kummitäti ei tullut lapseni synttäreille.

  • Viestiketjun aloittaja "sara"
  • Ensimmäinen viesti
"sara"
olen niin surullinen lapseni puolesta. perjantaina oli tyttöni 2 vuotis juhlat ja kummitäti ei tullut. laittoi vain tekstarin jossa luki onnea. ei lahjaa ei mitään. lapsellani on myös toiset kummit, mutta he erosivat n. vuosi sitten eikä ole pitäneet sen jälkeen yhteyttä. olen niin surullinen ja harmittaa kun kummivalinnat niin epäonnistuivat tytölleni. pojallani 5v on aivan mahtavat kummit jotka käyvät muulloinkin kuin syntymäpäivänä ja aidosti tykkäävät olla kummeja.
 
"sara"
No muisti sentäään onnitella. Olet sä yrittänyt pitää noihin toisiin kummeihin yhteyttä?
olen yrittänyt pitää. mies ei vastaa viesteihin ja naisella kuulemma niin vaikee elämäntilanne ettei ehdi ajatella nyt muuta(sanoi näin, kun haastoin kylään n.2kk sitten).
joo, muisti onnitella, mutta olisin toivonut että olisi edes käynyt kylässä. lahjaa ei olisi edes pakko tuoda. Asuu kuitenkin melkein naapurissa, että olisi ehtinyt piipahtaa.
 
kummitus itsekkin
[QUOTE="sara";24972379]olen yrittänyt pitää. mies ei vastaa viesteihin ja naisella kuulemma niin vaikee elämäntilanne ettei ehdi ajatella nyt muuta(sanoi näin, kun haastoin kylään n.2kk sitten).
joo, muisti onnitella, mutta olisin toivonut että olisi edes käynyt kylässä. lahjaa ei olisi edes pakko tuoda. Asuu kuitenkin melkein naapurissa, että olisi ehtinyt piipahtaa.[/QUOTE]

No sitten ymmärrän kyllä jos olet tuohtunut, jos lähellä asuuvat. Harmi pientä kohtaan, toivottavasti kummit vielä ryhdistäytyy kun lapsi kasvaa.
 
"hips"
Onneks ei oo kummeja, kenelläkään ei oo velvotteita tulla lapsiemme synttäreille. Lähimmät sukulaiset kyllä kutsun aina, mutta en myöskään ole pahoillani vaikka joku ei pääsisikään. Tulevat kyllä joskus toiste. Eikä me myöskään olla niin lahjojen perään... Mikäli jotain tarvitaan, niin ite ostan sen kaks vuotiaalleni =)
 
"joo"
[QUOTE="joo";24972369]etköhän ole surullinen ihan vaan omasta puolestasi. 2-vuotiaskun ei kummeista ymmärrä vielä yhtään mitään.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Kaksivuotiaalle voi pitää synttärit sitten, kun kummitäti sattuu tulemaan paikalle. Jos kummit jäävät pienenä etäiseksi, harva lapsi heitä kaipaa sitten vanhempanakaan. Minusta koko kummi-instituutin saisi lopettaa. Se on aikansa elänyt. Lapsille tärkeät ihmiset ovat niitä, jotka kiinnostuvat heistä spontaanisti.
 
asiak
[QUOTE="joo";24972769]Samaa mieltä. Kaksivuotiaalle voi pitää synttärit sitten, kun kummitäti sattuu tulemaan paikalle. Jos kummit jäävät pienenä etäiseksi, harva lapsi heitä kaipaa sitten vanhempanakaan. Minusta koko kummi-instituutin saisi lopettaa. Se on aikansa elänyt. Lapsille tärkeät ihmiset ovat niitä, jotka kiinnostuvat heistä spontaanisti.[/QUOTE]

Sattuu tulemaan paikalle?? Jos ei nyt kiinnosta ni tuskin tulevaisuudessakaan kiinnostaa. Se on totta et synttäreitä ei ole pakko viettää nyt vaan voidaan viettää joku toinen päiväkin, mutta onhan se vähintään kohteliasta ilmoittaa et nyt en pääse vietettäskö joskus myöhemmin!
 
"vieras"
miksi oletat että kummilla on aina vapaata kun nyt sattuu asumaan lähellä? voihan sillä olla omia menoja, perheen menoja, lasten harrastuksia ym joista sinä et vaan tiedä. ja tosiaan: kutsuitko kylään mainiten päivämäärän ja kellonajan vai oletitko vaan että tulee?
 
"pritt"
No välillä toisinkin päin.. Kummilapseni asuu kaukana, mutta tiedän että ovat tämän viikonlopun olleet täällä kotiseudullaan, lapsella tänään syntymäpäivä.

Äiti ei vastaa soittoihini, haluaisin tavata kummilasta. Laitoin tekstarinkin, mutta eipä ole vastannut.
Täytyy varmaankin paketti lähettää sitten postissa huomenna :( Toivottavasti edes puhuvat minusta lapselle, kun tapaaminen ei kiinnosta.
 
nohh
kutsuithan kummit? Meillä on lähemmäs 10 kummilasta. Menen aina synttäreille, kun kutsu tulee, mutta itse vuorotyöläisenä en järkkää töitä tietämättä minä päivänä juhlat on vai onko niitä.
 
