Kummityttö edelleenkin sairaalassa=(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 23:49 jänö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 23:43 Kertokka mulle kirjoitti:
Mistä se johtuu ja mikä sen yleensä aiheuttaa?
Voiko sitä mitenkään estää??
Keuhkokuume lapsella
Lääkärikirja Duodecim
15.5.2006
Hannu Jalanko, lastentautien erikoislääkäri

. Lapset toipuvat keuhkokuumeesta hyvin ilman jälkitauteja.
:whistle: ;)
...ja joo, tämä on inside-juttu...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 23:39 jänö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 23:32 tipi81 kirjoitti:
kuinka yleist toi sairaalahoito on? mietin vaan et mun nuorin on nyt 3v ja sairastanu 2 kertaa keuhkokuumeen ja 6 kertaa keuhkoputkentulehduksen, mut ei oo kertaakaan ollu sairaalahoidos.
Enkä vähättele jätkää ollenkaan, ymmärrän huolen. mut ihan uteliaisuuttani kysyn josko joku muu tietää?
Se, joutuuko sairaalahoitoon vai hoidetaanko avopuolella riippuu taudin rajuudesta, kuumeesta; nesteytyksen tarpeesta, lapsen yleiskunnosta, mahdollisista perussairauksista.... joskus riittää suun kautta otettavat antibiootit, mutta aika usein keuhkokuume iskee niin rajuna, että suonensisäinen lääkitys on otettava avuksi. Ja siksi sitten sairaalaan päädytään.
Lisäilläänpä tähän listaan vielä mahdollinen lisähapen tarve, varsinkin pienillä lapsilla
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 23:39 jänö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 23:32 tipi81 kirjoitti:
kuinka yleist toi sairaalahoito on? mietin vaan et mun nuorin on nyt 3v ja sairastanu 2 kertaa keuhkokuumeen ja 6 kertaa keuhkoputkentulehduksen, mut ei oo kertaakaan ollu sairaalahoidos.
Enkä vähättele jätkää ollenkaan, ymmärrän huolen. mut ihan uteliaisuuttani kysyn josko joku muu tietää?
Se, joutuuko sairaalahoitoon vai hoidetaanko avopuolella riippuu taudin rajuudesta, kuumeesta; nesteytyksen tarpeesta, lapsen yleiskunnosta, mahdollisista perussairauksista.... joskus riittää suun kautta otettavat antibiootit, mutta aika usein keuhkokuume iskee niin rajuna, että suonensisäinen lääkitys on otettava avuksi. Ja siksi sitten sairaalaan päädytään.
kiitos tiedosta,tää oli ihan kiva tietää, eipä oo lääkärit koskaan mitään selittänyt.
 
:hug: Jätkälle,toivotaan pikaista paranemista kummitytöllesi.

Ymmärän kyllä mitä helmis ehkä yritti tuos tuoda esille.
Kun mun tyttö joutu heti synnytyksen jälkeen virustaudin takia syöpäosastolle ja syöpäosastolle sen takia kun lastenosasto oli täynä.
Mein neiti sai antibiootti kuurin ja pääsi parantumaan hyvin,mutta kyllä minä sielä olessani vaikka olin aivan tosi huolissani omasta pienokaisestani ajattelin että kuin rankaa näillä vanhemmilla ja lapsilla on kun lapset joutuvat olemaan siellä osastolla suurimman osan ajasta ja vanhemmat käyvät joka päivä töiden jälkeen siellä ja ikinä ei ole varmuutta selviääkö lapsi syövästä.

Nostan hattua niille jotka joutuvat kärsimään tuomoisesta pitkäaikaisesta taudista ja pahimmillaan elämään koko elämän sen kanssa.

Saa olla tosi onnellinen siittä että on terve reipas pieni tyttö itellä.

