kummitytön synttärit viikonloppuna, ei kutsua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutsumaton vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kutsumaton vieras

Vieras
Ei ole siis tullut minkäännäköistä kutsua kummilapsen synttäreille. Koko viikon olen odotellut jos puhelin piippaisi tai postiluukku kolahtaisi.

Mitä te tekisitte jos olisitte samassa tilanteessa? Kyselisittekö vanhemmilta mahdollisia juhlia vai odottelisitteko yhteydenottoa?

Olenko itsekäs kun odotan että minut kutsutaan?

onko minkä ikäinen?jospa eivät aio pitää mitään juhlia tai pitävät esim. seuraavana viikonloppuna?
mutta kyllä itsekin odottaisin että kutsutaan kummilapsen synttäreille jos kerran juhlat on

Jos heillä pidetään pelkät LASTENkutsut eikä aikuissynttäreitä ollenkaan? Ihan yleinen tapa eidän tuttavapiirissä. Läheiset aikuiset käyvät sitten vain jossain vaiheessa kylässä ja vievät lahjan halutessaan

Näen harvoin.

Myönnän, vika myös minun. Yhteydenpito jäi jossain vaiheessa kokonaan mun hoidettavaksi, ei siis kummitytön vanhempien puolelta mitään yhteydenottoa, joten nykyään harvemmin tulee laitettua viestiä tai soitettua.

Tuntuu pahalta, kun pieni lapsi kumminkaan ei ymmärrä. Tuntui myös se pahalta, että vain minä pidin yhteyttä heihin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 15:13 kutsumaton vieras kirjoitti:
Näen harvoin.

Myönnän, vika myös minun. Yhteydenpito jäi jossain vaiheessa kokonaan mun hoidettavaksi, ei siis kummitytön vanhempien puolelta mitään yhteydenottoa, joten nykyään harvemmin tulee laitettua viestiä tai soitettua.

Tuntuu pahalta, kun pieni lapsi kumminkaan ei ymmärrä. Tuntui myös se pahalta, että vain minä pidin yhteyttä heihin.

nythän sulla on sitten hyvä syy ottaa yhteyttä =)

Mä taas jälleen kerran kutsuin pojan kummit synttäreille -
neljäs kerta kun ei heille sovi - muutamana ensimmäisenä vuonna tulivat sitten noin kuukauden päästä, viime vuonnakaan ei näkynyt synttäreiden merkeissä. Kävivät kyllä muuten ja me ollaan käyty siellä mutta ei mitään muistamista :(

En mä nyt mitään lahja säkkejä odotakkaan mutta laittaisivat kortin edes joulukortin :ashamed:

No onneksi on kahdet kummit ja toiset muistaa ja "hoitaa nää kummihommat just niin kuin mä tykkään" - :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 15:13 kutsumaton vieras kirjoitti:
Näen harvoin.

Niin ja tähän piti vielä laittaa että nyt ollaan tän vuoden puolella oltu hieman useemmin yhteydessä, myös heidän puoleltaan.

Tähän asti aina tullut kutsu reilusti ennen päivää.

Mun kummityttö on jo 13v mut aina on vanhemmat vaan odottanut et synttäreille mennään, kutsua ei ole tullut. Ollaan kyllä paljon tekemisissä mutta silti jotenkin tuntuu aina hölmöltä kysyä ite et millos täälä ne kahveet on, et milon sopis synttäreille tulla.

En nyt mitään ihan suoranaista neuvoa osaa antaa, mutta kerron kuitenkin omat kokemukseni. Pari vuotta sitten minulla ja kummityttöni vanhemmilla olivat välit hieman katkolla enkä ollut oikein varman kelpaanko enää edes kummiksi (tytön isä on exäni paras ystävä yms.). Ajattelin kuitenkin että haluan muistaa tyttöä lahjalla. Päätin lähettää lahjan hiukan etukäteen postin välityksellä (asumme eri paikkakunnilla joten muutenkin pidämme yhteyttä paljon postin välityksellä) ja ajattelin että jos mitään ei kuulu takaisin niin annan sitten olla enkä muista enää jouluna. Paria päivää myöhemmin tuli kuitenkin puhelinsoitto ja kaunis kiitos lahjasta ja toive että jos vain mitenkään pääsen niin tulisin juhliin. Ilmeisesti heillä oli ollut sama hämmennys etteivät tienneet halusinko enää olla kummi. Nyt pidämme yhteyttä vähintään kerran kuussa ja synttärikutsut ovat tuleet useinmiten kirjallisena.

Minun kotipaikkakunnallani taas on sellainen tapa ettei vieraita kutsuta syntymäpäiville, vaan juhliin on tavallaan avoimet ovet ja kaikki tervetulleita olipa siitten kyse5- vuotia tai 50- vuotissynttäreistä.

Yhteistyössä