Meillä nuo lasten kummit (kumalakin raukalla vielä tasan yksi kummi) ei välttämättä pääse tulemaan syntymäpäiville. enkä mä kyllä siitä herneitä vedä nenääni. Toinen kummeista asui vielä joku aika sitten n. 5 km päässä meiltä. Isovanhemmatkaan ei välttämättä pääse tulemaan ja sekin on ihan ok.
Ihmisillä on omaa elämää ja aina ei aikataulut natsaa.

Mutta mulle kyllä on kerrottu etukäteen jos ei pääse tulemaan. Jos ei näkyisi ei kuluisi ja lapsi odottaisi, voisin minäkin jokusen herneen nenääni vedellä kun ei sen vertaa oltaisi saatu aikaiseksi että ilmottaa ettei pääse tulemaan.
 
elämä jatkuu
Ei tuollaisesta kannata pahoittaa mieltänsä.
Ihmisiä on niin erilaisia ja erilaisia ajattelutapoja. Itse olen muistanut kaikki kummilapset monta kertaa vuodessa ja tuntuu, että ikinä ei ole minua kuitenkaan toiselta puolelta arvostettu. Ei ole kiitetty lahjoista eikä pahemmin kahvikuppia tarjottu, kun olen vienyt lahjan, joten en minäkään asiasta pahoita mieltäni, joten älä sinäkään. Elämä jatkuu. Pitää ottaa asenne, että ihmisiä on vaan niin erilaisia.
 
vrs
Meillä ollaan tyytyväisiä, jos edes 50% porukasta pääsee. Niin paljon vuorotyöläisia suvussa (kummitkin), ettei edes oleteta kaikkien pääsevän...

Itse inhoan synttärikemuja ja luistan niistä aina kun voin. Kummilapsen kanssa tehdään kahdestaan jotain kivaa sitten kemujen jälkeen ja käydään yhdessä valkkaamassa joku lahja.
 
sama täällä
meilläkin on esikoisella ihan paskat kummit ja se tietenkin vielä korostuu. kun muilla lapsilla on ihanat kummit, jotka muistaa ja huomioi.
kaiken lisäksi tää esikoinen on vielä asperger-lapsi, joka ei ystävysty ikäistensä kanssa ja hänelle olisi siksi erityisen tärkeää, että olisi edes nämä aikuissuhteet olemassa.
ja ainoat serkutkin on vielä näitten huonojen kummien lapset, jotka ei siis myöskään ole tekemisissä, kun kadepaska äitinsä ei pysty terveisiin suhteisiin sukulaisten kanssa.
 
elämä jatkuu
Alkuperäinen kirjoittaja sama täällä;24973746:
meilläkin on esikoisella ihan paskat kummit ja se tietenkin vielä korostuu. kun muilla lapsilla on ihanat kummit, jotka muistaa ja huomioi.
kaiken lisäksi tää esikoinen on vielä asperger-lapsi, joka ei ystävysty ikäistensä kanssa ja hänelle olisi siksi erityisen tärkeää, että olisi edes nämä aikuissuhteet olemassa.
ja ainoat serkutkin on vielä näitten huonojen kummien lapset, jotka ei siis myöskään ole tekemisissä, kun kadepaska äitinsä ei pysty terveisiin suhteisiin sukulaisten kanssa.
Särähti tuo sana "paskat kummit". Muista, että itse olet itse tehnyt valinnan kenet pyydät kummiksi. Ihmiset käsittävät kummiuden hyvin eri tavalla. Ei voi syyttää kummejakaan, koska tehtävä on kuitenkin ollut vapaaehtoinen ja tosiaan on eri käsityksiä, mikä on hyvää kummiutta tai mitä merkitsee kenellekin kummius.
 
sama täällä
Alkuperäinen kirjoittaja elämä jatkuu;24973875:
Särähti tuo sana "paskat kummit". Muista, että itse olet itse tehnyt valinnan kenet pyydät kummiksi. Ihmiset käsittävät kummiuden hyvin eri tavalla. Ei voi syyttää kummejakaan, koska tehtävä on kuitenkin ollut vapaaehtoinen ja tosiaan on eri käsityksiä, mikä on hyvää kummiutta tai mitä merkitsee kenellekin kummius.
pyydettäessä kummiksi olivat ihan eri ihmisiä, tuntuivat välittäviltä ja puhelivat mukavia ja lupailivat ikuista yhteisymmärrystä. ovat siis muuttuneet ja lopettaneet yhteiset asiat ja yhteydenpidon.
mun mielestä hyvää kummiutta on muistaa lasta edes synttärinä ja jouluna. en ole lahjoja vailla, ne voin ostaa itsekin, mutta korttia toivoisin.
 

Yhteistyössä