Ja en nyt vähättele kenenkään huolta ja kärsimystä :flower:
Vanhemmat vain painivat eri asioiden kanssa.
 
jätkän kummitytölle :hug: :hug: :hug: toivottavasti paranee pian. aika ärhäkän keuhkokuumeen on tainnut pieni saada :/

ja helmis, ymmärsin pointin, mutta ammattilainen ei voi työelämässä noin mennä kellekkään sanomaan. jokainen on huolissaan omasta lapsestaan tai läheistensä lapsista, vaikkei ois kun nuhakuume. lapsen sairastamista on kurja katsella, eikä se lapsestakaan mitään kivaa ole. aina on joku, jolla on asiat huonommin kuin itsellä tai omilla lapsilla, mutta kun oma/läheinen lapsi sairastuu, kyllä sitä silti enemmän ajattelee, kuin jotakuta tuntematonta. näin se vain menee.
 
just
helmikselle vain tiedoksi..että jokainen kokee/katsoo asiat omalla tavallaan.. (Niin kuin näköjään sinäkin omalla tavallasi :eek:)j a sitä pitää kunnioittaa, hoitoalan ihmisiä olen minäkin. Sullon vielä paljon opittavaa henkisellä puolella..en väitä, ettetkö olisi hyvä hoitaja, viisas ja silleen, ja ettetkö tietäisi asioista .. mut.. :/ oli viimoinen kerta kun luen tekstejäsi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 15:56 helmiäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 00:30 QueenOfAcco kirjoitti:
ja helmis, ymmärsin pointin, mutta ammattilainen ei voi työelämässä noin mennä kellekkään sanomaan.
tämä palsta ei ole työpaikkani. minä pistäydyn täällä silloin tällöin ollessani vapaalla. :whistle:
No ajatteletko noin myös sitten, JOS mahdollinen oma lapsesi sairastuu keuhkokuumeeseen (jota tietenkään en kenellekään toivo)?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 21:47 Jätkä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 21:42 helmiäinen kirjoitti:
mutta aina kannattaa ajatella sitä, miten ihanaa on kun lapsella on "vain" keuhkokuume. osastoilla kun on pysyvästi ja vakavastikin sairaita lapsia. keuhkokuume kuitenkin voidaan parantaa.

en väitä että jokaisen pitäisi itkeä muiden kohtaloita tai olla iloinen keuhkokuumeesta, en toki. mutta itse kun katsoo asiaa laajemmin. viime viikolla meillä töissä todettiin nuorella pojalla pitkälle edennyt, metastasoitunut ja ärhäkkä syöpä, ja pienen pieni vauva ummisti silmänsä iäksi. siinä ei paljon keuhkokuume ja vanhempien samanaikaiset työkiireet paina vaakakupissa.

ymmärsihän nyt kaikki, mitä ajan takaa? en vähättele tai tuomitse, toin vain ilmi oman näkemykseni jota en väitä paremmaksi muita. :flower:

Toisen ihmisen huolen vähättelyn taidon sinä ainakin osaat erittäin hyvin, täytyy sanoa ja onnitella. =)
Pakko peesata Jätkää! Etkö helmiäinen yhtään häpeä? :headwall:

Ja Jätkälle: Toivotaan että tyttö paranee pian! :hug: <br><br>
 
meidän poika oli kuuden viikon iässä hengityskoneessa vain rs-viruksen takia.
kllä sekin on vakavaa, jos joutuu viikonaikana kahdesti elvyttämän, kolmatta ei olis enää kestänyt.


ei aliarvioida tositen surun määrää, eihän.

mun vauvakaan ei ollut "vauva "kun oli 27 viikkoinen ja eli vain 2 tuntia, mutta mulle rakas, joku menetää jo kauemmin eläneen lapse, mutta mielestäni se suru on kummallain ihan sama
 
Paranemista pienelle kovasti :flower:

Juu, se on jokaisella vanhemmalla/läheisellä huoli omistaan oli sairaus mikä hyvänsä. Toisaalta ymmärrän pointin ajatella kuin onnekas on jos selviää jostain mut ei se kyllä silti sitä huolen määrää vähennä olleskaa. Sitä kun elää vain siinä hetkessä ja hetken ja päivän kerrallaan.

Ei meidänkään vauvalla ollut "kuin" pissatulehdus munuaisissa asti + yleinen verenmyrkytys mut huoli oli silti kova.. Puoltoista viikkoo sai suoraan suoneen kahta eri antibioottia + nestetippa ja nenämahaletku kun ei jaksanut kovin imeä.. Yhteensä 2 viikkoo oli osastolla.. Oli silloin 3kk ja nyt ihan kohta 5kk. =) Sitkeitä ne on nuo pikkuiset kyllä. Sehän on vain hyvä homma se =) :heart:
 

Yhteistyössä