en voi hyväksyä sellaista!En voi edes katsoa ihmistä joka käyttää huumeita,saatikka sitten olla hänen kanssaan ristiäisissä.Mitä te tekisitte?Hirveää ajatella,että kaunis toimitus on piloilla ja omassa päässäni kummittelee tuo tyyppi..

Mitä te tekisitte?
 
tinde
Minä sinuna nimenomaan ryhtyisin kummiksi, jotta lapsella olisi ympärillään tasapainoisia aikuisia. Voitko sulkea silmäsi noin vain? Mielestäni sinä voisit suojella lasta ollessasi hänen kumminsa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tinde:
Minä sinuna nimenomaan ryhtyisin kummiksi, jotta lapsella olisi ympärillään tasapainoisia aikuisia. Voitko sulkea silmäsi noin vain? Mielestäni sinä voisit suojella lasta ollessasi hänen kumminsa.
Näin.
 
vieras
:D Kummiushan on osaltaan lupaus huolehtia LAPSESTA. Sä meinaat livetä jo ensi metreillä? Nyt sinulla olisi mahdollisuus vaikuttaa siihen, että lapsella on vastuuntuntoisia aikuisia ympärillä.
Luulen että et ole sopiva kummiksi.
 
hm
hyvä että et ala kummiksi. en itse haluaisi tuollaista ihmistä kummiksi. "mans got to do what man's got to do". olet pelkurihiiri. raukka. ei sinusta ole mihinkään. Älä ala kummiksi.
 
liinu
No just sain kuulla että tää nainen on just se joka tulee sille tytölle kummiksi..!!!Mä olin käsittänyt että se on yksi toinen,mutta se olikin just tää akka!Mitä helvettiä!?
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja tinde:
Minä sinuna nimenomaan ryhtyisin kummiksi, jotta lapsella olisi ympärillään tasapainoisia aikuisia. Voitko sulkea silmäsi noin vain? Mielestäni sinä voisit suojella lasta ollessasi hänen kumminsa.
Minkälaisia oikeuksia kummilla on tällaisen asian suhteen?
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
No just sain kuulla että tää nainen on just se joka tulee sille tytölle kummiksi..!!!Mä olin käsittänyt että se on yksi toinen,mutta se olikin just tää akka!Mitä helvettiä!?
Tyhmästi tehty, että et rupea kummiksi, varsinkin ku tiedät että toinen kummi on ihan &%¤&%. Saakohan vauva nyt ketään fiksua kummia itselleen? Sinä olisit voinut olla se fiksu ja esimerkillinen kummin!! Sääli lasta jos et suostu!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
No just sain kuulla että tää nainen on just se joka tulee sille tytölle kummiksi..!!!Mä olin käsittänyt että se on yksi toinen,mutta se olikin just tää akka!Mitä helvettiä!?

Onko porvoossa vielä pakkasta vai onko laskemaan päin?
 
liinu
Voisko joku kertoa että mitä oikeuksia kummilla on näissä asioissa.Kyllä musta kummiksi on,mutta ei sen kummiuden tarvitse tarkoittaa sitä että mä jokapäivä joudun tappelemaan jonkun huumehörhön karkottamisesta sen lapsen luota!Kummius pitäs olla ihana asia,mut mä joudun tekemisiin jonkun sekoboltsin kanssa koko loppuelämäni ajan kun sekin varmaan on sen lapsen synttäreillä,yms.Ja jos joudun sen kanssa riitoihin niinkun varmasti käykin,ihmekö tuo,niin miten me voidaan kohdata missään lapsen synttäreillä yms.mistä noista huumehörhöistä tietää millon saisin ite kuulan kallooni kun ei minun sanomiset miellytä.ymmärtääkää nyt hei oikeesti!
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
No just sain kuulla että tää nainen on just se joka tulee sille tytölle kummiksi..!!!Mä olin käsittänyt että se on yksi toinen,mutta se olikin just tää akka!Mitä helvettiä!?

Onko porvoossa vielä pakkasta vai onko laskemaan päin?
Vai niin..kiitos kovasti,mutta tämä on mulle ihan oikeasti tärkeä asia.
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Juridisesti kummilla ei ole mitään oikeuksia.
No niin ja sitten joku täällä kirjoittaa että on lupaus huolehtia lapsesta..Miten mä voin sen sitten tehä oikeasti tiukan paikan tullen,jos mulla ei oo oikeuksia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Juridisesti kummilla ei ole mitään oikeuksia.
No niin ja sitten joku täällä kirjoittaa että on lupaus huolehtia lapsesta..Miten mä voin sen sitten tehä oikeasti tiukan paikan tullen,jos mulla ei oo oikeuksia...
No jos vanhemmat eivät käytä huumeita, niin mä en ymmärrä oikein mitä tiukkoja paikkoja tuossa voisi tulla. Kyllähän se etupäässä lapsen vanhempien asia on huolehtia omistaan, kummi on siinä sitten auttamassa ja tukemassa tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan. Minun toisella lapsellani on kummitäti, joka sittemmin alkoi käyttää huumeita. Hänellä ei ole meille mitään asiaa, eikä tuosta ole mitään haittaa ollut sen enempää minulle kuin lapsellekaan.
 
liinu
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Kummin tehtävä on huolehtia lapsen uskonnollisesta kasvatuksesta, ei olla portsari lapsen elämään.
Nimenomaan uskonnollisesta,tiedän..Ja siksi tämä asia on minulle hiukan vieras kun huumeet sotketaan pienen lapsen elämään.Kuka huumeidenkäyttäjä osaa antaa uskonnollista kasvatusta?Ja ihan tosissaan hei!Tuntuu että koko ristiäiset ovat pelkkä vitsi,kun pitää sotkea tullaiset ihmiset mukaan.Ei yhtään kunnioitusta,ei..
 
Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Juridisesti kummilla ei ole mitään oikeuksia.
No niin ja sitten joku täällä kirjoittaa että on lupaus huolehtia lapsesta..Miten mä voin sen sitten tehä oikeasti tiukan paikan tullen,jos mulla ei oo oikeuksia...
Onkohan sulla nyt menny napit sekaisin? Anyways lääkityksessä mättää...
Jospa ne pastorit porvoossa osais neuvoa näissä kummiasioissa... =)
 

Yhteistyössä